Gå til innhold

Bonusfamilie, beste og dårligste?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er det beste og verste med en bonusfamilie sånn du opplever det? Hva skulle du ønske du visste før du gikk inn i bonus rollen? 

positivt: sønnen min fikk en søster på nesten lik alder. Koselig familie og litt egentid til kjærestetid. 

negativt: At hans x er for mye inn i vår hverdag nå som hun har flyttet inn i samme gate. At mine svigers snakker for mye om hans x, de skjønner ikke at jeg ikke vil høre masse om henne. 

skulle ønske jeg visste om hvor stor familie vi ville bli med alle x’er, x-svigers ol som er blandet inn. Mange som blandes inn

Anonymkode: 71ef8...754

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke så lett når alle plutselig skal ha like regler,nå vi i utgangspunktet hadde en del ulike regler.

Anonymkode: 97f9c...434

Skrevet

Beste: Ekstra barn å være glad i og ekstra søsken for litt barn. Man blir mer rundhåndet og flinkere til å inngå kompromiss og får virkelig testet seg selv ifht hva slags type menneske man er. Verste: alle konfliktene og forskjellene ifht oppdragelse og måtte forholde seg til eks som over tid har gjort alt i sin makt for å gjøre ting vanskelig. Økonomi, jeg har alltid vært en raus person men denne situasjonen har kostet meg alt for mye. Hadde jeg visst det jeg vet nå, så hadde jeg insistert på å være særboer. 

Anonymkode: 3d128...4fb

• Liker 1
Skrevet

Beste barna 😊

Verste moren. Hun tror hun er perfekt på alt. Eneste er at vi ikke sier noe negativt til henne om hennes oppdragelse, men hun sender daglige meldinger om alt faren og jeg gjør feil. 

Barna er fornøyde og glade barn. Hva moren driver på med skulle vi gjerne vist. Nå er det daglig leiting og stikk fra børsting av hår til at barna har for perfekte lekser 😅

Anonymkode: a3bc1...82c

Skrevet

!

Anonymkode: 9849f...48f

Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

det daglig leiting og stikk fra børsting av hår til at barna har for perfekte lekser

Samme her. Kjæresten min fikk melding fra barnemor om at jeg måtte slutte å gjøre leksene til 9åringen, aldri at hun har funnet svarene på de regnestykkene selv. Vel, jeg tar meg god til å hjelpe henne, men jobben gjør hu sjøl. Snakk om å ha trua på sitt eget barn...😰😅

så beste er såklart barnet❤️❤️❤️ Værste er når barnemor er i en dårlig periode og ikke ønsker å ta imot hjelp, da går det utover barna og oss som blir hakket på.

Anonymkode: 1d339...f09

• Liker 1
Skrevet

Det beste er vel at jeg har en mann som allerede har erfart hva farsrollen innebærer, og jeg kan se han er en god far. 

Det verste er vel når han eks forsøker å stikke kjepper i hjulene for ting vi gjør sammen. De har lite kontakt utover det praktiske, men hun har flere ganger reagert med sinne når vi f.eks. skal på en fin ferie mens hun har barna. Mannen har blitt flinkere til å få det avstand, men det er jo ikke gøy når hun ringer og kjefter bare med hensikt å forsure ferien. 

Anonymkode: b3dd7...65a

• Liker 2
Gjest Dævendøtte
Skrevet

Her er det bare pur glede :) 

Ikke noe negativt lengre, var tøft de første par årene, var ikke helt forberedt på å møte enn mann med små barn.

Men nå, ti år senere, er alt fryd og gammen.

Ingen ekser som har fått lov til å blande seg inn i forholdet vårt heller. Eksen hans prøvde, men heldigvis har jeg en mann som satte henne på plass, en gang for alle! 

Skrevet

Hadde ikke så mange negative følger. De to barna er voksne nå,  og veldig glade i hverandre. Jeg syns det var supert å få en jente i huset. Det var noen episoder med jenta sin mor, men faren ordnet opp. Bl.a et evig mas om penger, selv om hun fikk stort barnebidrag, og hadde god økonomi. Jeg skjønte fort at jenta fikk lite hos moren, så jeg kjøpte mye klær osv til henne, uten å lage noe styr ut av det. Ellers prøvde hun moren seg på sabotasje av samvær en stund. På den måten at hun la morsomme planer som hun fristet datter med om hun ikke kom til oss. Alt skulle skje akkurat de helgene. Men far ordnet alltid opp, så jeg vil ikke si at det ble noen uoverkommelige problemer. Stort sett fredelig og rolig. 

Anonymkode: f0f30...67b

Skrevet

Morsomt å se hvordan dere stemødre og mannen deres er så fantastisk flinke med stebarna og med å håndtere den vanskelige eksen/moren som selvfølgelig alltid gjør seg vanskelig og lager bråk bare fordi

Anonymkode: 7f5a2...4b4

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Morsomt å se hvordan dere stemødre og mannen deres er så fantastisk flinke med stebarna og med å håndtere den vanskelige eksen/moren som selvfølgelig alltid gjør seg vanskelig og lager bråk bare fordi

Skulle jeg luftet noen frustrasjoner, så skulle det vel vært her, anonymt. Jeg hadde ikke hatt noen problemer med det.

Men min ærlige mening er at hans ekskone har gjort en skikkelig blemme ved å skille seg fra ham. Jeg tror hun også innser dette selv, og at det er litt av grunnen til at hun er sint.

Anonymkode: b3dd7...65a

• Liker 1
Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg vurderer å trekke meg ut fra forholdet pga hvor dårlig ekskona oppfører seg mtp ryktespredning, stikker kjepper i hjulene, rasere alle planer og nekte ha en samværsavtale. Så jo, slike ekskoner finnes. Og av hensyn til barna vil jeg ikke lette hjertet mitt til bekjente. Da blir anonyme forum alternativet. Kanskje det er sik for flere? 

Anonymkode: f90b5...602

• Liker 1
Skrevet

Utfordringen er ekskona hans i mitt tilfelle også, komisk nok. Det er daglige meldinger og oppringninger, selv etter 5 år som skilt. Og selv om barna klarer seg fint hos hver sin forelder. Alltid kommentarer og slemme "stikk", der hun bruker barna mot far. Detver ikke med måte på hvor udugelige vi er. Rart at de i det hele tatt vil komme til oss, om det skulle vært så ille som hun påstår ;)

Anonymkode: face8...349

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...