AnonymBruker Skrevet 25. februar 2021 #61 Del Skrevet 25. februar 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Til og med når man ikke har gitt en liten heads up på forhånd..? Det er vel vanlig å feks få varsel om oppsigelse fra arbeidsgiver før selve oppsigelsen, trodde det var det samme andre veien, at arbeidsgiver får en varsel før selve oppsigelsesbrevet dumper nedi innboksen. Anonymkode: f6395...649 Klart man kan, om det passer seg sånn, men man må ikke. Jeg har som regel brukt nåværende leder som referanse når jeg har søkt andre jobber, og har tenkt at det er "heads up" nok. Anonymkode: e9649...8a2 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1454253-d%C3%A5rlig-gjort-%C3%A5-ikke-si-ifra-at-jeg-skal-slutte/page/4/#findComment-27050960 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2021 #62 Del Skrevet 25. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Herlighet, send nå den oppsigelsen da! Også kan du sende leder i bedriften en e-post etterpå med at du ønsker å informere om at du har sagt opp ditt stillingsforhold i BemanningsPartner AS, og dermed vil fratre stillingen xx dato. Legg til at du regner med at BemanningsPartner AS vil ta kontakt angående det formelle, men at du likevel ville gi beskjed direkte. I selve oppsigelsen til bemanningsbyrået skriver du bare: «Jeg sier herved opp min stilling som XX. Siden jeg har 14 dagers oppsigelsestid blir fratredelsesdato XX. Mvh Navn Navnesen». Anonymkode: 3ed5d...f5d Jeg har oppsigelsen klar, men har fått beskjed fra bemanningsbyrået å si ifra til sjefen min i bedriften jeg er utleid til først, før jeg sender den til dem. Anonymkode: f6395...649 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1454253-d%C3%A5rlig-gjort-%C3%A5-ikke-si-ifra-at-jeg-skal-slutte/page/4/#findComment-27051385 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2021 #63 Del Skrevet 25. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Klart man kan, om det passer seg sånn, men man må ikke. Jeg har som regel brukt nåværende leder som referanse når jeg har søkt andre jobber, og har tenkt at det er "heads up" nok. Anonymkode: e9649...8a2 Ja, det er jo i grunnen en heads up. Jeg har som sagt blitt kontaktet av dette firmaet som tilbyr meg jobb, så jeg har ikke vært gjennom en prosess hvor jeg har trengt sjefen som referanse. Jeg kjenner litt til denne bedriften fra før, og det var derfor de tok kontakt med meg for å tilby meg jobb. Anonymkode: f6395...649 1 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1454253-d%C3%A5rlig-gjort-%C3%A5-ikke-si-ifra-at-jeg-skal-slutte/page/4/#findComment-27051418 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2021 #64 Del Skrevet 25. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har oppsigelsen klar, men har fått beskjed fra bemanningsbyrået å si ifra til sjefen min i bedriften jeg er utleid til først, før jeg sender den til dem. Anonymkode: f6395...649 Men det kan de ikke kreve. Send nå bare over den oppsigelsen, så er du ferdig med det. Anonymkode: e9649...8a2 1 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1454253-d%C3%A5rlig-gjort-%C3%A5-ikke-si-ifra-at-jeg-skal-slutte/page/4/#findComment-27052094 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #65 Del Skrevet 26. februar 2021 Ja, da var telefonen med sjefen min overstått. Jeg er fortsatt skjelven og svett 😅 men herregud for en lettelse å få sagt det! Han ble tydelig både veldig overraska og skuffa. Det har jeg jo forståelse for, fordi jeg står midt i oppstarten av et nytt prosjekt. Jeg forklarte som sant var at jeg hadde fått tilbud om en stilling som vil passe meg bedre, og at jeg ikke kunne la den sjansen gå fra meg. Han hadde forståelse for det, og at jeg måtte gjøre som jeg selv ønsket. Likevel påpekte han at dette satt dem i en veldig vanskelig og sårbar situasjon, og det har jeg jo full forståelse for. Og jeg har faktisk ganske dårlig samvittighet for det... Jeg sa derfor at jeg gjerne kunne bidra og være med på oppstarten av prosjektet hvis de ønsket det, men påpekte at jeg har kun 14 dagers oppsigelse i utgangspunktet. Jeg fortalte at jeg var ønsket i den nye stillingen så fort som mulig og at jeg ikke kunne bli lenger enn maks en måned. Det syntes han var lite og ville ha meg til å bli værende ut mai. Det må jeg bare drite i, for da glipper den andre jobben for meg... Så det blir neste "kamp" i denne forbanna sagaen 😅 Så nå kan jeg ENDELIG sende den offesielle oppsigelsen til bemanningsbyrået og få startet denne prosessen!! Anonymkode: f6395...649 3 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1454253-d%C3%A5rlig-gjort-%C3%A5-ikke-si-ifra-at-jeg-skal-slutte/page/4/#findComment-27055666 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #66 Del Skrevet 26. februar 2021 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Ja, da var telefonen med sjefen min overstått. Jeg er fortsatt skjelven og svett 😅 men herregud for en lettelse å få sagt det! Han ble tydelig både veldig overraska og skuffa. Det har jeg jo forståelse for, fordi jeg står midt i oppstarten av et nytt prosjekt. Jeg forklarte som sant var at jeg hadde fått tilbud om en stilling som vil passe meg bedre, og at jeg ikke kunne la den sjansen gå fra meg. Han hadde forståelse for det, og at jeg måtte gjøre som jeg selv ønsket. Likevel påpekte han at dette satt dem i en veldig vanskelig og sårbar situasjon, og det har jeg jo full forståelse for. Og jeg har faktisk ganske dårlig samvittighet for det... Jeg sa derfor at jeg gjerne kunne bidra og være med på oppstarten av prosjektet hvis de ønsket det, men påpekte at jeg har kun 14 dagers oppsigelse i utgangspunktet. Jeg fortalte at jeg var ønsket i den nye stillingen så fort som mulig og at jeg ikke kunne bli lenger enn maks en måned. Det syntes han var lite og ville ha meg til å bli værende ut mai. Det må jeg bare drite i, for da glipper den andre jobben for meg... Så det blir neste "kamp" i denne forbanna sagaen 😅 Så nå kan jeg ENDELIG sende den offesielle oppsigelsen til bemanningsbyrået og få startet denne prosessen!! Anonymkode: f6395...649 Altså, hvorfor tilbyr du lenger oppsigelsestid enn du har? Enn om byrået nekter å betale for mer enn de fjorten dagene du har krav på? Skal du jobbe gratis da? Kontrakten din sier 14 dager, det er fjorten dager som gjelder. Arbeidsgiver kan ikke kreve at du jobber utover det, og arbeidsstedet som leier deg har i hvertfall ingen krav på deg. Om de vil ha noen videre, må byrået få rauen i gir og finne noen. Du skulle aldri blandet deg i dette. Du skulle sent oppsigelsen til din leder og satt stedet du jobber som kopimottager. Du må sørge for at det ikke blir noen tvil om sluttdato. Du må sende oppsigelse til sjef, vise til tidligere kontakt, arbeidskontrakten og oppsigelsetid (fjorten dager). Så kan du si at du har snakket med arbeidsted og at de trenget folk ut mai, og foreslå at de kan begynne kommunisere om hvem som skal ta over for deg. Så setter du arbeidssted som kopimottager. Hva er det verste som kan skje? Hvordan skal det på noen måte kunne påvirke deg om de blir sure? Du må bare ta denne kampen. Ta det som et kræsjkurs i Livet. Anonymkode: e9649...8a2 4 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1454253-d%C3%A5rlig-gjort-%C3%A5-ikke-si-ifra-at-jeg-skal-slutte/page/4/#findComment-27056039 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #67 Del Skrevet 4. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 26.2.2021 den 16.29): Altså, hvorfor tilbyr du lenger oppsigelsestid enn du har? Enn om byrået nekter å betale for mer enn de fjorten dagene du har krav på? Skal du jobbe gratis da? Kontrakten din sier 14 dager, det er fjorten dager som gjelder. Arbeidsgiver kan ikke kreve at du jobber utover det, og arbeidsstedet som leier deg har i hvertfall ingen krav på deg. Om de vil ha noen videre, må byrået få rauen i gir og finne noen. Du skulle aldri blandet deg i dette. Du skulle sent oppsigelsen til din leder og satt stedet du jobber som kopimottager. Du må sørge for at det ikke blir noen tvil om sluttdato. Du må sende oppsigelse til sjef, vise til tidligere kontakt, arbeidskontrakten og oppsigelsetid (fjorten dager). Så kan du si at du har snakket med arbeidsted og at de trenget folk ut mai, og foreslå at de kan begynne kommunisere om hvem som skal ta over for deg. Så setter du arbeidssted som kopimottager. Hva er det verste som kan skje? Hvordan skal det på noen måte kunne påvirke deg om de blir sure? Du må bare ta denne kampen. Ta det som et kræsjkurs i Livet. Anonymkode: e9649...8a2 Det er vel mest for å ikke forlate kollegaene mine i en knipe, siden de har fult opp med sitt. Jeg er vel litt for lojal akkurat der... Byrået har sagt at jeg og arbeidsplassen må bli enige sammen om når siste arbeidsdag blir. Problemet nå er at sjefen min på jobb ikke bare tar hele armen når jeg gir han en hjelpende hånd, han vil ha BEGGE armene mine. Jeg leverte oppsigelse med sluttdato senest siste dato i måneden for å ikke sette bedriften i en vanskelig situasjon, men med ønske om å fratre så fort som mulig da jeg er ønsket i ny stilling allerede nå. Da sjefen min fant ut dette, ble han fly forbanna og ba meg sende ny oppsigelse med siste dag uti april en gang. Jeg sa at det hadde jeg ikke mulighet til da jeg starter i den nye jobben den 1.april, og da presterer han å si at: "har de behov for folk nå, så har det det også om en måned eller tre". 🤦♀️ Jeg har ikke levert noe ny oppsigelse som han ønsker, og står ved den første jeg leverte. Jeg har allerede gitt dem en halv måned mer enn jeg hadde treng til, så han har ingenting å klage på. Han sa at han ønsket at vi kunne ta dette mellom oss, og uten så mye innblanding fra bemanningsbyrået. Men jeg forholder meg til bemanningsbyrået, så får han bare tro hva han vil, men jeg jobber ikke lenger enn ut måneden. Bemanningsbyrået har forståelse for det. Så ja, jeg skulle nok ikke blandet meg inn i dette, men til mitt forsvar var det et forsøk på å være hjelpsom, og for å gjøre prosessen ordentlig og ryddig. Hjelper jo ikke det når sjefen min er en liten unge som slår seg vrang. Alt dette tærer sånn på meg at jeg tror faktisk at jeg tørner snart. Det er utrolig merkelig å være på jobb nå, og det er tydelig at de fleste er sure og irriterte på meg, her om dagen var det eneste sjefen min sa til meg i løpet av dagen "hei" og "hadet" 🤷♀️ Anonymkode: f6395...649 2 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1454253-d%C3%A5rlig-gjort-%C3%A5-ikke-si-ifra-at-jeg-skal-slutte/page/4/#findComment-27098831 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #68 Del Skrevet 5. mars 2021 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Det er vel mest for å ikke forlate kollegaene mine i en knipe, siden de har fult opp med sitt. Jeg er vel litt for lojal akkurat der... Byrået har sagt at jeg og arbeidsplassen må bli enige sammen om når siste arbeidsdag blir. Problemet nå er at sjefen min på jobb ikke bare tar hele armen når jeg gir han en hjelpende hånd, han vil ha BEGGE armene mine. Jeg leverte oppsigelse med sluttdato senest siste dato i måneden for å ikke sette bedriften i en vanskelig situasjon, men med ønske om å fratre så fort som mulig da jeg er ønsket i ny stilling allerede nå. Da sjefen min fant ut dette, ble han fly forbanna og ba meg sende ny oppsigelse med siste dag uti april en gang. Jeg sa at det hadde jeg ikke mulighet til da jeg starter i den nye jobben den 1.april, og da presterer han å si at: "har de behov for folk nå, så har det det også om en måned eller tre". 🤦♀️ Jeg har ikke levert noe ny oppsigelse som han ønsker, og står ved den første jeg leverte. Jeg har allerede gitt dem en halv måned mer enn jeg hadde treng til, så han har ingenting å klage på. Han sa at han ønsket at vi kunne ta dette mellom oss, og uten så mye innblanding fra bemanningsbyrået. Men jeg forholder meg til bemanningsbyrået, så får han bare tro hva han vil, men jeg jobber ikke lenger enn ut måneden. Bemanningsbyrået har forståelse for det. Så ja, jeg skulle nok ikke blandet meg inn i dette, men til mitt forsvar var det et forsøk på å være hjelpsom, og for å gjøre prosessen ordentlig og ryddig. Hjelper jo ikke det når sjefen min er en liten unge som slår seg vrang. Alt dette tærer sånn på meg at jeg tror faktisk at jeg tørner snart. Det er utrolig merkelig å være på jobb nå, og det er tydelig at de fleste er sure og irriterte på meg, her om dagen var det eneste sjefen min sa til meg i løpet av dagen "hei" og "hadet" 🤷♀️ Anonymkode: f6395...649 Jeg skjønner at det ikke er så lett. Så bra at du klarer å stå på ditt mtp sluttdato. Masse lykke til i ny jobb! Anonymkode: e9649...8a2 2 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1454253-d%C3%A5rlig-gjort-%C3%A5-ikke-si-ifra-at-jeg-skal-slutte/page/4/#findComment-27103957 Del på andre sider Flere delingsvalg…
_popcorn_ Skrevet 7. mars 2021 #69 Del Skrevet 7. mars 2021 Ryddet for brukerdebatt og svar til det. _popcorn_, mod Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1454253-d%C3%A5rlig-gjort-%C3%A5-ikke-si-ifra-at-jeg-skal-slutte/page/4/#findComment-27114565 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taluno Skrevet 7. mars 2021 #70 Del Skrevet 7. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 24.2.2021 den 16.02): Jeg har vært ansatt i en bedrift gjennom et bemanningsbyrå i noen måneder. Jobben har vært helt ok, ikke helt som jeg håpet på men. Jobben er startgropa med et nytt stort prosjekt som jeg skal være hovedansvarlig for, med en stor kunde som gleder seg til å bli kjent med meg. Nylig fikk jeg et annet jobbtilbud, og tok kontakt med sjefen min i bemanningsbyrået for å si at jeg hadde fått et nytt tilbud og at jeg kom til å takke ja. Han satte opp et møte om noen dager for å snakke. I mellomtiden har jeg vært på jobb ute i bedriften, og det er tydelig at de ikke har fått beskjeden om at jeg skal slutte, og jeg tør ikke si noe før jeg har snakka med sjefen i bemanningsbyrået. De planlegger og snart går det nye prosjektet i gang. Dette prosjektet har vært tiltenkt meg lenge, men jeg har ikke gløden til å bli glad for det, da jeg ikke liker innholdet i jobben noe særlig. Sliter med dårlig samvittighet og gruer meg til å slippe bomba om at jeg skal slutte og begynne i ny jobb. Er det dårlig gjort av meg å gå "undercover" på denne måten? Jeg er jo ansatt gjennom bemanningsbyrået og de er min arbeidsgiver. Derfor gikk jeg til dem først. Er det unaturlig? Anonymkode: f6395...649 AnonymBruker skrev (På 24.2.2021 den 16.13): TS her igjen... Jeg føler jeg har rotet til denne oppsigelsesprosessen unødvendig mye og er redd de skal bli skikkelig sinte i bedriften jeg er utleid til. De ansatte meg med håp om at jeg skulle bli værende etter prøveperioden og i mange år, som de sa. Kjenner jeg gruer meg skikkelig til møtet og trenger noen gode råd... Noen som har vært i samme situasjon? Anonymkode: f6395...649 AnonymBruker skrev (På 26.2.2021 den 15.37): Ja, da var telefonen med sjefen min overstått. Jeg er fortsatt skjelven og svett 😅 men herregud for en lettelse å få sagt det! Han ble tydelig både veldig overraska og skuffa. Det har jeg jo forståelse for, fordi jeg står midt i oppstarten av et nytt prosjekt. Jeg forklarte som sant var at jeg hadde fått tilbud om en stilling som vil passe meg bedre, og at jeg ikke kunne la den sjansen gå fra meg. Han hadde forståelse for det, og at jeg måtte gjøre som jeg selv ønsket. Likevel påpekte han at dette satt dem i en veldig vanskelig og sårbar situasjon, og det har jeg jo full forståelse for. Og jeg har faktisk ganske dårlig samvittighet for det... Jeg sa derfor at jeg gjerne kunne bidra og være med på oppstarten av prosjektet hvis de ønsket det, men påpekte at jeg har kun 14 dagers oppsigelse i utgangspunktet. Jeg fortalte at jeg var ønsket i den nye stillingen så fort som mulig og at jeg ikke kunne bli lenger enn maks en måned. Det syntes han var lite og ville ha meg til å bli værende ut mai. Det må jeg bare drite i, for da glipper den andre jobben for meg... Så det blir neste "kamp" i denne forbanna sagaen 😅 Så nå kan jeg ENDELIG sende den offesielle oppsigelsen til bemanningsbyrået og få startet denne prosessen!! Anonymkode: f6395...649 Altså. Hadde du vært så kritisk for dette prosjektet, så hadde de ansatt deg. Hadde du vært så viktig for dem, så hadde de tilbudt deg fast stilling. Dem er skuffet over at du sier opp ja, men da burde de ha tilbudt deg fast stilling. Dem har valgt å leie inn en person, med meget kort oppsigelsestid, for å være en prosjektleder for ett større prosjekt, at du nå forlater prosjektet og de mister en nøkkelperson er deres egen feil. At de ikke tilbyr deg fast stilling er deres feil. At du velger gå til en fast stilling framfor korttidskontrakt er deres feil. At du derimot velger å utsette tiltre i en fast stilling, for å være hjelpe en arbeidsgiver som ikke har orket ansette deg fast, det derimot er din feil. Hadde du vært så viktig at de måtte ha deg med, så hadde de ansatt deg. Ved å leie deg inn via byrå og ikke tilby deg fast etter de har sett at du fungerer, så sier dem helt tydelig at du ikke er viktig, du kan ersattes, og de klarer seg uten deg. 5 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1454253-d%C3%A5rlig-gjort-%C3%A5-ikke-si-ifra-at-jeg-skal-slutte/page/4/#findComment-27114725 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #71 Del Skrevet 7. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 4.3.2021 den 22.10): Det er vel mest for å ikke forlate kollegaene mine i en knipe, siden de har fult opp med sitt. Jeg er vel litt for lojal akkurat der... Byrået har sagt at jeg og arbeidsplassen må bli enige sammen om når siste arbeidsdag blir. Problemet nå er at sjefen min på jobb ikke bare tar hele armen når jeg gir han en hjelpende hånd, han vil ha BEGGE armene mine. Jeg leverte oppsigelse med sluttdato senest siste dato i måneden for å ikke sette bedriften i en vanskelig situasjon, men med ønske om å fratre så fort som mulig da jeg er ønsket i ny stilling allerede nå. Da sjefen min fant ut dette, ble han fly forbanna og ba meg sende ny oppsigelse med siste dag uti april en gang. Jeg sa at det hadde jeg ikke mulighet til da jeg starter i den nye jobben den 1.april, og da presterer han å si at: "har de behov for folk nå, så har det det også om en måned eller tre". 🤦♀️ Jeg har ikke levert noe ny oppsigelse som han ønsker, og står ved den første jeg leverte. Jeg har allerede gitt dem en halv måned mer enn jeg hadde treng til, så han har ingenting å klage på. Han sa at han ønsket at vi kunne ta dette mellom oss, og uten så mye innblanding fra bemanningsbyrået. Men jeg forholder meg til bemanningsbyrået, så får han bare tro hva han vil, men jeg jobber ikke lenger enn ut måneden. Bemanningsbyrået har forståelse for det. Så ja, jeg skulle nok ikke blandet meg inn i dette, men til mitt forsvar var det et forsøk på å være hjelpsom, og for å gjøre prosessen ordentlig og ryddig. Hjelper jo ikke det når sjefen min er en liten unge som slår seg vrang. Alt dette tærer sånn på meg at jeg tror faktisk at jeg tørner snart. Det er utrolig merkelig å være på jobb nå, og det er tydelig at de fleste er sure og irriterte på meg, her om dagen var det eneste sjefen min sa til meg i løpet av dagen "hei" og "hadet" 🤷♀️ Anonymkode: f6395...649 Du er alt for konfliktsky og snill. Det er dessverre mange som vet å utnytte det og tar ut sin frustrasjon på deg. Du jobber mye lengre enn oppsigelsestiden din for å være snill og sjefen din blir sur for at du ikke kan jobbe enda lengre. Slik er dessverre noen folk. Håper du har lært av denne situasjonen til neste gang. Anonymkode: b14a6...8c4 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1454253-d%C3%A5rlig-gjort-%C3%A5-ikke-si-ifra-at-jeg-skal-slutte/page/4/#findComment-27114948 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #72 Del Skrevet 7. mars 2021 Håper du har lært av alt dette rotet, TS. Heretter må du være mye tydeligere, ikke la deg tråkke på, ikke ombestemme deg, ikke vingle, ikke la deg manipulere. Det er faktisk like slitsomt for arbeidsgiver som for deg selv - alle taper på at du vingler. Anonymkode: fbc0d...983 1 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1454253-d%C3%A5rlig-gjort-%C3%A5-ikke-si-ifra-at-jeg-skal-slutte/page/4/#findComment-27117307 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #73 Del Skrevet 12. mars 2021 Taluno skrev (På 7.3.2021 den 13.33): Altså. Hadde du vært så kritisk for dette prosjektet, så hadde de ansatt deg. Hadde du vært så viktig for dem, så hadde de tilbudt deg fast stilling. Dem er skuffet over at du sier opp ja, men da burde de ha tilbudt deg fast stilling. Dem har valgt å leie inn en person, med meget kort oppsigelsestid, for å være en prosjektleder for ett større prosjekt, at du nå forlater prosjektet og de mister en nøkkelperson er deres egen feil. At de ikke tilbyr deg fast stilling er deres feil. At du velger gå til en fast stilling framfor korttidskontrakt er deres feil. At du derimot velger å utsette tiltre i en fast stilling, for å være hjelpe en arbeidsgiver som ikke har orket ansette deg fast, det derimot er din feil. Hadde du vært så viktig at de måtte ha deg med, så hadde de ansatt deg. Ved å leie deg inn via byrå og ikke tilby deg fast etter de har sett at du fungerer, så sier dem helt tydelig at du ikke er viktig, du kan ersattes, og de klarer seg uten deg. Jeg er fast ansatt hos byrået, med 6 mnd prøvetid i bediften og med hensikt om fast ansettelse hos bedriften etter endt prøvetid. Så sånn sett ville denne stillingen vært 100% fast i bedriften etter 6 mnd. Vet ikke hvorfor de har valgt å gjøre det så tungvint, men det er nå så. Det jeg sliter med å forstå er uansett hvordan de ikke kan se dette selv, jeg har en prøvetid og det har aldri vært en garanti at jeg verken kom til å jobbe ut den eller gå over til kontrakt med dem etter seks mnd. Så det at de nå begynner å skal holde meg igjen, er for meg uforståelig. De må da ha forstått risikoen de selv tok ved å gi meg dette nye prosjektet..??? Anonymkode: f6395...649 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1454253-d%C3%A5rlig-gjort-%C3%A5-ikke-si-ifra-at-jeg-skal-slutte/page/4/#findComment-27151975 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #74 Del Skrevet 12. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 7.3.2021 den 13.59): Du er alt for konfliktsky og snill. Det er dessverre mange som vet å utnytte det og tar ut sin frustrasjon på deg. Du jobber mye lengre enn oppsigelsestiden din for å være snill og sjefen din blir sur for at du ikke kan jobbe enda lengre. Slik er dessverre noen folk. Håper du har lært av denne situasjonen til neste gang. Anonymkode: b14a6...8c4 Det kan nok stemme veldig bra det ja. Jeg hadde vel kanskje trodd at de kom til å se at jeg gjorde de en tjeneste ved å bli værende, men de er jo makan til frekke. Jeg tror nok den største lærdommen jeg tar med meg fra dette er at det ikke lønner seg å forsøke å være hjelpsom. Jeg hadde virkelig trodd bedre om folk generelt Anonymkode: f6395...649 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1454253-d%C3%A5rlig-gjort-%C3%A5-ikke-si-ifra-at-jeg-skal-slutte/page/4/#findComment-27151988 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #75 Del Skrevet 12. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 7.3.2021 den 19.55): Håper du har lært av alt dette rotet, TS. Heretter må du være mye tydeligere, ikke la deg tråkke på, ikke ombestemme deg, ikke vingle, ikke la deg manipulere. Det er faktisk like slitsomt for arbeidsgiver som for deg selv - alle taper på at du vingler. Anonymkode: fbc0d...983 Det ble mye rot ja. Kun fordi jeg har prøvd å være hjelpsom. Problemet er vel at jeg er en people pleaser, og jeg vil gjerne hjelpe til der jeg kan dersom det kan lette byrden for noen andre. Jeg forstår jo nå at dette ikke blir prissatt uansett, så det skal jeg ta med meg videre. Anonymkode: f6395...649 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1454253-d%C3%A5rlig-gjort-%C3%A5-ikke-si-ifra-at-jeg-skal-slutte/page/4/#findComment-27152005 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lolita6370 Skrevet 12. mars 2021 #76 Del Skrevet 12. mars 2021 (endret) Du er heldig som svømmer i jobbtilbud. Har hørt om folk som får tilbud her og der. Mens jeg søker og søker.. og får ikke svar engang. Synes selv jeg er en skarp og oppegående person som kan bidra med mye. Hva gjør jeg feil?😪 Endret 12. mars 2021 av Lolita6370 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1454253-d%C3%A5rlig-gjort-%C3%A5-ikke-si-ifra-at-jeg-skal-slutte/page/4/#findComment-27152011 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #77 Del Skrevet 12. mars 2021 Liten oppdatering fra TS her: Valgte som sagt å ikke levere ny oppsigelse slik sjefen i bedriften ønsket, og nå har han gått til byrået og påstått at vi hadde en enighet om dette. Det kan hende jeg ikke var klar nok i min tale, men jeg tror det kommer av at han var mer opptatt av å snakke selv for å få det som han ville, enn å høre på meg. Jeg forsøkte å si at jeg ikke har mulighet til å jobbe så lenge han vil, fordi jeg har allerede forpliktet meg til den nye arbeidsgiveren. De kan ikke gi mer mer tid. Dessuten er oppsigelsen min et anliggende mellom meg og min arbeidsgiver, altså byrået. Byrået tok kontakt for å be meg innstendig om å prøve en gang til å overtale den nye arbeidsplassen min om senere oppstart, fordi det var meget viktig for bedriften jeg er i nå å få ferdigstilt prosjektet før jeg forlater. (Akkurat som om min nye arbeidsgiver bryr seg om det 🤦♀️ ). Videre rådet de meg til å gjøre dette hvis jeg ønsket å forlate min nåværende arbeidsplass med god tone og verdigheten i behold. Jeg vet ikke engang hva jeg skal si til det, fordi nå synes jeg dette begynner å gå litt vel langt. Det virker på meg som om sjefen i bedriften nå har satt kniven på strupen til byrået, og at han nærmest truer med at det blir et helvete dersom jeg ikke får dette gjennom hos nye arbeidsgiver. Jeg blir helt oppgitt og vet ikke hva jeg skal gjøre. Alt dette tynger meg så ned at jeg blir psykisk dårlig, og jeg føler meg så utrolig liten i denne situasjonen. Spesielt siden jeg har inntrykk av at sjefen nå har fått byrået med på "sin side". Anonymkode: f6395...649 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1454253-d%C3%A5rlig-gjort-%C3%A5-ikke-si-ifra-at-jeg-skal-slutte/page/4/#findComment-27152094 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #78 Del Skrevet 12. mars 2021 Lolita6370 skrev (49 minutter siden): Du er heldig som svømmer i jobbtilbud. Har hørt om folk som får tilbud her og der. Mens jeg søker og søker.. og får ikke svar engang. Synes selv jeg er en skarp og oppegående person som kan bidra med mye. Hva gjør jeg feil?😪 Jeg har selv søkt i over ett år før jeg fikk denne jobben, så kjenner frustrasjonen din. Ironisk nok fikk jeg to tilbud rett etter hverandre, så ingen mellomting her i gården 😂 Arbeidsmarkedet er og har vært vanskelig en god stund nå, så det er ikke sikkert du gjør noe feil. Det kan hende at du rett og slett har uflaks, eller at du må gjøre deg mer interessant i søknadene for å skille deg ut blant mange søkere. Ønsker deg uansett masse lykke til 😊 Anonymkode: f6395...649 1 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1454253-d%C3%A5rlig-gjort-%C3%A5-ikke-si-ifra-at-jeg-skal-slutte/page/4/#findComment-27152407 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Splittbinders Skrevet 13. mars 2021 #79 Del Skrevet 13. mars 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Liten oppdatering fra TS her: Valgte som sagt å ikke levere ny oppsigelse slik sjefen i bedriften ønsket, og nå har han gått til byrået og påstått at vi hadde en enighet om dette. Det kan hende jeg ikke var klar nok i min tale, men jeg tror det kommer av at han var mer opptatt av å snakke selv for å få det som han ville, enn å høre på meg. Jeg forsøkte å si at jeg ikke har mulighet til å jobbe så lenge han vil, fordi jeg har allerede forpliktet meg til den nye arbeidsgiveren. De kan ikke gi mer mer tid. Dessuten er oppsigelsen min et anliggende mellom meg og min arbeidsgiver, altså byrået. Byrået tok kontakt for å be meg innstendig om å prøve en gang til å overtale den nye arbeidsplassen min om senere oppstart, fordi det var meget viktig for bedriften jeg er i nå å få ferdigstilt prosjektet før jeg forlater. (Akkurat som om min nye arbeidsgiver bryr seg om det 🤦♀️ ). Videre rådet de meg til å gjøre dette hvis jeg ønsket å forlate min nåværende arbeidsplass med god tone og verdigheten i behold. Jeg vet ikke engang hva jeg skal si til det, fordi nå synes jeg dette begynner å gå litt vel langt. Det virker på meg som om sjefen i bedriften nå har satt kniven på strupen til byrået, og at han nærmest truer med at det blir et helvete dersom jeg ikke får dette gjennom hos nye arbeidsgiver. Jeg blir helt oppgitt og vet ikke hva jeg skal gjøre. Alt dette tynger meg så ned at jeg blir psykisk dårlig, og jeg føler meg så utrolig liten i denne situasjonen. Spesielt siden jeg har inntrykk av at sjefen nå har fått byrået med på "sin side". Anonymkode: f6395...649 Du skal gjøre det som er i kontrakten din. Har du 14 dagers oppsigelse, så har du det. Ferdig snakka! Jeg blir så HIMLA lei av bedrifter som leier inn vikarer og så forventer lojalitet av arbeidstakere. Når de gir deg 14 dager oppsigelsetid så tar de den risikoen. Akkurat som du gjør det! Du hadde en jobb hvor du potensiely kunne stå uten oppdrag og inntekt på 14 dagers varsel. Da er det så usannsynlig frekt å spille på lojalitet hos arbeidstaker. Du har ikke lovet noe annet enn det som står i kontakten. Har du 14 dagers oppsigelse fra dato, så er det det du har. Da er du ferdig etter 14 dager. Hvis det er SÅ vanskelig for bedriften at personer slutter på så kort varsel, så må de da for pokker ikke inngå sånne kontakter! Du har rett, fjorten dager oppsigelse fra du levere inn oppsigelse er det som gjelder hvis det står i kontrakten. Blir de vanskelige og spiller på din samvittighet så vis til kontrakten. Den gjaldt for de - og den gjaldt for deg. Punktum! Dette ordner du! Du forholder deg til kontrakten. Og spiller de på at du da slutter på en dårlig måte så er det DE som er uprofesjonelle. Faktisk! Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1454253-d%C3%A5rlig-gjort-%C3%A5-ikke-si-ifra-at-jeg-skal-slutte/page/4/#findComment-27153349 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #80 Del Skrevet 13. mars 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Liten oppdatering fra TS her: Valgte som sagt å ikke levere ny oppsigelse slik sjefen i bedriften ønsket, og nå har han gått til byrået og påstått at vi hadde en enighet om dette. Det kan hende jeg ikke var klar nok i min tale, men jeg tror det kommer av at han var mer opptatt av å snakke selv for å få det som han ville, enn å høre på meg. Jeg forsøkte å si at jeg ikke har mulighet til å jobbe så lenge han vil, fordi jeg har allerede forpliktet meg til den nye arbeidsgiveren. De kan ikke gi mer mer tid. Dessuten er oppsigelsen min et anliggende mellom meg og min arbeidsgiver, altså byrået. Byrået tok kontakt for å be meg innstendig om å prøve en gang til å overtale den nye arbeidsplassen min om senere oppstart, fordi det var meget viktig for bedriften jeg er i nå å få ferdigstilt prosjektet før jeg forlater. (Akkurat som om min nye arbeidsgiver bryr seg om det 🤦♀️ ). Videre rådet de meg til å gjøre dette hvis jeg ønsket å forlate min nåværende arbeidsplass med god tone og verdigheten i behold. Jeg vet ikke engang hva jeg skal si til det, fordi nå synes jeg dette begynner å gå litt vel langt. Det virker på meg som om sjefen i bedriften nå har satt kniven på strupen til byrået, og at han nærmest truer med at det blir et helvete dersom jeg ikke får dette gjennom hos nye arbeidsgiver. Jeg blir helt oppgitt og vet ikke hva jeg skal gjøre. Alt dette tynger meg så ned at jeg blir psykisk dårlig, og jeg føler meg så utrolig liten i denne situasjonen. Spesielt siden jeg har inntrykk av at sjefen nå har fått byrået med på "sin side". Anonymkode: f6395...649 De kan ikke tvinge deg, ikke sant? Ikke glem det, de har ingen makt bak ordene sine. Om det blir dårlig stemning, hva så? Du skal jo ikke jobbe med dem mer. Nekt å diskuter dette muntlig. Si at du forholder deg til det som er avtalt skriftlig. Punktum. Distanser deg, og begrens deres mulighet til å kontakte deg. Be om at all kontakt går på epost og la være å ta tlf om de ringer. Om det blir krise ville jeg vurdert å be om en sykemelding til oppsigelsestiden er ute. De trakasserer og plager deg nå. Anonymkode: e9649...8a2 1 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1454253-d%C3%A5rlig-gjort-%C3%A5-ikke-si-ifra-at-jeg-skal-slutte/page/4/#findComment-27154409 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå