Gjest Miss.Chanel Skrevet 21. august 2005 #1 Skrevet 21. august 2005 (endret) 5 dager igjen her snart! INGEN VIL VÆRE TOASTMASTER!!! har dere noen lure ideer hvordan klare seg uten? Endret 21. august 2005 av jannemm
Gjest Melk Skrevet 21. august 2005 #2 Skrevet 21. august 2005 Dere får bestemme gangen i middagen, henge opp en lapp og så får gjestene (og særlig de som skal si noe) forholde seg til dette.
Gjest Miss.Chanel Skrevet 21. august 2005 #3 Skrevet 21. august 2005 huff, er så vanskelig, har velkommessang, den er jo grei, men så har jeg 3-4 sanger til da fra diverse folk... kan jo kansje lage et ark og sette inn i heftet jeg har laget?
Gjest Melk Skrevet 21. august 2005 #4 Skrevet 21. august 2005 Hlertes ut om en god ide. Men uansett må jo noen " ta ansvaret" og bestemme høyt at "nå skal vi synge denne sangen".
Gjest Miss.Chanel Skrevet 21. august 2005 #5 Skrevet 21. august 2005 ja, huff vet ikke jeg, altså INGEN vil! og jeg har ikke lyst å ha en ukjent som man må "kjøpe" .
Gjest Melk Skrevet 21. august 2005 #6 Skrevet 21. august 2005 Merkelig gjeng. Man trenger jo ikke å SI noe. Er det virkelig ingen av foreldrene eller venner som vil ta dette ørlille ansvaret? Dere kan jo eks signalisere til dem når dere vil at sanger skal synge osv, så slipper de å ha dette ansvaret? Toastmaster synes jeg er så vikitg, at det ordnet vi heldigvis 6 mnd i forkant. Og hadde ingen villet, så hadde nok uansett noen tatt på seg ansvaret til slutt. Blir jo litt rart om brudeparet selv skal be om at man skal synge sanger til en selv. I mangel av noe annet, så går jo det også fint. "Da synger vi velkomstsangen" "Tante Berit har skrevet denne sangen" osv.
Gjest Miss.Chanel Skrevet 21. august 2005 #7 Skrevet 21. august 2005 må få tatt en ringerunde igjen.... knappt med tid her og veldig mye å gjøre utenom dette her å tenke på! har en gjeng flaue mennesker vi tror jeg
Søta Skrevet 21. august 2005 #8 Skrevet 21. august 2005 Din far eller svigerfar da? Eller mor eller svigermor? Ta en ringerunde - legg vekt på at det ikke trenger å være noe voldsomt - bare noen som holder gangen i det hele.
Gjest nuwanda- glemt å logge på Skrevet 21. august 2005 #9 Skrevet 21. august 2005 kan ikke "nedtone" ordet toastmaster og si at du ikke trenger en som skal introdusere taler og sanger, dvs en tradisjonell toastmaster som må reise seg og snakke høyt foran forsamlingen, når du spør folk ? Siden absolutt ingen vil synes jeg heller ikke du skal spørre for mye - for om noen da til slutt sier ja, så er det jo ikke lystbetont fra deres side og da får ikke de en hyggelig kveld, en annen ting er de med stor sannsynlighet ikke blir flinke heller (man er sjelden god til ting man ikke vil gjøre) og da blir det ikke hyggelig for dere). Jeg foreslår at du presenterer "jobben" som å skulle koordinere med kjøkkenet, ha kontroll på talene/sanger og få øyekontakt med de som skal tale når dette skal skje, slik at talerne selv "klirrer på glasset" for å få oppmerksomhet. Det samme kan gjelde sanger, de som stiller med sang får ansvaet med å få sangen i gang på gitt signal fra "toastmaster". På den måten er det kun koordineringen som gjenstår og han/hun må ikke reise seg å si en hel masse når han/hun ikke vil.
Gjest Miss.Chanel Skrevet 21. august 2005 #10 Skrevet 21. august 2005 jeg har nå sittet å laget sånn middagsplan, hvordan alt går etterhverandre, laget punkter etter mal og gjorde det litt humoristisk... KJØREPLAN FOR MIDDAGEN: 1. Velkomstsang fra oss til dere !!! 2. Foretten serveres Yamminam... 3. Etter første Hovedrett kan evt. Papsen si noe, viss han tør da? 4. Nå skal vi ta en skål ! ! ! ... Og se om min kjære Mann har noe på gang....Hmmm...? 5. Vi tar nå en liten pause på et kvarter! (dvs. en røyk!) 6. Hovedrett serveres annen gang...... Stakkars elgen... 7. Å nå kjære venner! Nå kommer en bra sang fra meg til min kjekke Ektemann !!! 8. Og da er det Monica sin sang! 9. Etter dette er det Einar`s forlover Jarl sin tur... 10. Vi tar nå en pause til! (dvs. enda en røyk!) 11. Nå er det svigemor sin tur! (spente nå!) 12. Nå tar vi dessert tenker jeg, Å skål da dere!!! 13. Etter dessert er ordet fritt for de som vil si noe, bare pling i glasset og good luck! 14. Takk for maten sangen! 15. Nå kan vi som røyker gjøre det så mye vi vil! Men gjør det utendørs... HÅPER ALLE FÅR EN KNALL FEST !!! Hilsen Herr. & Fru.Sæle ...hihihi hva mener dere? dette er liksom "meg"...
Gjest Miss.Chanel Skrevet 21. august 2005 #11 Skrevet 21. august 2005 ps. brukte pene fonter slik hele heftet er skrevet med.
Gjest Melk Skrevet 21. august 2005 #12 Skrevet 21. august 2005 Hvis dette er "deg" er det vel grei nok kjøreplan dette. Men noen må allikevel ta initiativ. Folk begynner liksom ikke å synge en sang av seg selv på likt.
Gjest Bellatrix Skrevet 21. august 2005 #13 Skrevet 21. august 2005 Ring rundt på nytt og si at de trenger ikke gjøre så mye annet enn å si hvilke sanger som skal synges.
Tusenfryd Skrevet 21. august 2005 #14 Skrevet 21. august 2005 Merkelig gjeng egentlig. Jeg hadde tatt det som en ære å få lov å være toastmaster.
Søta Skrevet 21. august 2005 #15 Skrevet 21. august 2005 Sbigermor skal holde tale ser jeg. Da er vel ikke ho så redd for å prate i forsamlinger???? Spør ho davel om ho kan ha litt kontroll... Kanskje du alt har gjort det - men verdt et forsøk om du ikke har.. Pappa var toastmaster hos oss - itt no problem det!
Ciliemor Skrevet 21. august 2005 #16 Skrevet 21. august 2005 Jeg er så heldig at min forlover (som også er samboerns søster, og min kommende svigerinne) har en stor drøm om å være toastmaster i bryllup!! Så jeg har tenkt å utnytte det litt. Hun er bare kjempeherlig! Har allerede begynt å skrive tale enda det ennå er nesten et år igjen!! Hva med å spørre forloveren din om hun kan være litt "sjef"? Ikke spør om folk kan være toastmaster.. mange tror de må fortelle vitser og prate masse. Var forresten en morsom kjøreplan..
philippa starck Skrevet 21. august 2005 #17 Skrevet 21. august 2005 Det begynner jo å bli lovlig sent da,så jeg skjønner godt at ingen vil ta på seg ansvaret for å være helt ærlig! Det er faktisk et stort ansvar å være toastmaster, og mye mer jobb en man skulle tro. Jeg får komme til Tønsberg jeg, da!
philippa starck Skrevet 21. august 2005 #18 Skrevet 21. august 2005 Og du....ehm.... Nå vet ikke jeg hvilken list du har lagt i bryllupet ditt, det virker som om det skal være en litt uhøytidelig "greie", men rekkefølgen på talerne er litt feil...
Gjest gjest1 Skrevet 21. august 2005 #19 Skrevet 21. august 2005 Før den går i trykken så ville jeg også rådført meg med selskapslokalet ang når du skal legge inn taler og pauser. Det kan være de har noen preferanser ang dette Ellers syns jeg den var morsom!
Gjest Bellatrix Skrevet 21. august 2005 #20 Skrevet 21. august 2005 men rekkefølgen på talerne er litt feil... ← Det er da hennes sak hvilken rekkefølge hun vil ha.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå