Gå til innhold

Han mener jeg bare klager, sutrer og er masete. Men han går meg på nervene...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså... samboer har ødelagt 4 stekeovner og jeg er drittlei av å skrubbe stekeovner. 
I går lagde han kyllinglår i ovnen. Han setter alltid kyllinglårene i ett stekebrett med lave kanter. Han bruker sinnsykt mye olje og denne oljen renner alltid ut på ett eller annet vis og det blir ett helvete av røyk og svidd olje hvor nesten brannalarmen går og hele huset blir fylt av ekkel sviddoljerøyk. Jeg ble drit forbannet da jeg kom hjem etter jobb å kjente den lukten over hele huset og så at hele ovnen er dekket av olje. Han sier til meg at jeg er utakknemlig siden han var hyggelig å lagde mat til meg siden jeg kom sent fra jobb. Jeg ser den. Men hva hjelper det meg at jeg slapp å bruke 30 min på å lage mat til meg sliten etter jobb når jeg i morgen må bruke fridagen min på å skrubbe den jævla ovnen. 

Hadde dette vært ett engangstilfelle hadde jeg ikke laget så mye faenskap. Men dette er 4 stekeovnen som blir ødelagt og det akkuratt på samme måte. Han gjør den samme «feilen» igjen og igjen. Jeg er drittlei av å skrubbe komfyrer og av å kjøpe ny komfyr hvert år. I går sa jeg klart og tydelig til han at når jeg kommer hjem fra jobb i dag skal denne komfyren være skinnende ren og det samme med mikrobølgeovnen hvor han har puttet kyllingen inni der og det har sprutet over hele mikroen. Jeg kom hjem fra jobb i dag og ovnen var like dritt som i går. «Jeg vasket den sier han», han hadde ikke en gang skrudd på lyset på ovnen da han vasket. Jeg skrudde på lyset og det ligger belegg av olje over hele ovnen. Mikrobølgeovnen hadde han ikke rørt en gang. Den er like møkkete som i går. 
Nå har jeg sagt at enten så valser han denne oven sånn at den blir ren sånn som den var, eller så får han betale noen for å vaske den, eller så får han kjøpe en ny komfyr før neste uke. 

Han mener selvfølgelig at det ikke er noe galt med ovnen og at det bare er å lage mat der. Ja jeg vet hvordan den maten blir, helt prikk lik den laksen jeg fikk servert i fjor i den forrige ovnen som hadde oljebelegg. Laksen smakte laks med røyk av svidd olje. 
Synes dere jeg overdriver? Jeg vet kanskje at jeg overdriver litt. Men kan dere prøve å tenkte hva dere ville gjort i denne situasjonen. Hadde du seriøst giddet å skrubbe komfyrer Fordi mannen ødelegger den og ikke gidder å vaske den ordentlig fordi han mener den er bra nok. Er så sliten å lei. Jeg vet at dette kanskje høres ut som er jævla bagatell. Men i en hektisk hverdag så er det siste jeg ønsker å skrubbe stekeovner hver andre mnd. 

Anonymkode: 5202e...a46

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Irriterende. Freska vasker komfyr og hus, han må betale når de kommer annenhver uke. Hvis han ikke ønsker å bruke penger på det må han bruke langpanne, ildfast form eller aluminiumsfolie med kanter. 

Anonymkode: f514a...31c

• Liker 5
Skrevet

:fnise: Han er i alle fall dyr i drift den kylling-mannen der.

Hva med å kjøpe hybelkomfyr før neste uke og bare droppe mikro og steikovn?

Anonymkode: a36af...39d

• Liker 11
Skrevet

Jeg skjønner at du er irritert, det må jo være mulig å lage mat på en måte så dette ikke skjer.

Ville kjøpt ovnsrens (for felles/mat-penger altså) og gitt den til ham da, skal ikke være nødvendig å skrubbe om man har riktig type rens. 

Synes ikke det er du som skal vaske ovnen.

Anonymkode: d47d2...7f5

• Liker 13
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg skjønner at du er irritert, det må jo være mulig å lage mat på en måte så dette ikke skjer.

Ville kjøpt ovnsrens (for felles/mat-penger altså) og gitt den til ham da, skal ikke være nødvendig å skrubbe om man har riktig type rens. 

Synes ikke det er du som skal vaske ovnen.

Takk for svar. Jeg laget en blanding av edikk, sitron, vann og bakepulver. Hente det i en spruteflasle og sprutet ovnen med den i dag før jeg dro på jobb for å kanskje gjøre det litt lettere for han. Men når jeg ser at han faktisk ikke gjør en innsats å få den ren, får jeg hvertfall ikle lyst til å rengjøre den ovnen. Synes egentlig også at det er frekt og respektløst å holde på sånn og så ta opp andres tid med å fixe noe som han ødelegger. Akuratt som at jeg skal ødelegge noe hele tiden ikke og igjen og han må fixe på det igjen og igjen. Jeg har egentlig gledet meg til å kunne slappe av i morgen og ha 1 dag hvor jeg ikke MÅ gjøre noe, da dagene mine er veldig hektiske og jeg følger jeg aldri får tid til å slappe ordentlig av og å koble av. Og nå skal jeg liksom bruke fridagen min på å vaske stekeovnen fordi han svir olje over hele den, og hvis den ikke blir ren så kan jeg ikke lage mat i oven. 
Har du noen tips på hva som kan brukes for å få den ordentlig ren? Da kan jeg hvertfall fortelle han hva han skal bruke. 

ts 

• Liker 3
Skrevet

Hørt at den fra Mr. Muscle er bra, den orange, kjøpes i matbutikk. 

• Liker 2
Skrevet

Bruk kokeplatene. La komfyren stå til han fikser det. 

Anonymkode: f514a...31c

• Liker 8
Skrevet

Årh. Hvorfor er menn så blåste når det kommer til huslige ting? De evner ikke å se at ting blir ødelagt og de gidder ikke ta ansvar når de ødelegger. Dette kunne vært samboeren min. Så føler man seg som en jævla bitch som blir sint og lei, da. Og ikke står og klapper for alt han gjør. Og så må man ordne opp i det de ødelegger i tillegg.

Jeg ville sjekka at du ikke har sånn fancy belegg i den. Og så ville jeg tatt zalo, 7% eddik og vann i den spruteflaska di, sprayet ned ovnen og så drysset over natron - ikke bakepulver - mens jeg skrubbet. Jeg har også brukt komfyrskrape på glassdøren, det gjorde livet enklere! Men pass på at du ikke ødelegger belegget inni ovnen som sagt. Det er mange nye som har sånn selvrensende funksjon, det står vel i bruksanvisningen.

Anonymkode: 697af...4fc

Skrevet

Kjøpe flere brett med høye kanter og gjemme/kaste de lave brettene? Og microlokk i plast til microen. 

Anonymkode: bbcdd...160

• Liker 1
Skrevet

Begge dere er ikke helt 100% i topplokket. Han fordi han er ...dum. Altså, kleint med en slik mann. Og du fordi du ikke klarer sette den dumme mannen riktig på plass. Du tar han i armen, gir han skuresvamp, såpe og whatever og sier "Denne skal du skrubbe nå! Jeg skal faen stå her å se på mens du vasker den NØYE"

Dere må være himla rike som kan kjøpe ny stekeovn så ofte!!!

Anonymkode: 7f7d2...ac0

• Liker 12
Skrevet

Burde ha kjøpt en ovn som renser seg selv da...

Men om han er vant til at du vasker etter han, så forventer han det denne gangen og..

• Liker 1
Skrevet

Kjøp takeout/takeaway til deg selv framover, og la han fikse sin egen mat. Si at du ikke gidder å gjøre rent griseriet hans, og at du ikke kommer til å spise mat som lukter svidd fett.

Anonymkode: 7c63a...d57

• Liker 9
Skrevet

Så sykt irriterende! Han må vaske etter seg selv, det burde være en selvfølge. Da slutter han kanskje å grise så jævlig når han lager mat også. For en frekkas. 

Hvis han ikke fikser å lage mat så får han heller kjøpe takeaway når det er hans dager til å lage middagen. 

• Liker 1
Skrevet

Syns absolutt du overdriver. Du kan ikke kalle dette å ødelegge ovnen. 

Anonymkode: 26c6d...4a4

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Begge dere er ikke helt 100% i topplokket. Han fordi han er ...dum. Altså, kleint med en slik mann. Og du fordi du ikke klarer sette den dumme mannen riktig på plass. Du tar han i armen, gir han skuresvamp, såpe og whatever og sier "Denne skal du skrubbe nå! Jeg skal faen stå her å se på mens du vasker den NØYE"

Dere må være himla rike som kan kjøpe ny stekeovn så ofte!!!

Anonymkode: 7f7d2...ac0

Vi er ikke rike nei. Men hva er alternativet. Være uten stekeovn. Jeg har faktisk i perioder vært uten stekeovn sånn typ 8 mnd og det er kjipt å ikke kunne ha en stekeovn. 

ts 

Gjest Lama_Drama
Skrevet

Hvorfor vasker du ovnen? Det må jo den som roter gjøre.

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Syns absolutt du overdriver. Du kan ikke kalle dette å ødelegge ovnen. 

Anonymkode: 26c6d...4a4

Nei den blir vel ikke ødelagt, men ubrukelig inntil den er ren igjen. 

ts 

Skrevet
Lama_Drama skrev (Akkurat nå):

Hvorfor vasker du ovnen? Det må jo den som roter gjøre.

Fordi ifølge han så har han vasket den. Så da blir den værende sånn og han gidder ikke å vaske mer. Da må jeg gjøre det fordi jeg kan ikke lage/spise mat som har vært inne i en ovn der, når du åpner døra kommer det masse røyk ut av svidd olje og den røyken setter smak på maten🤮 æsj. 
Jeg har nå bedt han om å vaske den ordentlig i dag ellers så får han kjøpe ny komfyr med egne penger. Jeg har ikke tenkt til å sitte der å gjøre den jobben. Det finnes grenser for hva jeg skal ordne når han gjør det samme igjen og igjen. 

ts 

• Liker 3
Skrevet

Viser han manglende intelligens og respekt på flere områder, eller er det bare bruk av ovn som er problemet? Jeg hadde slitt med å leve med han der, for å si det sånn.

• Liker 7
Gjest Lama_Drama
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Fordi ifølge han så har han vasket den. Så da blir den værende sånn og han gidder ikke å vaske mer. Da må jeg gjøre det fordi jeg kan ikke lage/spise mat som har vært inne i en ovn der, når du åpner døra kommer det masse røyk ut av svidd olje og den røyken setter smak på maten🤮 æsj. 
Jeg har nå bedt han om å vaske den ordentlig i dag ellers så får han kjøpe ny komfyr med egne penger. Jeg har ikke tenkt til å sitte der å gjøre den jobben. Det finnes grenser for hva jeg skal ordne når han gjør det samme igjen og igjen. 

ts 

Men stå i det. La det ose, røyke og la maten smake dritt. Han lærer jo ikke når du ordner opp!

Ville ikke nevnt det med et ord, bare lat røykosen snakke for seg.

Endret av Lama_Drama

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...