AnonymBruker Skrevet 25. februar 2021 #1 Skrevet 25. februar 2021 Jenta mi blir 3,5 når lillebror kommer. Er spent på om dere har erfaringer på hvordan en relasjon kan bli mellom jente-gutt på den måten. Ville hun lekt mer om hun fikk en lillesøster? Anonymkode: 3af19...6b7
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2021 #2 Skrevet 25. februar 2021 Kan bare svare for meg selv, er fire år mellom meg og lillebror. Det starta bra, men her kommer noen tips for å unngå at de slutter å like hverandre: - Det bør ikke være sånn at den eldste alltid må vike, gi seg, tilpasse seg osv. Gi henne plass, det er lett å be den eldste om å gi seg i en konflikt, men det blir et veldig skjevt forhold. - Når lillebror runder 3 år, la dem løse konflikter mellom seg selv. Veiled, men ikke vær dommer. - Min lillebror fant ut at han kunne si "storesøster var slem" og så fikk jeg kjeft uten at de voksne tok stilling til begge sider og hva som faktisk hadde skjedd. Førte ikke til et godt søskenforhold, og det er ikke hans skyld men foreldrenes ansvar. Anonymkode: 8a66c...83d 2
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2021 #3 Skrevet 25. februar 2021 Kan fortelle litt om meg selv. jeg er storesøster og har en lillebror som er 4 år yngre, vi var gode venner og lekte mye sammen helt til jeg kom i tenårene. Så sklidde vi mer og mer fra hverandre, nå er vi i 30 årene og har kun overfladisk kontakt, ses kun i familie sammenkomster som jul og bursdag. Vi ringer hverandre aldri eller skriver meldinger. Vi er ikke uvenner. Vi ble bare veldig forskjellige. Anonymkode: ecec4...745
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2021 #4 Skrevet 25. februar 2021 jeg og broren min har et godt forhold og hadde det igjennom hele barndommen men pass deg sånn at du ikke favoriserer lillebror og skylder på storesøster hver gang de krangler, er fort gjort for mor å ha englebrillene på med sønnene sine, spesielt yngste. Anonymkode: 2e01e...5bf
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2021 #5 Skrevet 25. februar 2021 To år mellom oss, og vi er veldig ulike personligheter. Han er forsiktig å stille, jeg utadvendt, og tar gjerne en kamp. Så ble tidlig til at jeg passet på og gikk i forsvar utad, og det var aldri konflikter oss i mellom. Både gjennom tenårene og som voksen henvendte han seg til meg for hjelp om det var ting som var flaut å fortelle foreldrene våre. Som voksen er jeg nok fortsatt mer omsorgsperson, enn en likestilt voksen, tross at han har samboer og barn. Men det er også helt greit. Anonymkode: 19f82...e21
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2021 #6 Skrevet 25. februar 2021 Det er 3,5 år mellom meg (storesøster) og lillebror. Vi var bestevenner gjennom hele barndommen. Når jeg kom i tenårene så var han sjukt plagsom, og vi prøvde å drepe hverandre daglig i sånn 4-5 år. Også ble vi bestevenner igjen. Han er et av de menneskene jeg bryr meg mest om av alle og i har er veldig godt forhold idag 😊 vi er tredveårene begge to nå. Anonymkode: 92dd7...9a4
Alvario Skrevet 25. februar 2021 #7 Skrevet 25. februar 2021 Tror dette har mye med personlighetene å gjøre. Hos meg er gutten på 18 år og jenta på 14 år av veldig likt lynne. Elsker fart og spenning begge to. De er ikke mye sammen, men forstår hverandre godt og jeg ser for meg at de kommer til å bli tettere etterhvert. Så har jeg en jente på 16 år og en gutt på 10 år. Disse to er som støpt i samme form og bruker mye tid sammen. Selvfølgelig er 16 åringen ute på mye alene og er ei moden jente, men de er begge «nerdete» og ser alt harry potter, avangers, star wars filmer og slikt sammen. Samtidig er disse to jentene i midten bestevenner selv om de er så forskjellige. De går på alle fritidsaktiviteter sammen, shopper klær sammen og planlegger å flytte sammen når de skal studere. Veldig spent på hvordan relasjonene til ungene utvikler seg når de vokser til. 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2021 #8 Skrevet 25. februar 2021 Fire år mellom meg og min lillebror, og vi lekte mye sammen i oppveksten og hadde stor glede av hverandre. I dag er han en av mine nærmeste. Vi snakker eller sees mange ganger i uken, og jeg ville aldri vært foruten han Anonymkode: 20e7c...1ce
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå