Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg bare lurer på hvis søsteren til kjæresten deres nevner eksen hans av og til, hvordan hadde dere reagert? Jeg vet kjæresten min elsker meg, men kjenner det er irriterende at hun skal bli nevnt av og til, han er også helt over hun og vil ikke ha noe med henne å gjøre.

Den ene gangen hadde søsteren spurt kjæresten min "Jeg ser eksen din har fått seg kjæreste, hva tenker du om det?" Og han hadde svart noe med at han ikke brydde seg og han sa dette til meg etterpå også, da reagerte jeg litt men ikke noe mer. Nå idag ble hun nevnt igjen, da var det snakk om å spørre eksen om noe skole greier men da sa kjæresten at søsteren ikke skulle snakke med henne, og da sa søsteren etterpå at hu bare tulla.

Jeg har ikke sagt noe til kjæresten min om hvordan jeg føler det for jeg vil ikke starte en diskusjon/krangel, men kjenner det blir et irritasjonsmoment.. I tillegg har han sagt at søsteren ikke likte eksen hans heller så jeg skjønner ikke hvorfor hun skal nevne henne til han i det hele tatt? Han nevner henne aldri selv.

Skal jeg si noe til han eller la være? 

Vi har startet et liv sammen og jeg vil ikke høre mer om henne.. vi er begge gått videre etter hver våre ekser. 

Anonymkode: 8779b...36c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gamle er dere, og hvor lenge har dere vært sammen? Når ble det slutt mellom ham og eksen?
Jeg synes ikke det virker som om søsteren har tatt opp eksen på en upassende måte, tenker heller at det virker som om du er litt usikker. Skjønner forøvrig ikke hvorfor han ba søsteren om å ikke spørre eksen om skolegreiene hun lurte på, hvorfor skulle det vært et problem?

Merker at jeg ikke helt skjønner hva det er du reagerer på. Er det påminnelsene om at han har hatt kjærester før deg som er ubehagelig?

• Liker 4
Skrevet

Du overreagerer. Du kan ikke bestemme at for alle mennesker i deres omgangskrets så er nå eksen en person dere skal late som aldri har eksistert og som derfor aldri kan nevnes. Det er helt naturlig å nevne personer man kjente før i noen sammenhenger, også ekser. 

Anonymkode: 2cd1e...fdb

• Liker 15
Skrevet

Skjønner at det kan være irriterende dersom forholdet er relativt nytt, da man ikke akkurat har noen interesse av å høre om eksene til typen sin. Her hender det også at ene eksen til mannen min blir nevnt, men da er det som oftest jeg som nevner henne fordi barna våre går i samme barnehage og hun og typen flyttet inn i nabohuset til mine svigerforeldre😂 Dette bruddet skjedde dog for over 10 år siden og vi har vært sammen i over 8, så har egentlig ikke noe forhold til det lengre😅

Skrevet

Forstår deg godt. Bestekompisen til min samboer (5 år nå) snakker om eksen til typen hele tiden. Hver gang vi er på fest sammen skal han alltid fortelle gøye historier om han, typen min og eksen til typen. Det er så ubehaglig! Skjønner ikke hvorfor han skal være så teit! Det er ganske tydelig at jeg ikke liker det men han bare fortsetter 🙄 typen min prøver å korte ned historien, men kompisen tar ikke hintet.. Må jeg jeg er virkelig dritt lei av å høre om  eksen hans! De var sammen i 4 år, og Da vi først begynnte å datet hørte jeg mer en nok om henne fra han, familien hans, og vennene. Er det mulig å være mer respektløs? 

Anonymkode: e0d9d...961

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Forstår deg godt. Bestekompisen til min samboer (5 år nå) snakker om eksen til typen hele tiden. Hver gang vi er på fest sammen skal han alltid fortelle gøye historier om han, typen min og eksen til typen. Det er så ubehaglig! Skjønner ikke hvorfor han skal være så teit! Det er ganske tydelig at jeg ikke liker det men han bare fortsetter 🙄 typen min prøver å korte ned historien, men kompisen tar ikke hintet.. Må jeg jeg er virkelig dritt lei av å høre om  eksen hans! De var sammen i 4 år, og Da vi først begynnte å datet hørte jeg mer en nok om henne fra han, familien hans, og vennene. Er det mulig å være mer respektløs? 

Anonymkode: e0d9d...961

Jeg vil si det er en viss forskjell på det TS forteller (altså at eksen har blitt nevnt TO ganger bare) og at noen tar opp eksen ved enhver anledning, slik du forteller.

• Liker 6
Skrevet

At en eks kan bli nevnt av og til, reagerer jeg ikke på. Alle har en fortid, og folk som har vært en del av den historien.

Men hvis dette blir et samtaleemne veldig ofte, ville jeg reagert. Da kan det nesten virke som at de gjør dette for å så splid, for å vise at du ikke er likt. I et sånt tilfelle ville jeg enten ha bedt kjæresten om å si fra, eller jeg ville ha sagt det rett ut selv. Litt fintfølelse og hensyn til andre må venner ta.

Anonymkode: d9999...181

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hei.

Jeg bare lurer på hvis søsteren til kjæresten deres nevner eksen hans av og til, hvordan hadde dere reagert? Jeg vet kjæresten min elsker meg, men kjenner det er irriterende at hun skal bli nevnt av og til, han er også helt over hun og vil ikke ha noe med henne å gjøre.

Den ene gangen hadde søsteren spurt kjæresten min "Jeg ser eksen din har fått seg kjæreste, hva tenker du om det?" Og han hadde svart noe med at han ikke brydde seg og han sa dette til meg etterpå også, da reagerte jeg litt men ikke noe mer. Nå idag ble hun nevnt igjen, da var det snakk om å spørre eksen om noe skole greier men da sa kjæresten at søsteren ikke skulle snakke med henne, og da sa søsteren etterpå at hu bare tulla.

Jeg har ikke sagt noe til kjæresten min om hvordan jeg føler det for jeg vil ikke starte en diskusjon/krangel, men kjenner det blir et irritasjonsmoment.. I tillegg har han sagt at søsteren ikke likte eksen hans heller så jeg skjønner ikke hvorfor hun skal nevne henne til han i det hele tatt? Han nevner henne aldri selv.

Skal jeg si noe til han eller la være? 

Vi har startet et liv sammen og jeg vil ikke høre mer om henne.. vi er begge gått videre etter hver våre ekser. 

Anonymkode: 8779b...36c

Nei, herregud, nå må du slutte! Altså mannen har jo hatt et liv FØR deg!! Jobb med deg selv og sjalusien din! Søsteren gjorde jo ikke noe galt siden hun kjente exen hans. Det var et helt normalt spørsmål. Viss du ikke tåler sånn så er du ikke klar for et forhold med noen. 

Anonymkode: ae24d...bed

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

At en eks kan bli nevnt av og til, reagerer jeg ikke på. Alle har en fortid, og folk som har vært en del av den historien.

Men hvis dette blir et samtaleemne veldig ofte, ville jeg reagert. Da kan det nesten virke som at de gjør dette for å så splid, for å vise at du ikke er likt. I et sånt tilfelle ville jeg enten ha bedt kjæresten om å si fra, eller jeg ville ha sagt det rett ut selv. Litt fintfølelse og hensyn til andre må venner ta.

Anonymkode: d9999...181

Tull!!

Anonymkode: ae24d...bed

• Liker 3
Skrevet

Hun gjør det såklart for å gjøre deg usikker og skape splid! Gjorde det selv da jeg var ung. Savnet eksen til broren min som hadde vært som en tante for meg hele tenårene. Så ble det brudd, bror fant en ny som jeg ikke likte. Jeg passet på å nevne og snakke pent om eksen hver gang jeg møtte bror og hans nye. Etter en stund ble hun ikke med, og en stund etter det igjen ble det slutt. Problem løst 😁 Heldigvis er det lenge siden og kina hans de siste 15 årene er en super dame, så glad vi ble kvitt bitcha han hadde før henne! 🤣

Anonymkode: 8da22...e16

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hun gjør det såklart for å gjøre deg usikker og skape splid! Gjorde det selv da jeg var ung. Savnet eksen til broren min som hadde vært som en tante for meg hele tenårene. Så ble det brudd, bror fant en ny som jeg ikke likte. Jeg passet på å nevne og snakke pent om eksen hver gang jeg møtte bror og hans nye. Etter en stund ble hun ikke med, og en stund etter det igjen ble det slutt. Problem løst 😁 Heldigvis er det lenge siden og kina hans de siste 15 årene er en super dame, så glad vi ble kvitt bitcha han hadde før henne! 🤣

* kona, ikke kina 

Skrevet

Hvis du ikke tåler at menn har en fortid så må du finne seg en mann uten fortid. 

Anonymkode: 54c1b...7fc

• Liker 2
Skrevet

Hadde jeg sett at eksen til søsteren min hadde fått seg ny kjæreste, hadde jeg spurt henne om hva hun visste. Litt fordi vi er nysgjerrige begge to, og jeg vet hun er helt ferdig med han og veldig investert i forholdet hun er i nå. Hadde ikke spurt om hun hadde et problematisk forhold til eksen. Du må huske på at eksen var en del av hennes liv også, og du kan ikke kreve at ingen skal nevne henne igjen. Så fremt det bare skjer en gang i blant, ser jeg virkelig ikke problemet.

Anonymkode: 3726a...4d4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...