Gå til innhold

Faens familiekontor!!!!!!! Klagetråd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir så oppgitt av å tenke på hvor lite timer den fucka familien min fikk. Det har hjulpet null og de hadde kanskje 3 timer??  Hva faen!????? Jeg er så drittt lei av den kranglinga mamma er jo faen meg kronisk sur på pappa for et eller annet hun hyyyyler!!! Har lyst til å sende melding til familievernkontoret og true om at jeg tar selvmord hvis de ikke hjelper til mer!!!! Og true om at jeg kommer til å drepe mamma om dem ikke gir hjelp med en gang. Vet dere hva det er sikkert ikke familevernkontoret sin feil en gang men jeg trenger noen å skylde det på.

Ahhhhhhhhhhhh jeg er så jævla sint. Også please ikke kom med sånn dritt kg svar. Det er frivillig å svare!!! Det er frivillig å være på kg!! Det var du som trykket på tråden!! Så kom med noe konstruktivt!! Og ikke steng tråden please! Jeg har ikke tenkt å ta selvmord eller drepe mamma jeg trenger bare å blåse ut litt sinne anonymt på kg ok?? Please det er det eneste jeg kan akkurat nå!

Anonymkode: 9fc7e...fa5

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du snakke med helsesykepleier på skolen eller et familiemedlem om hvordan du har det i denne krigssonen hjemme? Bestefar, tante? Føler med deg. Vet ikke hvor gammel du er, ts?

Anonymkode: 90df1...e2a

• Liker 15
Skrevet

Det er foreldrene dine du er sint på og det er helt greit.

• Liker 13
Skrevet

Vet ikke alderen din, men prøv å gi din mor litt klem og kos og se etterhvert om du kan prate litt med henne. Vær positiv eller gi konstruktiv kritikk/ tilbakemelding - hvis hun er mottakelig for det.

Fint om du har noen å prate med eller besteforeldre å være hos nå hun har det tøft.

Sender deg ❤️

Anonymkode: 3d14f...78c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kan du snakke med helsesykepleier på skolen eller et familiemedlem om hvordan du har det i denne krigssonen hjemme? Bestefar, tante? Føler med deg. Vet ikke hvor gammel du er, ts?

Anonymkode: 90df1...e2a

Jeg har masse hjelp men det er ingen proffe som hjelper mamma og pappa. Jeg må bare få tak i familievernkontoret. Jeg er 18 har lillebror på 11. Det er ingen andre som vet fordi dem skjuler det så greit. Men jeg er så sensetiv ovenfor andres følelser at jeg merker alt! Skjønner det med en gang noe er off jeg kan lukte det nesten. De prøve å skjule at de krangler men jeg hører jo mamma hyler til pappa mens de tror ingen hører. Takk for at du ikke kom med et slemt svar

• Liker 3
Gjest DEN NAKNE GARTNER
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg blir så oppgitt av å tenke på hvor lite timer den fucka familien min fikk. Det har hjulpet null og de hadde kanskje 3 timer??  Hva faen!????? Jeg er så drittt lei av den kranglinga mamma er jo faen meg kronisk sur på pappa for et eller annet hun hyyyyler!!! Har lyst til å sende melding til familievernkontoret og true om at jeg tar selvmord hvis de ikke hjelper til mer!!!! Og true om at jeg kommer til å drepe mamma om dem ikke gir hjelp med en gang. Vet dere hva det er sikkert ikke familevernkontoret sin feil en gang men jeg trenger noen å skylde det på.

Ahhhhhhhhhhhh jeg er så jævla sint. Også please ikke kom med sånn dritt kg svar. Det er frivillig å svare!!! Det er frivillig å være på kg!! Det var du som trykket på tråden!! Så kom med noe konstruktivt!! Og ikke steng tråden please! Jeg har ikke tenkt å ta selvmord eller drepe mamma jeg trenger bare å blåse ut litt sinne anonymt på kg ok?? Please det er det eneste jeg kan akkurat nå!

Det er kjempebra å få ut følelsene dine vet å skrive. Jeg syns du er kjempeflink! Fortsett med det - prøv å snakke med en voksen som du kan stole på slik at du ikke holder alt inni deg selv.  Håper at familiesituasjonen din bedrer seg. :) 

Skrevet

Hei ts! Familievernkontoret er et frivillig tilbud. Det vil si at foreldrene dine må ønske å ta i mot hjelp fra dem. Ønsker de ikke det, vil de heller ikke motta hjelp.

Det meste av hjelpetilbud er (dessverre) frivillig. Det skal mye til for å kunne tvinge noen på hjelp. 

Anonymkode: cc386...c29

• Liker 9
Skrevet

Si det til foreldrene dine! Si at dette vil du ikke være med på! Jeg tror du har fått nok, og du vil klare å si ifra! 

Har heller ingen gode erfaringer med familievernkontoret, de bare jatter med uten handling. Stå på! 😊

Anonymkode: 59f74...894

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hei ts! Familievernkontoret er et frivillig tilbud. Det vil si at foreldrene dine må ønske å ta i mot hjelp fra dem. Ønsker de ikke det, vil de heller ikke motta hjelp.

Det meste av hjelpetilbud er (dessverre) frivillig. Det skal mye til for å kunne tvinge noen på hjelp. 

Anonymkode: cc386...c29

Dem drar dit frivillig og var der ifjor. Jeg mener at hjelpen ble avsluttet alt for tidlig. Sånn 3 ganger er ikke nok i det hele tatt.

Skrevet

Ta opp lyd eller film og vis til helsesykepleier. Kanskje hun kan gi råd mtp hva å gjøre. 

Anonymkode: b8303...d13

Skrevet

Har foreldrene dine sagt ifra til Fam.kontoret av de ønsker mer hjelp? 

Kan du snakke med helsesykepleier? Eller kanskje en lærer? 

Hva med barnevernet? 

Forstår at du er sint, og at du ikke har tenkt å gjennomføre noe alvorlig. Men vær klar over at om du truer Familiekontoret med vold og selvmord, så plikter de å melde til barnevernet. 

Anonymkode: cc87e...0dd

• Liker 3
Skrevet

Kanskje det beste hadde vært om foreldrene dine faktisk skilte lag. Det er mange ganger det beste alternativet. 

Anonymkode: f3524...52c

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Jeg har masse hjelp men det er ingen proffe som hjelper mamma og pappa. Jeg må bare få tak i familievernkontoret. Jeg er 18 har lillebror på 11. Det er ingen andre som vet fordi dem skjuler det så greit. Men jeg er så sensetiv ovenfor andres følelser at jeg merker alt! Skjønner det med en gang noe er off jeg kan lukte det nesten. De prøve å skjule at de krangler men jeg hører jo mamma hyler til pappa mens de tror ingen hører. Takk for at du ikke kom med et slemt svar

Du kan flytte. 

Du kan ta et lydopptak av dem, så andre får høre. Blir nok tyst da tenker jeg. Ulovlig men du er ung og det blir nok sett gjennom fingrene med. 

Anonymkode: 9234a...319

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Har foreldrene dine sagt ifra til Fam.kontoret av de ønsker mer hjelp? 

Kan du snakke med helsesykepleier? Eller kanskje en lærer? 

Hva med barnevernet? 

Forstår at du er sint, og at du ikke har tenkt å gjennomføre noe alvorlig. Men vær klar over at om du truer Familiekontoret med vold og selvmord, så plikter de å melde til barnevernet

Anonymkode: cc87e...0dd

Nei, spesielt ikke siden ts ikke er et barn

Anonymkode: 9bb4a...73a

Skrevet

Du kan be om hjelp fra barnevernet på din brors vegne, og fra nav på egne. 

Anonymkode: ff956...bd6

• Liker 4
Skrevet

Hva med barnevernet, ts? Siden du har en lillebror på 11 år bør du blande inn dem. BV er der for å hjelpe både deg og broren din. Selv om du er 18 år

Anonymkode: 0b6ba...7b3

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Ring barnevernet, de kan veilede foreldrene dine😊

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Du kan be om hjelp fra barnevernet på din brors vegne, og fra nav på egne. 

Anonymkode: ff956...bd6

Skal nav liksom hjelpe TS fordi foreldrene krangler? Ærlig talt.

Anonymkode: 4b8bc...645

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Nei, spesielt ikke siden ts ikke er et barn

Anonymkode: 9bb4a...73a

Jeg har lillebror så dem gjør nok det. Men er ikke noe redd for barnevern.

Skrevet

Hvor i landet bor du? Jeg jobber innen psykisk helse og kan kanskje gi mer konkret råd om du skriver område/ kommune. 

Anonymkode: b8303...d13

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...