Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her kommer et teit spørsmål. Jeg er gravid i uke 6 og har begynt å slite litt med å gå på do. Man kan ikke trykke så hardt at det ender opp som en spontan abort ? 😅

Anonymkode: c949d...a25

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, men om du ikke holder orden på magen ender du fort opp med hemoroider...

Anonymkode: 5d330...8d7

• Liker 9
Skrevet

Jeg er sjokkert over uvitenheten din. Sikker på at du er gammel nok til å få barn ?

Anonymkode: d7e28...894

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg er sjokkert over uvitenheten din. Sikker på at du er gammel nok til å få barn ?

Anonymkode: d7e28...894

Det er jeg ganske sikker på, så ikke bekymre deg :) ts

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei, men om du ikke holder orden på magen ender du fort opp med hemoroider...

Anonymkode: 5d330...8d7

Ja. De vil man ikke ha... ts

Skrevet

Ingen fare for spontakabort ;) Men som nevnt her kan du få hemoroider av å trykke for hardt.

• Liker 1
Skrevet

Drikk mer vann, spis mer fiber.

Anonymkode: e6265...d1b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Her kommer et teit spørsmål. Jeg er gravid i uke 6 og har begynt å slite litt med å gå på do. Man kan ikke trykke så hardt at det ender opp som en spontan abort ? 😅

Dulphalac, Lactulose har alle lov å ta, gravide også :) Har tatt det i mine graviditeter. Hvis du trykker for hardt så kan du ikke få spontanabort men du kan få hemorider. Duphalac

Anonymkode: 50240...2ee

• Liker 1
Skrevet

Husker jeg var treg i magen i begynnelsen og egentlig hele svangerskapet pga jeg tar jerntilskudd. Anbefaler deg å drikke mye vann, ta laktulose, og ikke sitt for lenge på toalett. Vi bruker en krakk for å bedre sitteposisjonen som gjør at tarmen får tømt seg bedre. 

Anonymkode: 89950...a75

• Liker 2
Skrevet

Svisker! Eller lactulose, dulphalac som andre sier:) Men drikk godt med væske, ellers kan de virke mot sin hensikt. Du kan også forsøke å ha en krakk under beina når du sitter på do, simulerer å sitte på huk, slik vi egentlig skal gå nummer to:)

Anonymkode: 8cfea...28d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Svisker! Eller lactulose, dulphalac som andre sier:) Men drikk godt med væske, ellers kan de virke mot sin hensikt. Du kan også forsøke å ha en krakk under beina når du sitter på do, simulerer å sitte på huk, slik vi egentlig skal gå nummer to:)

Anonymkode: 8cfea...28d

Krakk funker bra her :)

Anonymkode: c311c...6a6

Skrevet

Drikk mye vann, og spis frukt, grønt, fiber, linfrø og svisker 🙂 En liten kopp kaffe kan hjelpe på også🙃

Anonymkode: 5c656...e02

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...