Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som jobber i Nav? Hvordan oppleves dette? Kollegialt og sosialt? Får dere mye kjeft? 

Anonymkode: 0f86c...1db

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jobber i NAV, har gode kollegaer og har ikke fått kjeft en eneste gang på de 7 årene jeg har jobbet der.
Drømmejobben!
Men, NAV er veldig stort og det er mange forskjellige arbeidsoppgaver og avdelinger. Noen jobber direkte ut mot brukere, noen mot arbeidsgivere, noen jobber kun med tall og noen i IT, for å nevne noe. 
Selv jobber jeg som veileder i et lite lokalkontor der jeg følger opp de som går på sykepenger og arbeidsavklaringspenger. Jeg har et supert team rundt meg, gode ledere og et veldig godt arbeidsmiljø. Akkurat nå (siden 12.mars i fjor) jobber jeg kun på hjemmekontor og har alle brukermøtene på video, så jeg savner å treffe folk, men sånn ellers er det helt topp. 

Anonymkode: 64b64...453

• Liker 3
Skrevet

Noen som har vært på intervju hos NAV i det siste og venter på svar?

Anonymkode: e1dea...cee

Skrevet

Jeg jobber i NAV. Jeg har det veldig fint på jobb. Gode kolleger og gode ledere. Har kanskje fått "kjeft" et par ganger, men da har det vært fordi personen har vært veldig frustrert over situasjonen sin, det var ikke mot meg personlig. Jeg synes folk jeg møter er hyggelige. Jeg jobber med oppfølging av brukere på arbeidsavklaringspenger. NAV som arbeidsgiver er en god arbeidsgiver, har jo sine mangler som alle andre. Men alt i alt så er det en god arbeidsplass. 

Anonymkode: eeb1b...51e

• Liker 2
Skrevet

Jeg starter å jobbe som saksbehandler i NAV i Mars. Gleder meg!

Anonymkode: 99a0f...09f

• Liker 1
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg starter å jobbe som saksbehandler i NAV i Mars. Gleder meg!

Når fikk du svar? Eventuelt når hadde du intervju?

Skrevet

Hvem kan jobbe i nav? Jeg hadde mange kontaktpersoner de siste årene jeg gikk på aap. Alle var ikke like dyktige. Og jeg fikk ny kontaktperson ofte 

Anonymkode: febcb...eff

Skrevet

Jeg jobber i NAV Forvaltning og trives veldig godt. Gode kollegaer og veldig sosialt (ikke så mye nå lenger da pga. korona). Trives svært godt med å saksbehandle og opplever det som variert fordi det er forskjellige typer oppgaver (ikke bare å behandle søknader). Opplever det som veldig fleksibelt å jobbe i NAV pga. fleksitid, det trives jeg godt med. 

Siden jeg jobber i forvaltningen har jeg ingen direkte brukerkontakt, men har av og til brukerkontakt over telefon. Har aldri fått kjeft ment til meg personlig, men noen er oppgitte over lovverket. De fleste av dem klarer likevel å holde seg saklige, og mange sier at de vet det ikke er min feil. Enkelte er veldig krass og prøver å stille meg til veggs, det var ubehagelig i starten og er egentlig fortsatt det, men man blir vant til det også (og det er heldigvis ikke ofte).

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hvem kan jobbe i nav? Jeg hadde mange kontaktpersoner de siste årene jeg gikk på aap. Alle var ikke like dyktige. Og jeg fikk ny kontaktperson ofte 

Anonymkode: febcb...eff

Det stilles krav til minimum fullført bachelor for fast ansettelse i NAV. Husker ikke når dette kravet kom, det er i hvert fall noen år siden. Så det kan jobbe personer uten utdanning i NAV, men de har blitt ansatt før denne endringen. Jeg jobber i en stor avdeling og de aller fleste har utdanning (enten bachelor eller master), også de fleste av de som ble ansatt før regelendringen.

Andre ganger søker NAV personer med en bestemt utdannelse, f.eks. spesialpedagog, jurist, lege osv. 

Anonymkode: ffd47...0fd

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.2.2021 den 19.32):

Når fikk du svar? Eventuelt når hadde du intervju?

Søkte i oktober, intervju i November. Hørte nada.. Antok jeg ikke fikk den.

Og det stemte jo, i Desember fikk en annen jobben og takket ja, så skulle vedkommende starte i Januar, og trakk seg 1,5 uke før oppstart, så da ringte de meg for å tilby jobb.. 

Veldig spennende!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...