AnonymBruker Skrevet 25. februar 2021 #1 Skrevet 25. februar 2021 Overskriften sier vel seg selv. Jeg har vært i et forhold i snart 2 år med en kjempesnill kar. Han har alltid pleid å være snill og kjærlig, gavmild og gjestfri. Virkelig snill. Men i det siste har han blitt enda snillere. Når jeg mener enda snillere så mener jeg at han kan ringe meg opp til 5-6 ganger om dagen for å høre hva jeg gjør. Han pleier å bli overlykkelig når vi kan være sammen, og jo.. han pleide å være sånn før også, men nå er han enda lykkeligere. Og jeg har også lagt merke til at dersom det ikke passer for meg å være med han, så blir han litt småirritert. Han blir ekstremt følsom over alt jeg sier til han, selv om jeg aldri sier noe slemt. Det kan være konstruktiv kritikk, så blir han kjempelei seg. Virker som om meningen min betyr mye for han. Han har begynt med morgenmeldinger, og siden jeg er permittert så sover jeg litt lengre ut på morgen enn han: så det resulterer noen ganger til at jeg svarer han litt senere, og da pleier jeg å få høre det. Han kjefter aldri på meg for det, men han spør feks «hvorfor svarer du meg ikke» selv om jeg sover. Og ikke bare det - Men han gir meg komplementer for alt sammen. Før var han ikke så bevisst på disse tingene. Jeg lurer på hva som kan ha skjedd egentlig, fordi i begynnelsen var han ikke så into meg som nå. Han var det, men ikke på dette nivået. Er det noen ide om hva det her er? Jeg elsker han og han er som sagt verdens snilleste. Har bare dårlig erfaring med oversnille gutter i forhold. Sist en kar holdt på sånn, viste det seg at han gjorde ting bak ryggen min..sier ikke at jeg mistenker han for noe, og alt han gjør er søtt, men det kom så brått ❤️ Anonymkode: 68ac6...b5c
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2021 #2 Skrevet 25. februar 2021 OG han er mye mer sjalu. Før var han ikke sjalu i det hele tatt. Anonymkode: 68ac6...b5c
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2021 #3 Skrevet 25. februar 2021 Mulig han kjeder seg. Typen min er sånn når det ikkr skjer noe spesielt. Anonymkode: 31092...c8d
Troyamin Skrevet 25. februar 2021 #4 Skrevet 25. februar 2021 Her må du rett og slett sette deg ned med han. Fortelle han hva du har sett av endringer og spørre han hva som har gjort at han har endret seg. Jeg kan ikke få sagt nok ganger; kommunikasjon i forhold er utrolig viktig! Og de aller fleste menn vet ikke engang at de har gjort noe "galt" overfor dama. Menn liker best direkte tale og de tar sjeldent hint. Det beste av alt er at de ikke blir sure for at vi sier fra. Cluet er å la følelsene dine komme litt i bakgrunnen når du prater med han. Legg fram fakta. Skriv opp hva du har opplevd på en, så godt det lar seg gjøre, objektiv måte. Si hvordan du blir påvirket av hans oppførsel. Ta opp at du svarer på meldinger når du er våken og ellers tilgjengelig. At du ikke svarer med en gang betyr jo bare at du er opptatt med ditt. Og du? Forsøk så godt det lar seg gjøre å ikke la tidligere forhold påvirke ditt nåværende forhold. Det kan godt være at dette bare er hans måte å håndtere korona tiden og alt annet stress han måtte ha i livet. 2
Gjest ti10 Skrevet 25. februar 2021 #5 Skrevet 25. februar 2021 Jeg synes ikke det du beskriver høres ut som at han har blitt snillere. Det der høres ut som en som er kontrollerende. Du bør ta det opp med ham og spørre hva det er og hvorfor han har endret seg, men vær bevisst på at det finnes noen som er snille/normale først, men så endrer seg/slipper fram sitt sanne jeg litt uti forholdet.
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2021 #6 Skrevet 25. februar 2021 Så vidt jeg har forstått bor dere ikke sammen? Jeg synes han oppfører seg merkelig og skjønner at du blir skeptisk. At han ringer 5-6 ganger om dagen og klager på at du ikke svarer prompte er ikke normalt. Det er kontrollerende, og kan være fordi han har noe annet og derfor må ha full kontroll over tiden sin. Det kan også være at han er sykelig sjalu og eiesyk, men det synes jeg er mindre sannsynlig. Er fyren etnisk norsk? Anonymkode: 68685...685 5
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2021 #7 Skrevet 25. februar 2021 Jeg vil også kalle dette for mer kontrollerende enn at han er blitt snillere. Jeg tror du må ta en ordentlig prat med han, der du forklarer at han oppfører seg litt i overkant og spør hvorfor. Anonymkode: eb6c2...2b0 8
Gjest Fnuggolina Skrevet 25. februar 2021 #8 Skrevet 25. februar 2021 Jeg synes ikke dette høres sunt ut i det hele tatt. Jeg anser dette som manisk, kontrollerende og ekstremt sykelig behov for oppmerksomhet. Dette med å ringe ofte/vil vite hva man gjør og hvorfor man ikke svarte hyppig og jevnlig er ganske vanlig for de som tilslutt sitter på krisesenter og må ha hemmelig adresse. Det begynner sånn, så ringer de hele tiden på jobb, kanskje du får en handleliste med varer og forventning om tidsbruk (hvorfor var du 30 min i dem butikken/2 timer i byen/liker ikke at du treffer familie og venner så «ofte» - etterhvert i det hele tatt osv). Dette høres superusunt og destruktivt ut.
kjellpellpotetskre Skrevet 25. februar 2021 #9 Skrevet 25. februar 2021 For meg høres det ut som han har blitt litt needy, særlig hvis han samtidig er mer sjalu nå. Kanskje han føler at du har trukket deg litt vekk fra ham? Det pleier å avstedkomme slik oppførsel: den ene parten investerer litt mindre i forholdet (eller oppfattes slik) og den andre parten blir (kanskje ubevisst) litt usikker og blir derfor mer på, mer på jakt etter bekreftelse fra deg, ivrigere etter å tilbringe tid sammen osv. osv. 3
Tuppeluri Skrevet 25. februar 2021 #10 Skrevet 25. februar 2021 Høres ut som en veldig kontrollerende type som endelig viser sitt sanne jeg. Som flere har sagt, kommunikasjon er viktig. Snakk med han å spør hvorfor han har endret seg, og at dere trenger grenser på hva som er greit og ikke. 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2021 #11 Skrevet 25. februar 2021 Dette kommer til å bli ufattelig slitsomt over tid så dette bør du sette ned foten på med en gang. Forhåpentligvis så bare kjeder han seg for tiden og det er derfor han er needy, men jeg oppfatter også dette som kontrollerende. Du må forklare ham at du ikke kan være tilgjengelig for ham 24/7 og han KAN ikke bli sur over at du ikke umiddelbart svarer på alle meldinger og telefoner. Forklar at du må få lov å sove, gå på do/dusje, være på jobb osv og at du ikke kan slippe alt du har til en hver tid. Tro meg, den følelsen av at man må passe på at man alltid sjekker tlf så man aldri er sen med å svare eller misser en tlfopprigning for da får man kjeft, det blir en greie som gjør at man aldri slapper av og det er IKKE snilt men kjempeslitsomt. Anonymkode: 5868a...3fe 2
Gjest Skogsalv Skrevet 25. februar 2021 #12 Skrevet 25. februar 2021 Kanskje han bare har blitt skikkelig forelska 🤷♂️??
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2021 #13 Skrevet 25. februar 2021 Han høres voldsomt kontrollerende ut. Det er ikke snilt å ville høre med deg 5-6 ganger i løpet av dagen hva du holder på med, og bli sur dersom du ikke svarer umiddelbart. I tillegg blir han irritert hvis du har andre planer. Han er eiesyk, sjalu og kontrollerende! Uff, dette kommer nok dessverre bare til å bli verre og verre. Anonymkode: 5009d...8ad 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2021 #14 Skrevet 25. februar 2021 Det er viktig at du ikke avlyser planer som en følge av at han blir sur for at du ikke har tid til å møte han! Da blir det bare verre! Spør han hvorfor du ikke svarte når du sov, så er det jo bare å si at du sov. Det er jo god nok grunn det? Ringer han når det ikke passer, så be han ringe senere. Gi han gjerne tidspunkt om "senere" blir for ukonkret for han. Ikke snilt, men kontrollerende. Pakket inn i flatterende jeg-vil-være-med-deg-hele-tiden-gavepapir. Anonymkode: 81239...b8a 5
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #15 Skrevet 26. februar 2021 Snill? SNILL? Skjønner ikke hva du mener. Han høres masete, klengete og sutrete ut. Jeg hadde aldri orket. Anonymkode: 0f798...5e5 2
Enmanelskeråhate Skrevet 26. februar 2021 #16 Skrevet 26. februar 2021 Skogsalv skrev (21 timer siden): Kanskje han bare har blitt skikkelig forelska 🤷♂️?? Vil jeg tro også;)
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #17 Skrevet 26. februar 2021 Uff. Du er jo tydeligvis sentrum av hans univers. Slitsomt! Han kan være verdens fineste men det spørs om forholdet er så sunt, eller fyren heller. Jeg har mange ganger vurdert slå opp med min kjæreste fordi han er for avhengig av meg - på mange måter - ser meg selv atter en gang i et forhold hvor jeg plutselig styrer og har kontroll på alt, pga min "makt" over han. Jeg vil ikke ha det. Jeg har ikke bedt om det! Jeg vil at han skal bruke det kloke hodet han har til å vokse seg et par baller og gjøre flere ting uten meg også, ikke være tilgjengelig 24/7 (for det er ikke jeg heller) og like alt jeg sier. Han er jo ALDRI uenig... Hallooooo?! Er det mulig??? Hmm. Dette hørtes veødig slemt ut. Jeg mener det ikke sånn, for jeg er glad i han og vi har det fint når vi er sammwn. Når vi er fra hverandre kommer disse tankene og jeg blir alt annet enn forelsket 😕 Anonymkode: 0eeac...94f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå