Gå til innhold

Er biologi 2 vanskelig? please svar!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg interesserer meg for biologi, og har lyst til å ha det som et av programfagene mine på vg2.  Kan ikke velge biologi 1 grunnet at jeg også vil ha psykologi 1 (og disse to fagene er i samme blokk). Må eventuelt ta biologi 2, uten å ha hatt biologi 1 først. Læreren min sa det skulle gå fint, men jeg er fortsatt litt usikker. Er det noen som har erfaring med biologi 2? Må jeg ta biologi 1 først?

Anonymkode: b2400...72d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å ta biologi 2 før biologi 1 er ikke noe problem, da det meste av pensum er uavhengig av hverandre. Opplevde sjeldent at jeg fikk bruk for noe forkunnskaper fra bi1 når jeg tok faget i VG3, så ikke vær redd for det! I biologi 2 har man mye om evolusjon, celledeling, fotosyntesen, celleånding, bioteknologi osv. Det er et ganske kjekt fag, men det er viktig å pugge mye detaljer i faget for å få gode karakterer på prøver og eksamen. Skriftlig eksamen i biologi 2 er kjent for å være vanskelig, men jeg kan ikke uttale meg så mye om det da jeg var heldig å ikke bli trekket opp skriftlig i det faget.

Anonymkode: 0e414...913

• Liker 1
Skrevet

Biologi 2 kan være vanskelig, men dersom du har vert glad i naturfag og det har gått fint, så er nok ikke biologi 2 noe problem. Jeg tok biologi 1 og 2 samme året (selv om det ikke var anbefalt) uten problem. Hovedforskjellen på 1 og 2 er at biologi 2 går mer på detaljenivå enn biologi 1. I tillegg er biologi 1 veldig et «forstå» fag, mens biologi 2 er mer et pugge fag om det gir mening🤔

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...