Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nå gravid i uke 22, og fra igår har jeg vært sinnsykt plaget med mye kynnere. Dem gjør ikke vondt, men jeg kjenner at jeg får dem. Og det er utrolig ofte plutselig.  Tidligere kunne jeg få kynnere etter sex men nå får jeg dem veldig ofte sv å egentlig ikke gjøre så mye. Jeg kan stå å brette klær og få kynnere, sitte i bil, ligge på sofaen osv.

Jeg vet at kynnere er på en måte kroppen sin måte å si at jeg må slappe av, men jeg er ikke i jobb for tiden, er ute i svangerskapspenger.

Mvh bekymret gravid 

Anonymkode: 549a8...242

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hatt perioder gjennom hele svangerskapet med mye kynnere, så roer det seg en periode igjen:) Er i uke 34 nå og hadde massssse kynnere forrige uke, nå rolig igjen. Det er vel bare kroppen som øver seg på rier, så lenge du ikke har smerter, blødninger, vannavgang eller andre symptomer i tillegg til kynnere så trenger du ikke være bekymret. Om du føler det er verdt å snakke med noen så ta en tlf til jordmor så vil hun berolige deg ^^ 

Anonymkode: 5e47c...e05

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har hatt perioder gjennom hele svangerskapet med mye kynnere, så roer det seg en periode igjen:) Er i uke 34 nå og hadde massssse kynnere forrige uke, nå rolig igjen. Det er vel bare kroppen som øver seg på rier, så lenge du ikke har smerter, blødninger, vannavgang eller andre symptomer i tillegg til kynnere så trenger du ikke være bekymret. Om du føler det er verdt å snakke med noen så ta en tlf til jordmor så vil hun berolige deg ^^ 

Anonymkode: 5e47c...e05

Tusen takk for svar :) jeg tror jeg hadde vært litt roligere hvis jeg hadde kommet så langt i graviditeten at barnet hadde overlevd om det ble fædt, men det er så tidlig enda.

Anonymkode: 549a8...242

Skrevet

Jeg har hatt helt latterlig mye kynnere fra uke 20 ca, og jeg er førstegangs. Klarte ikke gå en liten tur, ta ut av oppvaskmaskinen eller rydde på det verste. Gikk rundt og var livredd for prematur fødsel. Mine kynnere hadde påvirkning på livmorhalsen, så du kan snakke med jordmor om å få målt den? Har du sjekket uvi? 

Hos meg ble det faktisk bedre etter uke 32, er nå i 39 og babyen er forsatt i magen. 

Anonymkode: 20a55...59a

Skrevet

Siden det plutselig kom igår; kan du ha uvi eller være forstoppet?

Ubehandlet uvi kan føre til prematur fødsel, så kanskje be de dyrke urinprøve? 

Anonymkode: e8284...cc8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...