Gjest Lilleluring Skrevet 24. februar 2021 #1 Del Skrevet 24. februar 2021 Jeg har i mange år hatt tynt hår og mistet utrolig mye hår..., det var så pistrette atte fy.... Gikk og tok blodprøver i MANGE år, fikk beskjed om at alle blodprøve var fine og at det sikkert var arvelig eller pga min angst og at jeg bare måtte leve med det. Jeg fikk påvist pcos (polysistisk overasydrom for mange år siden) dvs, for mye mannlig hormon, men de sa ikke noe om at det kunne miste hår av dette. Jeg dro til legen for et halvt år siden igjen og gråt og var fortvilet over at jeg mistet så mye hår og hadde så mye hårvekst på kroppen. (ny fastlege) Hun sendte meg til en hudlege som anbefalte meg og ta blodtrykk medisin i pille form som heter spironolactone som skal stabilisere de mannlige hormonene og p piller som skal få opp østrogen nivået. Og jeg ble også anbefalt og ta recrea forte i hår bunnen mot arvelig håravfall (dette er også blodtrykksmedisin) Jeg vil bare informere til dere som sliter med Håravfall om og sjekke blodprøver på dette, da dette har hjulpet meg 😀 (gått på dette i 5 mnd nå) Mister ikke hår mer og det vokser masse hår nå😀 Det kan finnes håp, men man vet ikke alltid hvor man skal begynne og se selv, for det er så mange dårlige leger der ute som gir blaffen i pasientene sine og ikke gidder og bry seg nok til og sjekke opp ting. Jeg ble jo også henvist til enkrinolog for mange år siden pga hormonene og han som var spesialist burde jo anbefalt meg disse spironolactone pillene.... Men neida "jeg måtte bare leve med dette" Det finnes også en forum på nettet som heter hårtapsforum, som man kan melde seg inn og snakke med andre for råd. (man må melde seg inn via pc, det går ikke via mobil) Masse lykke til dere som sliter med det samme som jeg gjorde, og håper dette ga dere litt håp😀 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forundret.. Skrevet 24. februar 2021 #2 Del Skrevet 24. februar 2021 (endret) Har mistet en del hår men for meg så er det bindevevssykdom som er skyld i det. Fikk også beskjed om at jeg må leve med det. Jeg har heldigvis ikke mistet for mye, foreløpig. Men seriøst så jeg tenker at blir det værre så shaver jeg det av og begynner å bruke skaut. Er så drittlei av å tilpasse meg sykdom ☹️ Men flott å høre at det ordnet seg for deg 🙂 Endret 24. februar 2021 av Forundret.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lilleluring Skrevet 24. februar 2021 #3 Del Skrevet 24. februar 2021 Forundret.. skrev (5 minutter siden): Har mistet en del hår men for meg så er det bindevevssykdom som er skyld i det. Fikk også beskjed om at jeg må leve med det. Jeg har heldigvis ikke mistet for mye, foreløpig. Men seriøst så jeg tenker at blir det værre så shaver jeg det av og begynner å bruke skaut. Er så drittlei av å tilpasse meg sykdom ☹️ Men flott å høre at det ordnet seg for deg 🙂 Trist og høre huff... Jeg vet hvor vondt og fortvilende det er!!! Helt forferdelig... Også så dårlig selvtilitt man får av det og ikke minst angst... Kjenner det røsser hår ned i ryggen om man har håret løst... Huff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forundret.. Skrevet 24. februar 2021 #4 Del Skrevet 24. februar 2021 Lilleluring skrev (2 minutter siden): Trist og høre huff... Jeg vet hvor vondt og fortvilende det er!!! Helt forferdelig... Også så dårlig selvtilitt man får av det og ikke minst angst... Kjenner det røsser hår ned i ryggen om man har håret løst... Huff Takk for med følelsen 🥰 Jeg reagerer egentlig ikke slik på det, jeg blir bare skikkelig sur og vrang jeg. Litt sånn som at vil ikke håret være på meg så vil jeg ikke ha det 🙈 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lilleluring Skrevet 24. februar 2021 #5 Del Skrevet 24. februar 2021 Forundret.. skrev (23 minutter siden): Takk for med følelsen 🥰 Jeg reagerer egentlig ikke slik på det, jeg blir bare skikkelig sur og vrang jeg. Litt sånn som at vil ikke håret være på meg så vil jeg ikke ha det 🙈 Ja er det ikke noe du får gjort altså? Absolutt ingen ting? ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2021 #6 Del Skrevet 25. februar 2021 Jeg har også pcos og mistet mye hår på hodet og øyenbrynene, og var veldig hårete på kroppen. Oppsøkte funksjonell medisin etter å ha prøvd alt, og de hjalp meg med kosthold og vitaminer som stabiliserte kroppen innfra og jeg ble mye bedre på alle måter. Det har hjulpet meg så mye! Prikken over i-en var da jeg kom over Anthony William medical medium. Han er i samme bane som funksjonell medisin, men ligger et hestehode foran. Det blir mye selvstudium og man må sette seg inn i ting, men det har hjulpet meg så mye at jeg er så og si helt bra igjen. Det er fint å få tilbake kroppen sin og at den fungerer. Og å finne noe som fungerer på en naturlig måte. Anonymkode: 39bf9...49d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lilleluring Skrevet 25. februar 2021 #7 Del Skrevet 25. februar 2021 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Jeg har også pcos og mistet mye hår på hodet og øyenbrynene, og var veldig hårete på kroppen. Oppsøkte funksjonell medisin etter å ha prøvd alt, og de hjalp meg med kosthold og vitaminer som stabiliserte kroppen innfra og jeg ble mye bedre på alle måter. Det har hjulpet meg så mye! Prikken over i-en var da jeg kom over Anthony William medical medium. Han er i samme bane som funksjonell medisin, men ligger et hestehode foran. Det blir mye selvstudium og man må sette seg inn i ting, men det har hjulpet meg så mye at jeg er så og si helt bra igjen. Det er fint å få tilbake kroppen sin og at den fungerer. Og å finne noe som fungerer på en naturlig måte. Anonymkode: 39bf9...49d Takk for at du delte din versjon ❤️❤️så bra du er mye bedre! 😀😀 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2021 #8 Del Skrevet 25. februar 2021 Alltid hatt tynt hår og det toppet seg for et års tid sien da jeg var jernfattig, stabiliserte seg noe da jeg tok jern men syns jeg er verre igjen. Har begynt å bruke Nisim sjampo og hårserumet fra The ordinary. Skal være flink i noen mnd og gi det en sjanse. Recrea forte kunne jeg ikke bruke da det var som å spraye rent fett i hodebunnen. Gidder ikke å gå rundt med kjempefett OG tynt hår. 360 kroner i vasken. Skal begynne å ta litt jern igjen selv om jeg ikke er lav. Tar ølgjørtabletter og syns det hjelper litt på lengden men mister jo fortsatt mye hår. Syns det setter ned livskvaliteten og blir så lei meg når jeg ser jenter med langt og tykt hår, skulle ønske jeg slapp bekymringene rundt det. Anonymkode: d8ad5...5d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lilleluring Skrevet 26. februar 2021 #9 Del Skrevet 26. februar 2021 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Alltid hatt tynt hår og det toppet seg for et års tid sien da jeg var jernfattig, stabiliserte seg noe da jeg tok jern men syns jeg er verre igjen. Har begynt å bruke Nisim sjampo og hårserumet fra The ordinary. Skal være flink i noen mnd og gi det en sjanse. Recrea forte kunne jeg ikke bruke da det var som å spraye rent fett i hodebunnen. Gidder ikke å gå rundt med kjempefett OG tynt hår. 360 kroner i vasken. Skal begynne å ta litt jern igjen selv om jeg ikke er lav. Tar ølgjørtabletter og syns det hjelper litt på lengden men mister jo fortsatt mye hår. Syns det setter ned livskvaliteten og blir så lei meg når jeg ser jenter med langt og tykt hår, skulle ønske jeg slapp bekymringene rundt det. Anonymkode: d8ad5...5d5 Har du sjekket stoff skifte og hormoner da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #10 Del Skrevet 26. februar 2021 Lilleluring skrev (6 timer siden): Har du sjekket stoff skifte og hormoner da? Stoffskifte sjekker de ikke im man ikke har andre symptomer, er i begynnende overgangsalder. Anonymkode: d8ad5...5d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #11 Del Skrevet 26. februar 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Alltid hatt tynt hår og det toppet seg for et års tid sien da jeg var jernfattig, stabiliserte seg noe da jeg tok jern men syns jeg er verre igjen. Har begynt å bruke Nisim sjampo og hårserumet fra The ordinary. Skal være flink i noen mnd og gi det en sjanse. Recrea forte kunne jeg ikke bruke da det var som å spraye rent fett i hodebunnen. Gidder ikke å gå rundt med kjempefett OG tynt hår. 360 kroner i vasken. Skal begynne å ta litt jern igjen selv om jeg ikke er lav. Tar ølgjørtabletter og syns det hjelper litt på lengden men mister jo fortsatt mye hår. Syns det setter ned livskvaliteten og blir så lei meg når jeg ser jenter med langt og tykt hår, skulle ønske jeg slapp bekymringene rundt det. Anonymkode: d8ad5...5d5 Jeg vet og forstår hvordan du har det. 🌸 Jeg har alltid hatt tynt hår men mye volum. Begynte med mye håravfall for ett år siden og slutter ikke å falle av. Har prøvd alt, ingenting hjalp, og nå bruker jeg Nisim shampo og føler det hjalp i starten men ikke nå lenger. 😞 Jeg vet ikke hva mer jeg kan gjøre og jeg er sint og lei meg på en og samme tid. Hvorfor meg? Hva har jeg gjort for å fortjene dette? Alle sier når man blir eldre så blir man litt tynn i håret. Det er bullshit.! Mine venninner og alle jeg kjenner som er godt over 40 har tykke manker og sliter ikke med dette. Det er ikke bare det at det faller av men hele håret har forandret seg, hver hårstrå er rart og spesielt. Strukturen har forandret seg pluss at det blir fett på dag 2 og jeg må vaske det. Jeg som aldri har hatt fett hår.🙄 Blir nesten gal av å se på andres hår og tenke inni meg «du er heldig». Har aldri sett på håret til andre som jeg gjør nå. Det er ille. Men håret er en stor del av meg og det jeg alltid har vært fornøyd med, men nå gidder jeg ikke noe som helst og ingenting annet er viktig enn håret. Har startet på jerntabletter da jeg har mangel, men føler jeg har gitt opp håpet at det skal hjelpe håret mitt. Sender deg en stor klem. Anonymkode: 70a69...8fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå