Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei, jeg har hatt veldig vondt i magen og livmoren den siste måneden og har hatt av og på blødninger mens jeg gikk på ppiller. Sluttet på dette for ca 3 uker siden og har ikke blødd siden, men i dag når jeg gikk på do så var det lyserosa utflod i trusen min? Er dette festeblødning? 

har hatt festeblødning en gang før men det var litt mer kraftig som en svak mens om du skjønner..

har vært på legevakten pga magesmertene osv, fikk paralgin forte og de spurte om jeg kunne være gravid men tok ingen tester av meg.. men de mente det kunne være for tidlig for da hadde jeg nettop sluttet på pillen.. 

håper på rask tilbakemelding :)

EDIT: vil bare legge til at jeg er veldig utmattet, sover hele tiden, dårlig matlyst, gått mye ned i vekt.. har ikke overskudd til noe, ingen mat frister og hvis det først er noe som frister så løper mannen på butikken for at jeg skal få i meg mat.

Endret av Molen
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Molen skrev (2 minutter siden):

Hei, jeg har hatt veldig vondt i magen og livmoren den siste måneden og har hatt av og på blødninger mens jeg gikk på ppiller. Sluttet på dette for ca 3 uker siden og har ikke blødd siden, men i dag når jeg gikk på do så var det lyserosa utflod i trusen min? Er dette festeblødning? 

har hatt festeblødning en gang før men det var litt mer kraftig som en svak mens om du skjønner..

har vært på legevakten pga magesmertene osv, fikk paralgin forte og de spurte om jeg kunne være gravid men tok ingen tester av meg.. men de mente det kunne være for tidlig for da hadde jeg nettop sluttet på pillen.. 

Glemte å legge til at de sa jeg skulle komme tilbake om jeg ikke fikk mensen eller fikk feber...

Skrevet

Der kan være. Hadde festeblødning i forrige graviditet, det var bare bittelitt rosa utflod på papiret.

Anonymkode: db187...074

• Liker 2
Skrevet

Kan være eggløsningsblødning også. Eller bare hormonelt, ofte kan det ta litt tid før syklusene er normale etter p pille slutt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Der kan være. Hadde festeblødning i forrige graviditet, det var bare bittelitt rosa utflod på papiret.

Takk for svar:) hadde festeblødning med forrige jeg også men da var det sånn jeg blødde som mensen.. er så vanskelig å vite

Skrevet
Laura80 skrev (2 minutter siden):

Kan være eggløsningsblødning også. Eller bare hormonelt, ofte kan det ta litt tid før syklusene er normale etter p pille slutt.

Takk for svar :) har aldri pleid å blø av eggløsning, har sluttet på ppiller før for å få nr en og da var det ikke noe blod, men med nr 2 fikk jeg noe jeg trodde var mensen, fikk positiv test 2 uker etterpå.

• Liker 1
Skrevet

Var på do isted, ikke noe mer rosa slim/utflod lengre så lurer på hva dette er..

Skrevet

Du får teste deg om noen dager 🙂 Jeg hadde festeblødning, og testet positivt 4 dager etterpå! Streken var veldig sterk, så hadde sannsynligvis vært positiv litt tidligere også.

Skrevet

Du får teste deg om noen dager 🙂 Jeg hadde festeblødning, og testet positivt 4 dager etterpå! Streken var veldig sterk, så hadde sannsynligvis vært positiv litt tidligere også.

😬😬 sykt hvor raskt det kan gå, takk for svar! Fikk positiv test med nr 1, 3 dpo.. hadde svak strek med nr 2 men var like langt på vei som med nr 1 når jeg fant ut. Har hatt veldig intense og ekte drømmer i det siste da..

Skrevet
Molen skrev (2 timer siden):

😬😬 sykt hvor raskt det kan gå, takk for svar! Fikk positiv test med nr 1, 3 dpo.. hadde svak strek med nr 2 men var like langt på vei som med nr 1 når jeg fant ut. Har hatt veldig intense og ekte drømmer i det siste da..

Det er ikke mulig å få positiv test 3 dpo. 

Glemte å legge til at de sa jeg skulle komme tilbake om jeg ikke fikk mensen eller fikk feber...

Du skulle komme tilbake til legevakten om du ikke får mensen? 🤔

Altså, det er 3 uker siden du sluttet på prevensjon, det er helt normalt med litt småblødninger før syklusen får stabilisert seg (noe som kan ta opp til ett år!) 

Anonymkode: 31c61...168

• Liker 2
Skrevet

Det er jo ikke så uvanlig å få små blødninger i blant, iallfall akkruat rundt skifte av eller slutt på prevansjon. 

Du burde heller dra til fastlegen din med magesmertene, som kan utrede og finne ut hva det er, istedet for å gi sterke smertestillende...

Anonymkode: ed5fa...869

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er ikke mulig å få positiv test 3 dpo. 

Du skulle komme tilbake til legevakten om du ikke får mensen? 🤔

Altså, det er 3 uker siden du sluttet på prevensjon, det er helt normalt med litt småblødninger før syklusen får stabilisert seg (noe som kan ta opp til ett år!) 

Er jo mulig å få positiv test 3dpo når jeg fikk det da

Skrevet

Det er jo ikke så uvanlig å få små blødninger i blant, iallfall akkruat rundt skifte av eller slutt på prevansjon. 

Du burde heller dra til fastlegen din med magesmertene, som kan utrede og finne ut hva det er, istedet for å gi sterke smertestillende...

Skal ta koloskopi i mai en gang, men er jo lenge å vente

Skrevet
Molen skrev (1 minutt siden):

Er jo mulig å få positiv test 3dpo når jeg fikk det da

Nei, det er ikke det. Da har du hatt eggløsning tidligere enn du trodde. Egget har ikke rukket å feste seg på dag 3 etter eggløsning. 

• Liker 2
Skrevet

Nei, det er ikke det. Da har du hatt eggløsning tidligere enn du trodde. Egget har ikke rukket å feste seg på dag 3 etter eggløsning. 

Da har jeg ment feil, 3 dager på overtid med mens, trodde det var det dpo betød..

Skrevet
Molen skrev (2 minutter siden):

Da har jeg ment feil, 3 dager på overtid med mens, trodde det var det dpo betød..

Da er det mer logisk 🙂 Dpo står for Days past ovulation, altså dager etter eggløsning. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Da er det mer logisk 🙂 Dpo står for Days past ovulation, altså dager etter eggløsning. 

Takk for oppklaringen, jeg er ny her skjønner du😂

Skrevet
9 minutter siden, Molen said:

Skal ta koloskopi i mai en gang, men er jo lenge å vente

Gjorde de noen andre undersøkelser? Gynekologisk? Ultralyd? Kjipt å gå så lenge med så mye magesmerter da.. at du har uregelmessige blødninger i tillegg tenker jo jeg tilsier at man bør sjekke livmor og eggledere osv ikke bare tarmsystemet?

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Gjorde de noen andre undersøkelser? Gynekologisk? Ultralyd? Kjipt å gå så lenge med så mye magesmerter da.. at du har uregelmessige blødninger i tillegg tenker jo jeg tilsier at man bør sjekke livmor og eggledere osv ikke bare tarmsystemet?

Ikke sjekket med noe annet enn å knipe meg utenpå magen på livmoren, gjorde dritvondt og hun sa at det virket som at livmoren var øm fordi mensen snart skulle komme, gått ca 2,5 uker siden jeg var der nå og ingen tegn til mensen.. veldig irriterende å gå så lenge med smerter ja

Skrevet

EDIT: vil bare legge til at jeg er veldig utmattet, sover hele tiden, dårlig matlyst, gått mye ned i vekt.. har ikke overskudd til noe, ingen mat frister og hvis det først er noe som frister så løper mannen på butikken for at jeg skal få i meg mat.

Jeg hadde også festeblødning i starten som deg. Det beste du kan gjøre og da bør du ikke stole på hvor og når du sluttet med å piller. Du kan bli gravid med p piller spiral og alt annet av prevensjon. Det er nemlig aldri hundre prosent sikkert. Kjøp en rfsu graviditet test. Da har du sikret deg svar. 

Anonymkode: afff6...8ca

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...