AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #1 Skrevet 24. februar 2021 Jeg har sittet barnevakt for de 2 tantebarna mine denne uka, fordi de har skoleferie og søster må jobbe. Jeg er hjemme i mammapermisjon, men skal straks begynne å jobbe igjen. Må innrømme at jeg ikke hadde all verdens lyst til å sitte her med to tantebarn (8 og 9 år) i tillegg til min super viltre unge på 11 måneder. Min unge må ha tilsyn hvert minutt han er våken, han er ekstremt aktiv og nysgjerrig på alt. Jeg følte at jeg ikke kunne si nei, da jeg tross alt "bare" er hjemme. Så ungene har vært her. Jeg har dessverre ikke hatt tid til å aktivisere dem noe særlig, de har fått drive med ipad, pc eller tv. Mens jeg har løpt etter minstemann i huset. De har blitt tilbudt brødskiver, frukt, juice og melk hvis de har blitt sultne. I dag fikk de McDonald's mat, da mannen overasket oss med lunsj. Barna syntes dette var stas. Søsteren min ble dritsur når hun hentet dem i dag, sier at jeg gir blaffen i barna og at det er helseskadelig for dem å sitte foran ipad / pc hele dagen. Og at det var helt bak mål at de fikk servert junkfood i tillegg. Jeg sa bare at jeg ikke har krefter til å underholde barna hennes, jeg sa jo at jeg hadde hendene fulle med min unge, da hun spurte. Men hun maste slik at jeg ikke turte å si nei. Jeg har egentlig ikke tid til å sitte barnevakt nå, dette er min siste uke før jeg starter å jobbe for fullt igjen, og jeg har enormt mye jeg må ordne hjemme. Hun dro sur herfra, og sa at i morgen burde jeg ta med ungene på aktiviteter. Men det har jeg ikke tid til. Jeg har mest lyst til å si at hun kan enten passe ungene selv eller akseptere at de ser mye på ipad hos meg. Fordi jeg har virkelig ikke tid til dette her. Jeg er glad i tantebarna mine, men jeg har ikke tid. Anonymkode: c76a4...e54 21
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 Populært innlegg #2 Skrevet 24. februar 2021 For en utakknemlig kjerring... Anonymkode: 1564a...781 128
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 Populært innlegg #3 Skrevet 24. februar 2021 Jeg ville nok sagt at «hvis du er misfornøyd med barnevakttjenestene så får du finne en annen løsning». Anonymkode: be1b6...3ed 121
Kenelz Skrevet 24. februar 2021 #4 Skrevet 24. februar 2021 Du er ingen lokal barnepasser og din søster burde vær takknemlig for at du stilte opp. Fortell henne over melding at hun får passe ungene sine selv om hun forventer at du skal leke superhelt og aktivisere barna når du er så pass sliten. 33
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #5 Skrevet 24. februar 2021 Enig med de over. Jeg er selv hjemme med en på 10 mnd. Det er så mye energi hele tiden og han krabber overalt og drar ut det ene og det andre, skal klatre på meg og i det hele tatt. Hun burde være takknemlig for at du stilte opp i utgangspunktet. Anonymkode: 1d940...43e 26
Humle Brumle Skrevet 24. februar 2021 #6 Skrevet 24. februar 2021 Barn har godt av å kjede seg! 8-9åringer må da klare å aktivisere seg selv litt og! Søsteren din er utakknemlig og barna må bli flinkere til å leke med hverandre! Og det gjør ingenting at de fikk mer skjermtid enn vanlig denne uka her. Forhåpentligvis skjønner hun hvor barnslig hun har oppført seg. 28
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #7 Skrevet 24. februar 2021 Unødvendig å skjelle deg ut når du hjelper henne. At de holder på med iPad noen dager går nok helt fint. Men tenker jo at du fint kan få de til å gjøre noe annet enn iPad iløpet av en dag som ikke krever noe av deg. Er det ikke mulig å sende barna ut en tur, barn i den alderen kan vel fint leke ute alene. Be de om å ta med et spill, lego eller noe som de kan leke med? Men om det ikke er mulig går det helt fint med noen dager med iPad også. Kanskje barna syns de har den beste vinterferien noen gang. Du kan jo spørre barna om de har funnet på noe med sin mor på ettermiddagene etter de har vært hos dere? Er ikke sikkert hun har funnet på så mye hun heller... Anonymkode: 17973...992 22
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #8 Skrevet 24. februar 2021 Skjønner deg godt at du ikke orker, synes det er veldig stort av deg å faktisk si ja til å sitte barnevakt, særlig når man er i permisjon, så er man gjerne litt sliten også.. Kanskje du kunne prøvd noen aktiviteter inne hvor du slipper å gjøre så mye selv? Maling, tegning, leire, puslespill, perling, dryppe lys, lage snøkrystaller.. Anonymkode: 6f136...848 6
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #9 Skrevet 24. februar 2021 Hadde bare svart at dersom hun skal være sur må hun finne annen barnevakt. Når det er sagt hadde jeg nok lagt inn ei økt der alle måtte leke på et eller annet vis. De to eldste klarer å tegne eller noe en halvtime. Anonymkode: a5c2f...5ff 8
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #10 Skrevet 24. februar 2021 De burde jo fint klare å aktivisere seg selv litt når de er så gamle?? Hjelpe til med å lage lunsj/middag. Holde på for seg selv. Også kan de få se en film i løpet av dagen. Du skal jo ikke behøve å aktivisere så store unger... Anonymkode: e3a8f...b88 18
Million Skrevet 24. februar 2021 #11 Skrevet 24. februar 2021 Jeg vet i alle fall hva jeg hadde gjort nå.... Sendt en melding til den utakknemlige søstera og sagt rett ut at "Du får finne en annen barnevakt de neste par dagene, som kan møte dine krav om aktivisering. Skjønner ikke at jeg gadd å si ja til å passe dem. Utakknemlighet er verdens lønn" 22
Gjest theTitanic Skrevet 24. februar 2021 #12 Skrevet 24. februar 2021 Du burde si nei til å være barnevakt når du ikke har tid og overskudd, og din søster burde vært takknemlig. Men at de satt forran pcn betyr også at du ikke har vært ute med ditt eget barn heller disse dagene. Er det sånn at du driver med ditt og barna er inne hver dag så er jo det kjipt både for ditt barn og tantebarn. Hvordan har man ikke mulighet til å ta en tur ut ? Det ville jeg prioritert hver dag.
AlocasiaAmazonica Skrevet 24. februar 2021 #13 Skrevet 24. februar 2021 Send en faktura for barnepass til søsteren din.. 200,- pr time, pr barn. Sett også opp 50% avslag grunnet manglende aktivisering. Kan sikkert legge på 50,- pr barn for usunn kost.. 6
Sykepleierinnen Skrevet 24. februar 2021 #14 Skrevet 24. februar 2021 Skjønner søsteren din godt jeg. 8
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #15 Skrevet 24. februar 2021 Er du aldri ute med ditt eget barn?? Da kan jo tantebarna bli med. Ingen sitter vel inne hele dagen med aktive småbarn Anonymkode: a90dd...260 23
Gjest Kaiminator Skrevet 24. februar 2021 #16 Skrevet 24. februar 2021 Stakkars mann som må stå ut med sånne holdninger som søstra di har! -Uatakknemlig -Bortkjemt -"Karen" -Kontrollfrik
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #17 Skrevet 24. februar 2021 Be henne finne en annen barnevakt viss hun ikke kan vere takknemlig eller be hun sende med noe å aktivisere dem med, hobbyting eller lignende Anonymkode: 8188c...648 7
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #18 Skrevet 24. februar 2021 Helt ærlig? Barn på 8 og 9 år kan fint være med å leke med og aktivisere en på 11 mnd. litt. Ditt barn har jo også godt av å få en tur ut, og være litt i aktivitet. Ingen barn har godt av å sitte foran en skjerm en hel dag. Det sagt synes jeg det er urimelig av søsteren din å forvente og mase seg til barnepass. Anonymkode: 16110...9e9 40
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #19 Skrevet 24. februar 2021 Jeg reagerer mest på at du ikke er ute med ditt eget barn. Store barn pleier å like godt å leke ute bare du først får de med ut. Har selv ett barn på 9 år. Anonymkode: 308a1...619 22
Miss.Hol Skrevet 24. februar 2021 #20 Skrevet 24. februar 2021 Ipad noen dager gjør ikke stor skade, men selv om du er opptatt med ditt småbarn, så må det jo være mulig å involvere de store barna i ting som foregår i løpet av dagen. Være med å lage mat, rydde, leke med barnet, og ikke minst - ta en tur ut i løpet av dagen osv. Kanskje du hadde sett at det var kjekt å faktisk involvere deg med de store barna, og ikke bare plassere de foran en skjerm? 14
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå