Gå til innhold

Barnehage

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har jeg forstått det rett at et barn som blir født i oktober 2021 har rett på barnehage fra august 2022? Eller er det ikke før høsten 2023 ungen har rett på plass? 

Anonymkode: da1cd...891

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har rett på barnehageplass fra oktober 2022. Men det kan være muligheter for å få på plass fra august 2022 allikevel.

Anonymkode: 6b0f6...5db

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det har rett på barnehageplass fra oktober 2022. Men det kan være muligheter for å få på plass fra august 2022 allikevel.

Ok, men er jo ikke noen oppstart i oktober? Så da må man vente til neste år eller hvordan fungerer det? 😊

Skrevet

Spørs veldig hvor du bor her... her får alle starte når de vil hele året (Asker) Oslo er det værre med, ta kontakt med barnehagen du ønsker eller bare en random i nærheten og hør med de

Anonymkode: 1acd5...2a7

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ok, men er jo ikke noen oppstart i oktober? Så da må man vente til neste år eller hvordan fungerer det? 😊

Nei, barn som er født i september, oktober, november har rett på barnehageplass den måneden de fyller 1år. Så da er det oppstart den måneden det fyller 1. Men som sagt er det ofte muligheter for å starte i august, ved nytt barnehageår. Men retten gjelder ikke før barnet er 1år (for barn som er født i disse månedene).

• Liker 1
Skrevet

Nei, barn som er født i september, oktober, november har rett på barnehageplass den måneden de fyller 1år. Så da er det oppstart den måneden det fyller 1. Men som sagt er det ofte muligheter for å starte i august, ved nytt barnehageår. Men retten gjelder ikke før barnet er 1år (for barn som er født i disse månedene).

Tusen takk! Det oppklarte litt..  ❤️ Jeg er alt for tidlig ute,men  ble det meget mye bedre for oss! Da trenger jeg ikke mange mnd med ulønnet permisjon, planlegging og drit! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Takk, men jeg har ikke helt forstått dette med rett fra mnd barnet er født. Trodde det da måtte søkes året etter. 

Du må søke før feb/mars 2022. Kommer ann på når søknadsfristen er for din kommune. Så får du tildelt plass med oppstart seinest oktober 2022. For det er da har barnet ditt blir 1år og har rett på plass.

Skrevet

Du må søke før feb/mars 2022. Kommer ann på når søknadsfristen er for din kommune. Så får du tildelt plass med oppstart seinest oktober 2022. For det er da har barnet ditt blir 1år og har rett på plass.

Nydelig! Tusen takk ❤️

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Nydelig! Tusen takk ❤️

Sjekk din kommune. Jeg har hørt om kommuner med søknadsfrist i januar og Oslo f.eks har egen frist for høstbsrns

Anonymkode: 0c51b...287

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...