Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurte på om noen kan anbefale gode bøker/ blader/ internettsider for oss som er gravid for første gang. Var innom en bokhandler, men det var jo så utrulig mange bøker, så hvilken skal man velge?

Videoannonse
Annonse
Gjest motorrypa
Skrevet

man får kjøpt et blad i kiosken som heter gravid. koster 70 kroner, men det der stappfull av godt lesestoff.

slukte alt som sto der rått.

også barnimagen.com har vanvittig mye bra lesestoff

hilsen motorrypa 24+5

Skrevet

www.snartmamma.com- en diskusjonsside, mange gode råd å få der.

www.barnimagen.com

Gjest Anonymous
Skrevet

Boken "Et barn blir til" av den kjente fotografen Lennart Nilsson er helt topp.

Ellers så kan du jo gå inn på graviditetssidene til www.kvinneguiden.no , der ligger det mange pekere til bra sider.

Hvis du har vært hos lege/jordmor, har du vel fått et par bøker av henne?

Gjest ragnhils ikke innlogget
Skrevet

Lennart Nilsson.. Er han så kjent?? Han tok bryllupsbildene våre nå i slutten av august.. Ikke rart det ble dyrt :-) Tror likevel ikke at jeg tar med meg babyen (hvis den kommer) til ham for fotografering..

Gjest Anonymous
Skrevet

Tror ikke det er den samme Lennart Nilsson som tok bildene dine. Denne Lennart er svensk og er verdenskjent for å ta flotte bilder innvendig i kroppen.

Skrevet

Aschehougs store bok om barnet, synes jeg er bra.

Veldig innformativ og grei. :D

Skrevet

Til informasjon så er alle bildene i Lennarts bok av døde fostre, det har jeg lest på nettet. Og det virker mer sannsynlig enn at det er levende, ikke sant? I og med at det er SÅ gode fotografier. :wink: Synes det er litt groteskt jeg.

Jeg anbefaler boka "Mamma for første gang" av Gro Nylander!

Har kjøpt den i paperback jeg, og leser i den flere ganger i uka :ler: Kjempeinteressant og mye nytt og nyttig!!

Skrevet

Jeg kan virkelig anbefale " på vei" av Gro Nylander. Den slukte jeg på få dager, og mannen min leser den nå!!

Var hos jordmor igår, og spurte om det samme - og hun anbefalte "mor for første gang" av samme forfatter.

Ellers har jeg kjøpt "svangerskapskalenderen" der du lager din egen kalender, med mulighet for å skrive litt hver dag.

Veldig fin den også, med mange gode tips og råd, og fine forklaringer - synes jeg!

Ta deg ellers en tur innom på bibilioteket - de kan ofte mye om hva som er bra /ikke bra av bøker.

Lykke til

:kgblunk:

Gjest Frøken Dings
Skrevet

Jeg anbefaler "Den store boka om svangerskap og fødsel" av Sheila Kitzinger. Den er suveren, jeg leste den fra perm til perm da jeg var gravid og plukket opp mange nyttige tips. Når det gjelder Gro Nylander har jeg personlig stor sans for henne, men jeg vet at mange reagerer på ammefokuseringen i hennes bøker. "Mamma for første gang" blir sågar ofte kalt ammebibelen og skal visstnok inneholde mye om amming, lite om annet. (Har ikke lest den selv, bare så det er sagt.)

Skrevet

"Den store barneboka" inneholder det du trenger av praktiske tips.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...