Gå til innhold

Tidlig middag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser mulig det går på forskjellig begrepsbruk. VI har jo et helt annet spisemønster enn det foreldregenerasjonen vår har. 

Første måltidet er noe lett: et knekkebrød med hummus, en eggmuffins, en smoothie med frø og egg. Spises i løpet av formiddagen. 

Andre måltidet er mer mettende: en fritatta med mye grønnsaker, en wok, en salat med egg og kylling, pai. Spises i 13-14 tiden. 

Tredje måltidet er igjen noe lett, som gjerne spises rett før trening: litt restemat, ett knekkebrød, yoghurt med granola. Spises i 16-17 tiden. Dropper gjerne dette om jeg ikke trener den dagen. 

Fjerde måltidet er mer mettende: stor variasjon, denne uka har det bestått i gratinert blomkål, stir fry, ingefærmarinert laks med choikål, vegetarlasagne, grillet kylling med gresk salat, og hjemmelaget pizza i kveld. Spises i 19-21 tiden. 

Slik sett vil nok mange fra den eldre generasjon påstå at vi spiser to middager om dagen, og at vi aldri spiser "skikkelig mat" (brød, poteter, kjøtt). 

Anonymkode: be32d...f06

• Liker 1
Skrevet

Jeg har ikke noen fast tid for middag. 

Noen ganger blir det i 16-tida hvis jeg lager mat rett etter jobb. Noen dager går jeg ut på tur eller trening nesten rett etter jobb og da blir det middag i 18 - 19-tida. Når jeg blir bedt på middag eller er ute å spiser er det stort sett kl. 20.

Anonymkode: 19d08...406

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...