AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #1 Skrevet 24. februar 2021 Hva var grunnen til at du måtte helt ut av jobb i tredje trimester? Anonymkode: 0b131...ecd
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #2 Skrevet 24. februar 2021 Ikke sykmeldt hele tredje trimester, men ble sykmeldt siste ukene pga sterke ryggsmerter. Hatt problemer med ryggen i begge svangerskap, men i det andre ble det veldig smertefullt. Anonymkode: a8efa...fb0
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #3 Skrevet 24. februar 2021 Var helt utslitt. Slet med hukommelsen. Husket ikke at jeg f.eks. hadde vært på jobb dagen før, selv om jeg vet at jeg var det. Ville bare sove. Klarte ikke å produsere noe som helst fornuftig på jobb. Anonymkode: afba6...068 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #4 Skrevet 24. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Var helt utslitt. Slet med hukommelsen. Husket ikke at jeg f.eks. hadde vært på jobb dagen før, selv om jeg vet at jeg var det. Ville bare sove. Klarte ikke å produsere noe som helst fornuftig på jobb. Anonymkode: afba6...068 Kjenner meg så igjen. Er helt utslitt, fungerer nesten ikke. Men kan jeg si det til legen liksom? At jeg bare er helt tappet? For jeg er det. Har forsøkt å være med mannen på ulike ærend, jeg orker jo knapt. Anonymkode: 0b131...ecd 2
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #5 Skrevet 24. februar 2021 Ble aldri 100% sykemeldt før jeg gikk i permisjon, men startet med 20% så opp til 40% og 60%. Bekken og rygg ble bare værre. Fikk tilrettelegging på jobb, men jo tyngre det ble å bære jo værre ble det. Var til legen for å sykemeldes 80% da korona kom. Sjefen min sa jeg kunne ta permisjon tidligere. Jobbet på et utsatt sted og vi visste lite om korona så han ville ikka ta noen sjanser så tett mot termin. Anonymkode: c7791...90a
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #6 Skrevet 24. februar 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hva var grunnen til at du måtte helt ut av jobb i tredje trimester? Anonymkode: 0b131...ecd Fikk store problemer med bekkenet, måtte gå med krykker på det verste. Klarte heller ikke sitte mer enn en halvtime før jeg måtte ligge flatt. Anonymkode: d7756...3e0
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #7 Skrevet 24. februar 2021 Var "bare" 40% sykemeldt på slutten, men det spørs på jobben og formen hvilke behov du har. Det er helt forståelig hvis du kjenner at du trenger sykemelding! Du får ikke igjen for å slite deg ut nå❤ Anonymkode: dfe2f...e9a 2
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #8 Skrevet 24. februar 2021 Hadde jobb hvor jeg måtte stå hele dagen uten mulighet til å sette meg ned. Hadde heller ikke mulighet til å gå på do. Så da ville legen at jeg heller skulle slappe av og nyte graviditeten hjemme fra halvveis ut i svangerskapet 🥰 Anonymkode: 2a6c4...2b1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #9 Skrevet 24. februar 2021 Høyt blodtrykk, stressende/krevende jobb der det ikke var mulig å tilrettelegge. Anonymkode: 6ea03...b5f
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #10 Skrevet 24. februar 2021 Høyt blodtrykk, utviklet seg til preeklampsi i 2 av 3 svangerskap. Anonymkode: a3c93...4d4
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #11 Skrevet 24. februar 2021 (Tung sykehjems avdeling i full turnus stilling) Ene var det tunge løft, lite mulighet for tilrettelegging og bekken problemer, var vel sykemeldt 1mnd før permisjon start men før det var det litt sånn på og av. Frisk og rask etter at ungen kom ut og frisk baby. Andre var det tunge løft, fikk tilrettelagt med alternativt arbeid (pc ting) frem til ca 6-7mnd, kynnere fra uke 18-19, svært redusert, bekkenløsning og viste seg at jeg hadde vitaminmangler på mange vitaminer etter fødsel og hadde bevissthetsproblemer i månedsvis. Var svært redusert i svangerskap og etter fødsel og i lange tider. Mye problemer med egen helse i svangerskap pga egen kronisk sykdom som startet like før og store problemer med tannhelse. Fikk også et barn med store utfordringer som vil vare hele livet. Tredje var tunge løft, fikk tilrettelagt pga historikk, svangerskapsdiabetes og hadde det veldig tøft i forhold til mitt andre barn som bare var noen mnd ved svangerskapets start. Slet med vitaminmanglene etter andre svangerskap hele svangerskapet og tok vitamintilskudd så klarte holde nivåene innforbi akseptable nedre verdier. Ganske frisk i svangerskap og var ok etter fødsel. Fikk frisk baby. Har fortsatt vitaminmangler i massevis i etterkant av svangerskap to. Anonymkode: 2a4b6...12a
Monabanana Skrevet 24. februar 2021 #12 Skrevet 24. februar 2021 Fikk isjias som ble verre og verre utover graviditeten, jobber i helsevesenet. På det verste klarte jeg nesten ikke å kjøre bil hjem fra jobb. Var redd for å ødelegge meg sånn at jeg ble plaget i ettertid. Brukte mange tusen hos Kiropraktor også uten at det hjalp. Ble vel sykemeldt da jeg var 7-8 mnd på vei
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #13 Skrevet 24. februar 2021 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Kjenner meg så igjen. Er helt utslitt, fungerer nesten ikke. Men kan jeg si det til legen liksom? At jeg bare er helt tappet? For jeg er det. Har forsøkt å være med mannen på ulike ærend, jeg orker jo knapt. Anonymkode: 0b131...ecd Ja, det kan du si. Vet jo aldri hva legen vil svare, men min var veldig forståelsesfull. Anonymkode: afba6...068
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #14 Skrevet 24. februar 2021 Jobbet 60% de siste fire ukene pga vondt i bekkenet. Anonymkode: 1d63e...7f1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #15 Skrevet 24. februar 2021 Ble sykemeldt 4 uker før permisjon, 100 %. Da gikk bekkenløsningen over til en slags bekkenlåsning på jobb? Jeg måtte slepe benet etter meg og gå siste timene med rullator 🤭 jobber som sykepleier på den mest hektiske og tyngste medisinske avd på sykehuset. Var også plutselig blitt helt stinn av vann, som viste seg å være alvorlig svangerskapsforgiftning. Anonymkode: e066e...3d3
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #16 Skrevet 24. februar 2021 Kraftig hemmende bekkenløsning. Anonymkode: 67e17...858
Gåsemor Skrevet 24. februar 2021 #17 Skrevet 24. februar 2021 (endret) Sykemeldt grunnet svangerskapsforgiftning. Endret 11. oktober 2022 av Gåsemor Endre
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #18 Skrevet 24. februar 2021 Med nr 2 var jeg sykemeldt siste trimester fordi jeg ikke fikk lov å jobbe. Jobbet på et ungdomstilbud i Buf-etat med voldelige brukere. Det var ikke mulig å tilrettelegge for gravide. Husker det var en dyrekjøpt sykemelding. For å "skrive noe", sykemeldte legen meg for moderat depresjon... noe jeg ikke hadde -og som fulgte meg i årevis når jeg skulle kjøpe forsikringer. Livsforsikringen min var på øret 10 ganger dyrere enn mannen min sin! 😅 men dette er nesten 20 år siden, sikkert bedre regler nå. Med de andre barna jobbet jeg helt ut, da jobbet jeg som lærer. Anonymkode: 21b63...10e
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #20 Skrevet 24. februar 2021 Med nr 1 ble jeg ikke sykemeldt. Med nr 2 ble jeg 100% sykemeldt fra uke 33 pga svangerskapsforgiftning. Med nr 3 var det pga truende prematurfødsel, og for å forebygge mot svangerskapsforgiftning. Han ble født 6 uker før termin. Men nr 4 trengte jeg ikke sykemelding i 3 trimester, da babyen ble født 3.mnd før termin. Anonymkode: 9e8a3...f0c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå