Gå til innhold

Katter med merkelig smak i mat

Anbefalte innlegg

Skrevet
Bet-t-ina skrev (18 minutter siden):

Vi har en Main Coon som tror hun er en hund. Gulrøtter, popkorn og rå blomkål er snadder. Men som en annen her skriver så er stjålet mat, absolutt å foretrekke. 
Ellers elsker hun hummer, kreps og reker.
Hun er litt bortskjemt, men det var slik jeg overbeviste henne om at mennesker kan være snille. Hun er en omplasseringskatt. 

Ååå. Jeg har en MC jeg også. 😍 

Han er skikkelig sær. Liker ikke noen ting bortsett fra tunfisk og det billigste tørrforet på kiwi 😂

Anonymkode: 82fb5...add

Skrevet

Alt av menneskemat er spennande. Pga open kjøkenløysing har dei klart å slå kloa i smør,  julebrød, krydderurter, babygraut, og sitron i skiver. Har prøvd å dekke kjøkenbenk med aluminiumsfolie og teip, men dei bryr seg ikkje, så eg må passe på heile tida og kan ikkje ha mat ståande ute.

Anonymkode: 445cf...ba6

Gjest Bet-t-ina
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ååå. Jeg har en MC jeg også. 😍 

Han er skikkelig sær. Liker ikke noen ting bortsett fra tunfisk og det billigste tørrforet på kiwi 😂

Haha! De har helt klart personlighet.  😊

Skrevet
Bet-t-ina skrev (1 minutt siden):

Haha! De har helt klart personlighet.  😊

Ja ❤️

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Banan og egg er store favoritter her i huset. Han får smake litt noen ganger. Da klatrer han på meg og kan ikke vente 😺 Han har luktet på Kiwi og likte lukten, men jeg turte ikle å gi han det. Biola likte han, fikk smake bittelitt. Fikk litt krem på Nyttårsaften. Men at han liker krem er kanskje ikke så spesielt... Som sagt får han smake bare litt.

Hva liker din katt slags mat som ikke er typisk for katter å like?

Anonymkode: 76e72...9a1

Rå eggeplomme er bra å gi katter. Men ikke gi rå eggehvite. Det inneholder avidin som binder biotin (B7)  som er et veldig viktig vitamin for katter. Varmebehandlet eggehvite går greit, da er mesteparten av avidinet uskadeliggjort.

Anonymkode: 86452...103

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Rå eggeplomme er bra å gi katter. Men ikke gi rå eggehvite. Det inneholder avidin som binder biotin (B7)  som er et veldig viktig vitamin for katter. Varmebehandlet eggehvite går greit, da er mesteparten av avidinet uskadeliggjort.

Skjønner 👍 Har gitt han kun hardkokt egg da han har fått smake når jeg spiser det 😸

• Liker 1
Skrevet

Hvilke urter på butikken er trygt å la katten få tygge på? Tenkte å veksle litt på det mens kattegresset spirer.

Anonymkode: 9cd60...e42

Skrevet

Yoghurt med appelsin var populært for en av mine tidligere katter. Hvalkjøtt, da kunne den samme katten stå på baktassene for å få en liten bit. Potet sticks er den en som gjerne vil ha. Det samme med potetgull. Smør er en delikatesse, har hatt noen små tunge merker der om den står framme og snur ryggen til i to minutter. 
Softis er også veldig godt.

Nå skjer det svært sjeldent at de får noe av dette. Men nå har jeg hatt katter hele livet omtrent, så det blir noen ting de har stappet i seg disse kattene. Er helt sikkert flere ting de har spist.

Anonymkode: 98d2d...f06

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Alt av menneskemat er spennande. Pga open kjøkenløysing har dei klart å slå kloa i smør,  julebrød, krydderurter, babygraut, og sitron i skiver. Har prøvd å dekke kjøkenbenk med aluminiumsfolie og teip, men dei bryr seg ikkje, så eg må passe på heile tida og kan ikkje ha mat ståande ute.

Du er inne på rett spor. Det hjelper ikke å kjefte / ta ned katten. Da forbinder katten bare DEG med straff. Katten må forbinde plassen med straff uten at du er involvert.

Hva med noe som klistrer mer? Jeg har lagt ut sånne klesrullepapir på steder der jeg ikke vil at katten skal gå, og det funker veldig bra. Har hatt det på bord, kjøkkenbenker og vinduskarmer.

• Liker 2
Skrevet

Alt som er grønt. Edamame bønner, grønnkål og spinat er blant favorittene. 

Anonymkode: 531ec...ef7

Skrevet

Katten min elsker å rulle seg på snus, virker som hun blir ruset av det 🤭

Anonymkode: 40336...223

Skrevet

Katten min ELSKET melon, særlig honningmelon. Ble helt gal når vi skar opp en, og kunne sikkert spist hele om han hadde fått lov 😅🍉

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg så ei på youtube hadde laget en type vern i form av papp og aluminiumfolie. Formet som en diger Toblerone sjokolade. Altså i trekantform, og avlang. Hun nevnte at formen på den gjorde at kattene hennes (hun har minst 9 stk) vurderte det som risikofylt å hoppe opp på alt som hadde en spiss form.

Du kan jo prøve det og se om det hjelper. Da kan du legge en eller flere slike langs kanten av benken og se om katten finner ut at dette ikke er trygt.

Anonymkode: 9cd60...e42

• Liker 1
Skrevet

Ene min er helt ukritisk til hva han spiser, som gjør at min vanlige strategi for å plukke bort tigging ved å la pus lukte på min vegetariske mat ikke funker.

Andre pusen blir desperat av å lukten av vanilje, og kaffe med melk.

Men ingen av de får noe av disse tingene da. De får kattesnacks når de er fysne, og kattemat når de er sultne. Våtfor når de skal kose seg.

Katter får lett problemer med tennene sine, som fort blir både dyrt og vondt. Og burde unngå sukker, ikke bare salt. Og mye nevnt i tråden er giftig🥶

Anonymkode: 060a9...583

Annonse
Gjest Lama_Drama
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Absolutt alt som er stjålet. Til og med brokkoli er godt om det kommer fra en tallerken som står på bordet.

Og edderkopper og fluer. 

Men ligger det på matfatet er de verdens mest kresne. 

Anonymkode: 83aeb...fea

Samme her. Kan man stjele det fra et fat smaker det himmelsk om det er potetsalat eller oksestek. I katteskålen derimot.. nei, der smaker det tydeligvis høgg.

Skrevet

Spekeskinke. Får bare smake en bitteliten bit en sjelden gang på grunn av saltinnholdet. Potetsticks er også veldig poulært. Hun har fått slikke på fingeren min etter jeg har tatt et par. Veldig kresen katt som er et matmonster. Vil lukte på all mat, men det er sjeldent det er noe hun liker og vil prøve. 

Anonymkode: 59f40...bc0

Skrevet

Mamma hadde en katt en gang som var helt vill etter potetgull. Satt på armlenet på stolen hennes og så på henne med store øyne når hun spiste potetgull  😸😻

Skrevet

Katten til venninnen min elsker oliven med paprika. Altså sånne grønne oliven som har en paprikabit inni seg. 

Anonymkode: 5ed29...9a9

Gjest Bet-t-ina
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Mamma hadde en katt en gang som var helt vill etter potetgull. Satt på armlenet på stolen hennes og så på henne med store øyne når hun spiste potetgull  😸😻

Den likte sikkert knaske lyden? Det høres litt ut som å tygge bein, hvis man legger godviljen til. 😄

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...