AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #21 Skrevet 26. februar 2021 Ser mulig det går på forskjellig begrepsbruk. VI har jo et helt annet spisemønster enn det foreldregenerasjonen vår har. Første måltidet er noe lett: et knekkebrød med hummus, en eggmuffins, en smoothie med frø og egg. Spises i løpet av formiddagen. Andre måltidet er mer mettende: en fritatta med mye grønnsaker, en wok, en salat med egg og kylling, pai. Spises i 13-14 tiden. Tredje måltidet er igjen noe lett, som gjerne spises rett før trening: litt restemat, ett knekkebrød, yoghurt med granola. Spises i 16-17 tiden. Dropper gjerne dette om jeg ikke trener den dagen. Fjerde måltidet er mer mettende: stor variasjon, denne uka har det bestått i gratinert blomkål, stir fry, ingefærmarinert laks med choikål, vegetarlasagne, grillet kylling med gresk salat, og hjemmelaget pizza i kveld. Spises i 19-21 tiden. Slik sett vil nok mange fra den eldre generasjon påstå at vi spiser to middager om dagen, og at vi aldri spiser "skikkelig mat" (brød, poteter, kjøtt). Anonymkode: be32d...f06 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #22 Skrevet 26. februar 2021 Jeg har ikke noen fast tid for middag. Noen ganger blir det i 16-tida hvis jeg lager mat rett etter jobb. Noen dager går jeg ut på tur eller trening nesten rett etter jobb og da blir det middag i 18 - 19-tida. Når jeg blir bedt på middag eller er ute å spiser er det stort sett kl. 20. Anonymkode: 19d08...406
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå