Gå til innhold

Hva avgjør hvor mye man får i pensjon? Jeg har ikke peiling.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er det pensjonen regnes ut? Min mor er minstepensjonist og får utbetalt 9000kr i måneden. Er dette virkelig mulig? Altså ikke det at jeg ikke tror på min mor. Men jeg må si jeg fikk helt sjokk da hun sa at hun som minstepensjonist fikk så lite penger. Hvordan skal en leve på det der ? Jeg trodde minstepensjon lå på 16000kr i mnd eller noe sånnt. 
Det skal sies at min mor har jobbet bare 13 år og er nå 57 år gammel. 

Jeg merker jeg blir stresset over hvordan jeg kommer til å ha det som pensjonist. Sparer ikke til pensjon men det bør jeg nok gjøre. Jeg har jobbet siden jeg var 16 og er nå 30 og jobber og står på enda. 
hvordan regnes pensjonen ut for de som har vært i arbeidslivet frem til pensjonsalder. Tar også godt imot noen gode tips til pensjons sparing. 

Anonymkode: 88b92...236

Videoannonse
Annonse
Skrevet

57-åringer får ikke pensjon.

Anonymkode: 65223...461

• Liker 4
Skrevet

Hun må vel ha uføretrygd eller noe liknende, når hun er såpass ung? Man får ikke alderspensjon før 62 (hvis man har god nok opptjening). 

Anonymkode: 8d23f...869

• Liker 2
Skrevet

Det er ikke pensjon din mor får hvis hun bare er 57 år. Enten får hun AAP, uføretrygd eller sosialstønad.

Hva som avgjør størrelsene på dette er hva hun har tjent i løpet av de 3-5 årene før hun ev ble syk. 

Hvor mye får dere utbetalt - ufør - Side 3 - Forbruker, jus og økonomi -  Kvinneguiden Forum

Anonymkode: 0cd64...fbc

Skrevet

Takk for mange gode svar. 

ts 

Anonymkode: 88b92...236

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...