Gå til innhold

Er det lov å justere skattekortet ned i 1 måned for å få utbetalt mer i lønn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eg er i en økonomisk knipe, og trenger å få litt mer penger utbetalt neste måned. Er det lov å justere ned skattekortet mitt i en måned for å få utbetalt litt mer etter skatt ?

Er det straffbart?

Anonymkode: 06b35...504

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Eg er i en økonomisk knipe, og trenger å få litt mer penger utbetalt neste måned. Er det lov å justere ned skattekortet mitt i en måned for å få utbetalt litt mer etter skatt ?

Er det straffbart?

Anonymkode: 06b35...504

Lov ja. Det går kun utover deg selv. Kjør på. 

Anonymkode: aebfb...e9f

• Liker 2
Skrevet

Det kan umulig være straffbart. Du kan jo velge selv hvor mye skatt som skal trekkes, og få restskatt i tilfelle. 

Anonymkode: 2909e...f27

Skrevet

Det er lov, men da burde du justere opp litt ekstra neste månedene etter det. Hvor mye du skal betale i skatt regnes i løpet av et år. Det verste som kan skje er at du totalt i løpet av året har betalt for lite, og får en baksmell. Skatteetaten er ikke så nøye på om du betaler det samme i skatt hver måned, eller om du betaler alt i desember, så lenge du har betalt nok i løpet av et år. 

Anonymkode: 0e018...cb1

• Liker 1
Skrevet

Ja. Det er helt lovlig!

Anonymkode: 4ac15...06d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Det er lov, men da burde du justere opp litt ekstra neste månedene etter det. Hvor mye du skal betale i skatt regnes i løpet av et år. Det verste som kan skje er at du totalt i løpet av året har betalt for lite, og får en baksmell. Skatteetaten er ikke så nøye på om du betaler det samme i skatt hver måned, eller om du betaler alt i desember, så lenge du har betalt nok i løpet av et år. 

Anonymkode: 0e018...cb1

Tusen takk for svar allesammen!!! :)

Skrevet

TUSEN TAKK FOR SVAR ALLE SAMMEN ❤️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...