AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #1 Skrevet 24. februar 2021 Jeg har en "box" fra Altibox i stua, og har to PCer på et kontor/soverom. PC1 (Acer - som jeg bruker minst) funker helt fint, og signalet er bra. PC2 (Asus - som jeg bruker mest) har store problemer med å plukke opp signalet, og det tar evigheter å komme inn på enkelte websider. Hva kan være feil? Er det wifi-antennen på den ene PCen som er dårlig? Har alltid slitt litt med signalene på denne PCen. Hva kan jeg gjøre - eventuelt kjøpe av "dingser" - for å forsterke signalet slik at PC2 ikke er så treg? (PC2 er 3 år gammel, PC1 er 6-8 år gammel.) Anonymkode: d17ad...955
Million Skrevet 24. februar 2021 #2 Skrevet 24. februar 2021 Vi hadde samme problem da vi hadde trådløst nett hjemme. Inne på rommet til sønnen min var det elendig mottak av signalene fra boxen i stua (betongvegger). For en som gamer så mye som sønnen min, var dette helt katastrofe. Jeg kjøpte derfor en sånn "forsterker", som man skal plugge inn i en kontakt et sted midtveis mellom pc-en og boxen. Det var elendig. Kjøpte den av Telenor eller noe tror jeg, men den var elendig og gjorde ingen forskjell i det hele tatt! Det ble overhodet ikke noe bedre hastighet på nettet. Så det anbefaler jeg ikke! Vi måtte bare kaste inn håndkleet og kable pc-ene våre. Kjøpte metervis med kabel, og festet den hele veien rundt langs listekanten og inn på rommet til sønnen. Nå har han lynraskt internett og ingen klager mer. Jeg har kablet min egen også. Mye bedre. 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #3 Skrevet 24. februar 2021 Million skrev (7 timer siden): Vi hadde samme problem da vi hadde trådløst nett hjemme. Inne på rommet til sønnen min var det elendig mottak av signalene fra boxen i stua (betongvegger). For en som gamer så mye som sønnen min, var dette helt katastrofe. Jeg kjøpte derfor en sånn "forsterker", som man skal plugge inn i en kontakt et sted midtveis mellom pc-en og boxen. Det var elendig. Kjøpte den av Telenor eller noe tror jeg, men den var elendig og gjorde ingen forskjell i det hele tatt! Det ble overhodet ikke noe bedre hastighet på nettet. Så det anbefaler jeg ikke! Vi måtte bare kaste inn håndkleet og kable pc-ene våre. Kjøpte metervis med kabel, og festet den hele veien rundt langs listekanten og inn på rommet til sønnen. Nå har han lynraskt internett og ingen klager mer. Jeg har kablet min egen også. Mye bedre. Jeg har selv vurdert å legge kabel inn på dette rommet for å få bedre signal. Ville sjekke om det fantes noen vidunderdings/forsterker eller hva de kalles som kunne brukes for å forsterke signalet. Men siden det kun er den ene PCen som sliter med signalet (den andre funker helt fint), så er jeg litt i tvil om en slik dings vil ha noen virkning (slik som i ditt tilfelle). Anonymkode: d17ad...955
ekkoet Skrevet 25. februar 2021 #4 Skrevet 25. februar 2021 Et mesh-nettverk skal hjelpe på slikt og om ikke annet vil du ved å plassere ene noden inne ved PCen kunne ta ut kabel herfra. Kan anbefale dette som et godt tilbud som er enkelt å sette opp og gir god dekning https://www.elkjop.no/product/smarte-hjem/mesh-nettverk/25049/tp-link-deco-e4-ac1200-mesh-wifi-system-tre-noder?utm_id=Pricecomparison2989_5_False&utm_medium=Pricecomparison Når det er sagt så sverger jeg selv til å kable mest mulig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå