Gå til innhold

Hvordan avslutte venneforhold?

Anbefalte innlegg

Gjest Heather
Skrevet

Jeg startet ett nytt venneforhold tidlig i fjor, ble venner mye pga like livserfaringer :) Lenge har det vært ett givende venneforhold, men i det siste er det ikke tilfelle for min del. Har følelsen av å bli "hakket" på når jeg er på fest/treff med hennes andre venner, det blir på en måte satt spørsmålstegn ved alt jeg sier/ gjør.. slitsomt :tristbla: Det er ikke noe jeg innbiller meg heller, for det er lett å se uttrykkene i ansiktene på de andre tilstede at de også reagerer :overrasket:

Poenget mitt er: jeg har nok av gode venner og trenger ikke mennesker som dette i livet mitt! Jeg gidder ikke bruke min energi eller tid på sånt! Det er akkurat som hun skal rakke ned på meg for å hevde seg selv.. Vel, jeg sier bye, bye..

Bør jeg si ærlig hva jeg mener eller skal jeg vare la det skli over/ sakte la kontakten bli borte? Noen gode råd/ erfaringer med det samme??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

La det sakte men sikkert gli ut i sanden heller.

Skrevet

Ja,enig...

For eksempel ikke ta kontakt-send melding el l. ,ikke alltid svar på meldinger/tlf fra henne og ikke møt henne så ofte som før. Eller bare si det som det er,så er du ferdig med det.

Skrevet

Jeg hadde gitt signaler om at jeg ikke er interessert i kontakt mer - ved å ikke ta kontakt og initiativ til å møtes selv, og ikke være interessert når hun tar initiativ.

Det mest riktige hadde vel vært å si det direkte til henne at vennskapet er over, men så "tøff" er ikke jeg...hadde satset på å la det ebbe ut og gå over etterhvert som kontakten ble mindre.

Skrevet

Jeg har avsluttet noen få vennskap som av ulike årsaker ikke har føltes riktig for meg i det hele tatt - det er ikke så enkelt. Det er veldig modig gjort å si det rett til vedkommende og sikkert det mest rettferdige, det har jeg gjort i et tilfelle. Har ellers bare latt det sakte gli ut av seg selv, ved å ikke ta initativ og sånt.

Skrevet
Du kan jo sende en sms i fylla..

Ja, det er jo veldig modig gjort.. :roll: Har man lyst til å oppføre seg som en idiot er kanskje dette løsningen!

Skrevet

Er det ike litt feigt, karakterløst å bare la det gliut uten å si noe... Nei skal du gjøre noe må du si klart fra dette gidder jeg ikke høre på, og noe om at dere har for forskjelige syn på saker og ting.

Hvis du mener noe, si det, hvis du ikke mener noe, ikke si noe...

Gjest snappah
Skrevet
Du kan jo sende en sms i fylla..

bare mongoer dumper venna sine over en sms!!!! :roll:

Gjest Embla s
Skrevet

Det er venn og ikke kjæreste vi snakker om her? Skjønner ikke at man skal være nødt til å dumpe en venn. Trieves du ikke med å omgås henne, er det vel bare å takke nei og ikke ta initiativ selv? Syns det å dumpe en venn høres vel drastisk ut. Er man ikke på talefot mer da? Er man uvenner? Ikke-personer for hverandre?

Skrevet

meningen bak å dumpe en venn, er vel for å gi klar beskjed til denne vennen om at man ikke vil bli kontaktet av vedkommede mer?

Gjest sexysadie
Skrevet

Det er lov å svare med samme mynt, virker ikke det så bare kutt henne ut.

Gjest Varg-Menja
Skrevet

Ikke ta intitiativ til kontakt, takke nei dersom hun gjør det. Er hun direkte frekk så ta igjen på samme måte, dersom du greier det. Konfronterer hun deg med at du unngår henne kan du si det rett ut. Denne metoden funket fint for meg.

Skrevet

Jeg har vært litt i samme situasjon selv. Jeg fikk en vennine som jeg ikke ønsket å ha så mye kontakt med lenger. Jeg lot det bare ebbe ut, vi snakkes av og til enda, og da er tonen mellom oss god.

Hvis du sier til henne at du ikke ønsker kontakt mer, brenner du broer og det er litt skummelt syns jeg. Det kan jo hende at om en stund blir dere gode venner igjen.

Gjest *Sexy*Cat*
Skrevet
Ja, det er jo veldig modig gjort.. :roll:  Har man lyst til å oppføre seg som en idiot er kanskje dette løsningen!

haha. ja, jeg tror toweli var heeelt seriøs. :ironi:

Gjest "uvenn"
Skrevet

Jeg hadde to venner som jeg lot vennskapet gli ut i sanden av seg selv.

Oppdaget at det var jeg som stilte opp. Det gjalt barnepass/kjøring for den ene. Jeg dro på besøk...

Hun kom ikke til meg, bare ringte da hun trengte sjåfør og barnevakt. Må si jeg var lettet da vennskapet gikk over.

Det beg. med at jeg lot være å ta tlf da hun ringte.

Den andre var en jeg har kjent i åresvis. Hun satt dårlig i det og hun spurte stadig om å få låne penger. Noe hun fikk og betalte alltid tilbake. Jeg bringte pengene på døren. Ba meg stadig komme på kaffe når jeg var på butikken osv...hun selv orket aldri komme på besøk.

Så fikk hun seg en godt betalt jobb, hørte aldri noe fra henne mere.

Jeg følte meg godt brukt av begge disse to.

jeg vil ikke ha slike egoistiske mennesker inn i mitt liv.

Skrevet
haha. ja, jeg tror toweli var heeelt seriøs.  :ironi:

Jeg snakket bare om erfaringer fra helga jeg! :)

Skrevet

Hadde en veninne som brukte meg kun som sjelesørger. Jeg ble aldri kontakten når det skjedde noe morsomt.....

Det hele toppet seg da hun var invitert til min bursdagsfest og ringer og avlyser samme dag fordi hun er syk. Senere på kvelden kommer en felles venninne på festen min og forteller at denne "venninnen" var på en annen fest den kvelden.

Skal si jeg ble forbanna!!! Og da fant jeg ut at dette finner jeg meg ikke i og kuttet kontakten med henne. Så gikk det ett halv år uten at vi snakket sammen og da ringer hun og inviterer meg på sin egen bursdagsfest. Der fikk jeg jo anledning til å ta igjen med samme mynt så jeg sa at ja, selvfølgelig skal jeg komme og det blir kjempehyggelig og spurte om hvem som kom osv osv. Også dukket jeg aldri opp og ringte ikke engang for å si ifra :sjarmor:

Jeg må bare få si at det var deilig!

Og siden har vi ikke snakket sammen....

Gjest King James II
Skrevet

Bare si vårt vennskap er over.Det er nå det jeg gjør.

Gjest Muriell
Skrevet
Jeg snakket bare om erfaringer fra helga jeg! :)

Åh? Uffda, vennen :( Hva har skjedd?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...