Gå til innhold

Gode hudpleieprodukter som ikke er så dyre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva bruker dere og hva slags hudtype har dere? 

Jeg leter etter noen gode produkter som ikke koster sånn 1000 for en ansiktskrem. Trenger ikke være superbillig hvis det er veldig bra, men helst ikke over 500 for en ansiktskrem.

Har tørt hud (særlig om vinteren) og må begynne å tenke litt på rynker. Helst solfaktor i dagkremen.

Anonymkode: 92d0b...aba

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det spiller ingen rolle hvilke produkter andre mennesker bruker, du skal jo finne de som fungerer for deg.

Merker som etter min mening har bra produkter til greie priser er bl.a.

La Roche-Posay (spesielt god på fukt og solkrem)

Paula's Choice

Bioderma

ByWishtrend

Cosrx

Beauty Act

CeraVe

Så har du noen budsjettmerker som leverer bra på enkelte områder - Dr. Greve har f.eks. en del bra fuktighetskremer, og The Ordinary er bra på syrer og ansiktsoljer. 

En grei rutine kan være rens (ikke noen dyre greier, det holder at den er mild og effektiv. Aktive ingredienser i renseprodukter er bortkastede penger - de ligger ikke lenge nok på huden til å ha effekt). 

Serum - her vil jeg foreslå et C-vitaminserum (antioksidant som beskytter mot frie radikaler, reduserer og forebygger pigmentflekker og gir glød) og eventuelt et fuktserum i tillegg om vinteren. 

Dagkrem tilpasset din hudtype. Om sommeren ville jeg nok brukt en solkrem i tillegg, spesielt hvis du er mye utendørs. Sollys/UV-stråling bryter ned solbeskyttelsen, slik at du må påføre oftere for å ha den beskyttelseseffekten som står på produktforpakningen. Midt på sommeren utendørs når det er sol, vil det si 1/3 ss annenhver time for å oppnå full beskyttelse, og en mengde tilsvarende et fullt shotglass på kroppen like ofte.

Et retinoidprodukt om kvelden for å forebygge rynker, samt en nærende nattkrem som gir godt med fukt. Alternativt kan du gå til anskaffelse av en fuktighetskrem du kan bruke både dag og natt, og bruke en solkrem i tillegg på dagtid, og en ansiktsolje i tillegg om kvelden/natten. 

Hvis du har mye pigmentflekker/solskader, kan du etterhvert vurdere om du også vil inkludere syreeksfoliering og niacinamid i hudpleierutinen din. Syreeksfoliering er "skrubb" for å fjerne døde hudceller, og niacinamide er vitamin B3 som samarbeider godt med vitamin C og har en rekke hudforbedrende egenskaper.

Om du ønsker, kommer jeg gjerne med produktforslag :) 

• Liker 3
Skrevet

Takk for godt svar! Jeg vet det er vanskelig siden det er så individuelt, men greit med tips til hva jeg kan prøve.

Nå bruker jeg en Lyko ansiktsvask som jeg egentlig ikke synes vasker godt nok. Blir liksom et fettlag på huden. Når jeg har brukt foundation bruker jeg sminkefjerner, ansiktsvasken og så bruker jeg Clinique sin clarifying lotion for å ta bort resten av smuss. Det ligger jo alltid litt igjen på huden, så føler jeg trenger ekstra rens selv om det sikkert ikke er optimalt for tørr hud. Som ansiktskrem og øyekrem har jeg brukt Cosmica for tørr hud og anti age. Funker fint på sommeren bortsett fra at jeg burde ha solfaktor. På vinteren trenger jeg mer fukt både i ansiktet og rundt øynene. Noen ganger bruker jeg ansiktsmasker og øyepads. Stort sett de som selges som engangspakker på Vita.

Tar gjerne konkrete tips hvis du har! Kan gjerne ha ulike produkter på dag og kveld. Da varer de jo dobbelt så lenge.

Skrevet

Finn.no har masse ;)

Anonymkode: 2340e...b73

Skrevet
Frauken skrev (10 minutter siden):

Anbefaler The Ordinary. Jeg brukte denne guiden når jeg valgte produkter fra dem: https://www.lyko.com/no/the-ordinary/guide

Leste et sted at mange var misfornøyd fordi produktene la seg utenpå huden og at det var oppskrytt. Har sett litt på det, men virker litt styr med 5 ulike produkter morgen og kveld. 😬

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Leste et sted at mange var misfornøyd fordi produktene la seg utenpå huden og at det var oppskrytt. Har sett litt på det, men virker litt styr med 5 ulike produkter morgen og kveld. 😬

Kommer sikkert an på både hud og hvilke av produktene, men jeg har ikke den opplevelsen i alle fall. Også trenger du ikke 5 ulike morgen og kveld. Jeg bruker kun serum og en nattkrem fra dem. har ekstremt tørr hud i panna. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Takk for godt svar! Jeg vet det er vanskelig siden det er så individuelt, men greit med tips til hva jeg kan prøve.

Nå bruker jeg en Lyko ansiktsvask som jeg egentlig ikke synes vasker godt nok. Blir liksom et fettlag på huden. Når jeg har brukt foundation bruker jeg sminkefjerner, ansiktsvasken og så bruker jeg Clinique sin clarifying lotion for å ta bort resten av smuss. Det ligger jo alltid litt igjen på huden, så føler jeg trenger ekstra rens selv om det sikkert ikke er optimalt for tørr hud. Som ansiktskrem og øyekrem har jeg brukt Cosmica for tørr hud og anti age. Funker fint på sommeren bortsett fra at jeg burde ha solfaktor. På vinteren trenger jeg mer fukt både i ansiktet og rundt øynene. Noen ganger bruker jeg ansiktsmasker og øyepads. Stort sett de som selges som engangspakker på Vita.

Tar gjerne konkrete tips hvis du har! Kan gjerne ha ulike produkter på dag og kveld. Da varer de jo dobbelt så lenge.

Elixir Hydractil gentle cleanser er super både til rens på morgenen og til rens og sminkefjerner på kvelden. Jeg bruker vanligvis kun denne og den fjerner ALT på huden uten å tørke ut. Og jeg bruker mye foundation og pudder😏 (Hvis jeg har tyngre øyesminke bruker jeg en øyesminkefjerner på øynene)

Elixir er jo ikke i den rimelige prisskalaen, men akkurat Hydractil cleanser har en fin pris, ca 400kr. Og den er drøy i bruk

https://lyko.com/no/elixir-cosmeceuticals/elixir-cosmeceuticals-hydractil-gentle-c

Anonymkode: 8f09e...f4d

Skrevet

Kan forøvrig tipse om helg vanlig Lactacyd såpe fra apoteket til å vaske annsiktet med. Fikk råd om dette fra hudlege. 
Koster 140 kr for 1000 ml Lactacyd. Jeg har tatt over såpen på en mindre beholder som ser litt mer delikat ut, og er lettere å håndtere 😊

https://www.farmasiet.no/catalog/hud-og-har/dusj-og-bad/lactacyd-dusjkrem-up-10001,5000863/?gclid=Cj0KCQiAst2BBhDJARIsAGo2ldXVeuAHhchx6mEdMP27QICncC_d9xQ62YN1EZlP317tRy8yC1AHPkYaAupyEALw_wcB

• Liker 4
Skrevet

Mine rimelige favoritter som brukes daglig/ukentlig er; 

- Simple miclear gel facewash. Parfymefri gel-rens som virkelig gjør jobben.

- garnier Miclear water. Fjerner sminken effektivt hos meg. 

- The Ordinary bha+aha peeling

Mye annet fra the ordinary er greit nok, men synes man får vesentlig mer for dyrere produkter. Jeg er også sær på ting som nattkrem, serum, øyekrem, med mer. Men blant annet Dermalogica skin smoothing cream er en favoritt tross at den er rimelig (men tror selv den kommer på ca 500kr om du må kjøpe den i Norge). Kiehls creamy eye treatment (ca 400) og kiehls midnight recovery oil (a 500) er andre rimelige fravoritter jeg kommer på i farten. 

Anonymkode: de0bb...4ed

Skrevet

Jeg er blant de som synes the ordinary var oppskrytt. Jeg ga de bort siden de bare la seg utenpå. Jeg anbefaler Eucarin sin serie (40 år) siden de har aktive ingredienser og er rimelig. Jeg har også tiltro til de siden de er fra apotek. Jeg fikk den anbefalt fra andre som er veldig fornøyd.

Anonymkode: f4eae...b61

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg er blant de som synes the ordinary var oppskrytt. Jeg ga de bort siden de bare la seg utenpå. Jeg anbefaler Eucarin sin serie (40 år) siden de har aktive ingredienser og er rimelig. Jeg har også tiltro til de siden de er fra apotek. Jeg fikk den anbefalt fra andre som er veldig fornøyd.

Jeg har også tenkt at apotek bør være bra og så er det gjerne ikke så dyrt. Har hørt at Eucarin skal være bra, men aldri prøvd.

Skrevet
Frauken skrev (21 minutter siden):

Kan forøvrig tipse om helg vanlig Lactacyd såpe fra apoteket til å vaske annsiktet med. Fikk råd om dette fra hudlege. 
Koster 140 kr for 1000 ml Lactacyd. Jeg har tatt over såpen på en mindre beholder som ser litt mer delikat ut, og er lettere å håndtere 😊

https://www.farmasiet.no/catalog/hud-og-har/dusj-og-bad/lactacyd-dusjkrem-up-10001,5000863/?gclid=Cj0KCQiAst2BBhDJARIsAGo2ldXVeuAHhchx6mEdMP27QICncC_d9xQ62YN1EZlP317tRy8yC1AHPkYaAupyEALw_wcB

Den har jeg ikke prøvd på mange år. Kanskje det kan funke? 🤔

For å være ærlig så bruker jeg ofte vanlig dusjsåpe i ansiktet når jeg dusjer. Det er sikkert ikke særlig bra for min tørre hud. Må slutte med det. 😬

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Mine rimelige favoritter som brukes daglig/ukentlig er; 

- Simple miclear gel facewash. Parfymefri gel-rens som virkelig gjør jobben.

- garnier Miclear water. Fjerner sminken effektivt hos meg. 

- The Ordinary bha+aha peeling

Mye annet fra the ordinary er greit nok, men synes man får vesentlig mer for dyrere produkter. Jeg er også sær på ting som nattkrem, serum, øyekrem, med mer. Men blant annet Dermalogica skin smoothing cream er en favoritt tross at den er rimelig (men tror selv den kommer på ca 500kr om du må kjøpe den i Norge). Kiehls creamy eye treatment (ca 400) og kiehls midnight recovery oil (a 500) er andre rimelige fravoritter jeg kommer på i farten. 

Anonymkode: de0bb...4ed

Dermatologica er også et merke jeg ikke har prøvd før. Bare håndkrem. Og Kiehls har jeg sett litt på nå når jeg har surfet rundt på leting etter noe nytt å prøve. Høres ut som den kan være fin som øyekrem? Mye fukt uten å være fet?

Skrevet
Frauken skrev (23 minutter siden):

Lactacyd passer ikke min fete hud (ser ts ikke har det). Brukte det en hel sommer siden jeg hadde hørt at det kunne funke og jeg bare ville bruke en såpe, og huden i ansiktet har aldri vært verre.

Anonymkode: 9a84a...d74

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Jeg har også tenkt at apotek bør være bra og så er det gjerne ikke så dyrt. Har hørt at Eucarin skal være bra, men aldri prøvd.

Jeg er i allefall ikke den eneste som er fornøyd. Den er også drøy i bruk. De har flere typer, så velg den som passer deg og alderen best. Jeg har nå dag, natt og øyekrem. Ikke ille for under 1000 kr. Jeg har alltid brukt dyre, men var aldri helt fornøyd. 

Ellers bruker jeg ansiktsmasker og forskjellige rensevann. Og mikrofiber ansiktsklut. Her er jeg ikke lojal mot merker og føler ingen har vært helt perfekt. 

Skrevet
Frauken skrev (50 minutter siden):

Denne fikk jeg også anbefalt av hudlege 🙂 

Skrevet

Beste milde ansiktsrensen: 
Origins - Checks and Balances

Apropos det å bruke produkter i ansiktet som egentlig ikke er ment for ansiktet: jeg har i flere år sverget til Biotherms velkjente Lait Corporel om vinteren, i ansiktet altså, når huden knusktørr. Jeg har lett for å få små kviser, men får det aldri direkte av denne. Den trekker inn i huden og reparerer i stedet for å bare legge seg oppå slik som mange ansiktskremer gjør. Holder den borte fra nesen bare, for den blir blank av det meste..

For øvrig er endringer i huden i ansiktet mitt ca 90% knyttet opp mot hormonsyklusen min, ikke hvilke kremer jeg bruker. Da jeg gikk på p-piller, kunne jeg drite i alt som heter hudpleieprodukter og godt kosthold fortsatt ha perfekt hud. Nå som jeg er av pillene - not so much.

Om sommeren bruker jeg denne om dagen: Cliniderm, denne om kvelden/natten: Origins GinZing

Skrevet
Frauken skrev (1 time siden):

Takk for tips😁Er den tynnere i konsistensen enn vanlig krem/gel såpe? Mener jeg prøvde en som var neste flytende?

Anonymkode: d4f25...040

Skrevet

For tørr hud er jeg veldig fornøyd med la roche posay. Huden oppå henda sprekker veldig opp på vinterstid, å da smører jeg alltid med den, spesielt før jeg går ut døra.

A-krem til ansiktet, og de fleste A-derma kremer til resten av kroppen.

Men dette er ikke sikkert funker for deg, så du må nesten bare prøve ut. 

Et merke jeg sterkt anbefaler å holde seg unna derimot er Mary Kay. De sier det skal være så sensitivt for huden, men de er proppfull av parfyme og svir intenst hos meg ihvertfall. + at det er kjempe dyrt. Hadde jeg vært deg hadde jeg spurt på et apotek.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...