Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har vært sammen i 5,5 år og har det veldig fint sammen. Vi krangler aldri, bare litt små irritasjoner. Men jeg har vært sliten psykisk de siste årene og kanskje ikke vært helt til stede. Gikk til psykolog, det hjalp med noen av problemene, men orket ikke å gå mer. 

Hun liker meg også veldig godt, men hun er lei av at jeg har liten/ ingen sexlyst. I tillegg liker jeg ikke å snakke så mye om de indre følelsene. Jeg burde nok gjort noe, men det er lettere sagt enn gjort. Mine "plager" stikker veldig dypt og jeg føler meg sliten. Det hjelper heller ikke at hun er så avhengig av å besøke polet flere ganger i uken. Har prøvd å ta det opp, men hun er tross alt voksen og jeg vet ikke helt hva jeg kan gjøre. Jeg har også vokst opp meg mange alkoholikere rundt meg, så jeg blir sår og redd.

Vi har blitt enige om å skilles (ikke gift, men skille lag som venner). Jeg ønsker at hun skal ha det bra og ikke måtte leve med en som meg. Men har vært kjempelei meg og har jo lyst å bo sammen. 

Nå er prossessen i gang om salg av leilighet. Jeg har ikke råd til å kjøpe henne ut og må finne meg en billigere leilighet å kjøpe, noe som ikke er så enkelt. Må nok finne meg en utleie leilighet. Dette tærer ekstra på, men kan ikke si det til henne, selv om hun er klar over det. Hun har jo ikke noe ansvar ovenfor meg og jeg skal jo klare meg. Men er bare så trist og tung i hodet. 

Anonymkode: 35a45...260

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forstår at det er en trist situasjon. Kan du konkretisere hva du trenger råd til? Om det er annet en å lufte hjertet..

Anonymkode: 7ae32...aa2

Skrevet

Det er tungt å måtte bryte opp. Og ekstra vondt å ikke få velge det sjøl. 

Høres ut som du har mye å stå i med nå. 

Håper du kan få det litt bedre når alt det praktiske er kommet i havn. 

Hvis det er tungt å "snakke" om følelser kan du prøve andre metoder, som kognitiv terapi eller psykomotorisk. 

Anonymkode: 67ce5...984

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Forstår at det er en trist situasjon. Kan du konkretisere hva du trenger råd til? Om det er annet en å lufte hjertet..

Tror ikke det hjelper å gi/ spørre om råd. Det er jo dessuten for seint, jeg har vært "lat" og ikke tatt vare på muligheten. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er tungt å måtte bryte opp. Og ekstra vondt å ikke få velge det sjøl. 

Høres ut som du har mye å stå i med nå. 

Håper du kan få det litt bedre når alt det praktiske er kommet i havn. 

Hvis det er tungt å "snakke" om følelser kan du prøve andre metoder, som kognitiv terapi eller psykomotorisk. 

Anonymkode: 67ce5...984

Takk for gode råd, ska sjekke ut. 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Tror ikke det hjelper å gi/ spørre om råd. Det er jo dessuten for seint, jeg har vært "lat" og ikke tatt vare på muligheten. 

Du har sikkert gjort så godt du har kunne i de enkelte situasjoner under dine forutsetninger.
Det du gjorde, sa og ikke sa da, føltes sikkert riktig for deg på det tidspunkt. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Du har sikkert gjort så godt du har kunne i de enkelte situasjoner under dine forutsetninger.
Det du gjorde, sa og ikke sa da, føltes sikkert riktig for deg på det tidspunkt. 

Takk, du er god ❤️

Jeg håper at situasjonen vil roe seg når jeg har fått det praktiske unna, men er redd for ensomheten igjen. 

Skrevet

Det høres tungt ut, men samtidig bør du være glad for å slippe unna en alkoholiker. Det høres ut du trenger noe mye tryggere. M51

Anonymkode: 0f126...661

• Liker 2
Skrevet

Tror det er like greit om hun er alkoholiker.

Men hvorfor orket du ikke psykolog mer om det hjalp? Sånt blir jeg så oppgitt av, du må gjøre noe for å bli bedre. Ofte er det behov for ekstern hjelp.

Anonymkode: 5be15...92e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Tror det er like greit om hun er alkoholiker.

Men hvorfor orket du ikke psykolog mer om det hjalp? Sånt blir jeg så oppgitt av, du må gjøre noe for å bli bedre. Ofte er det behov for ekstern hjelp.

Anonymkode: 5be15...92e

Men blir jo litt bekymret om hun vil drikke mer nå.

Det hjalp bare litt spesifikt med å la være å gruble, men ikke noe mer. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...