AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #1 Skrevet 24. februar 2021 Til deg som har laminat, hvilket har du og er du fornøyd? Anonymkode: 07ad9...335
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #2 Skrevet 24. februar 2021 Har Berry Alloc grand avenue champs elysées. Veldig fornøyd. Anonymkode: c3676...415 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #3 Skrevet 24. februar 2021 "Hvitvasket" eik fra Ikea. Var veldig billig. Tror det er utgått vare nå- Fargen er egentlig mer lysegrå med en hint av blålilla. Minner veldig om gamle gråmalte gulv, så jeg elsker det . Hatt det i 5 år nå. Er like fint! Anonymkode: e3711...6de
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #4 Skrevet 24. februar 2021 Berry Alloc. Fornøyd. Det gamle parkettgulvet fikk så lett riper og hakk at det gjorde oss smårare. Anonymkode: 4853a...c3b
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #5 Skrevet 24. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har Berry Alloc grand avenue champs elysées. Veldig fornøyd. Anonymkode: c3676...415 Jeg også 👍 Anonymkode: 3ce29...353 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #6 Skrevet 24. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): "Hvitvasket" eik fra Ikea. Var veldig billig. Tror det er utgått vare nå- Fargen er egentlig mer lysegrå med en hint av blålilla. Minner veldig om gamle gråmalte gulv, så jeg elsker det . Hatt det i 5 år nå. Er like fint! Anonymkode: e3711...6de Jøss, visste ikke at Ikea har laminat! Nå måtte jeg sjekke, og jeg må jammen si at det ene Tundra-gulvet var fint (og billig). Mon tro om kvaliteten er vesentlig dårligere enn f.eks. Berry Alloc, Pergo osv.? Anonymkode: 07ad9...335
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #7 Skrevet 24. februar 2021 11 minutter siden, AnonymBruker said: Jøss, visste ikke at Ikea har laminat! Nå måtte jeg sjekke, og jeg må jammen si at det ene Tundra-gulvet var fint (og billig). Mon tro om kvaliteten er vesentlig dårligere enn f.eks. Berry Alloc, Pergo osv.? Anonymkode: 07ad9...335 Ikea har hatt dette i varesortimentet sitt i veldig mange år. Jeg har hatt et brunt tundra gulv fra de tidligere, det holdt seg fint i hvertfall 10 år. Det gulvet jeg har nå er den typen som ikke trenger liming, det klikkes på plass. Og man kapper det veldig enkelt med et kapp verktøy. Jeg har mista mange ting på gulvet og sluppet veldig heldig unna. Ingen hakk og skader hittil. Har gulvet i vindfanget også, men passer på å støvsuge og fjerne småstener for at gulvet skal vare lengst mulig. Og bruker en dørmatte innefor og utenfor døren. Anonymkode: e3711...6de
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2021 #8 Skrevet 25. februar 2021 16 hours ago, AnonymBruker said: Jøss, visste ikke at Ikea har laminat! Nå måtte jeg sjekke, og jeg må jammen si at det ene Tundra-gulvet var fint (og billig). Mon tro om kvaliteten er vesentlig dårligere enn f.eks. Berry Alloc, Pergo osv.? Anonymkode: 07ad9...335 Det er helt annen kvalitet på Ikea-gulvet. Det er helt flat i overflaten, også variasjonen er på 2 forskjellige mønstre (var før ihvertfall). Pergo og Berry Alloc har lengre og bredere planker, det er ru/mønstret overflate, det er 6 forskjellige mønster-variasjoner i plankene og hver av de finnes i 2 "speil" varianter - totalt 12 variasjoner av mønsteret mellom plankene. Vil du ha naturtro gulv, der alle som kommer til deg ikke kan tro at du har laminat, velger du Berry Alloc. Trenger du billigst mulig gulv og har ingenting imot at du tydelig ser at det er laminat, kjøper du Ikea og andre billige laminatgulv. Bytter du gulv før salg, velger du aldri billigst laminat, da senker du faktisk prisen. Anonymkode: 81c6f...cef
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2021 #9 Skrevet 25. februar 2021 30 minutter siden, AnonymBruker said: Det er helt annen kvalitet på Ikea-gulvet. Det er helt flat i overflaten, også variasjonen er på 2 forskjellige mønstre (var før ihvertfall). Pergo og Berry Alloc har lengre og bredere planker, det er ru/mønstret overflate, det er 6 forskjellige mønster-variasjoner i plankene og hver av de finnes i 2 "speil" varianter - totalt 12 variasjoner av mønsteret mellom plankene. Vil du ha naturtro gulv, der alle som kommer til deg ikke kan tro at du har laminat, velger du Berry Alloc. Trenger du billigst mulig gulv og har ingenting imot at du tydelig ser at det er laminat, kjøper du Ikea og andre billige laminatgulv. Bytter du gulv før salg, velger du aldri billigst laminat, da senker du faktisk prisen. Anonymkode: 81c6f...cef Jeg valgte ikea gulvet fordi det er glatt og enkelt å holde rent. Bodde et sted med slike gulv du beskriver med riller i overflaten, og det var helt grusomt å moppe rent. Skitten samlet seg i rillene uansett hvor mye jeg støvsugde. Ser pent og naturtro ut ja, men særlig praktisk var det ikke. Anonymkode: e3711...6de
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2021 #10 Skrevet 25. februar 2021 2 hours ago, AnonymBruker said: Jeg valgte ikea gulvet fordi det er glatt og enkelt å holde rent. Bodde et sted med slike gulv du beskriver med riller i overflaten, og det var helt grusomt å moppe rent. Skitten samlet seg i rillene uansett hvor mye jeg støvsugde. Ser pent og naturtro ut ja, men særlig praktisk var det ikke. Anonymkode: e3711...6de Jeg bor med et slikt gulv selv og har ingen problemer med vask. Dessuten, støvsuger vi gulvet mye oftere enn vi vasker den. Anonymkode: 81c6f...cef
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2021 #11 Skrevet 25. februar 2021 Berry alloc grand avenue- rodeo drive. Veldig veldig fornøyd, og veldig enkelt å legge! Trenger ikke bli så veldig dyrt, og selskapene har litt å gå på. Vi ventet til det kom på tilbud til 349kr, og fikk prutet det ned til 329kr hos konkurrenten. Anonymkode: 365e1...7d1
Hru Skrevet 25. februar 2021 #12 Skrevet 25. februar 2021 Pergo European Oak som de ikke fører lenger (tror jeg). Utrolig fornøyd!
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #13 Skrevet 27. februar 2021 Noen som har modern danish oak? Anonymkode: 07ad9...335
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #14 Skrevet 27. februar 2021 Pergo longplank i hovedetasjen, heter noe med oak.... brede og lange bord, mye struktur i overflaten, ser ekte ut, tåler mye! Og har pergo klikkvinyl i overetasjen, ser ikke like ekte ut, men sååå godt å mykt å gå på, ikke så kaldt som vanlig laminat. Er også lyddempende og tåler mye! Anonymkode: e96c6...68a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå