Gå til innhold

Venninne stjal bæreposer med pålegg fra rehabiliteringssenter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ei venninne av meg har vært på opphold på et rehabiliteringssenter, og jeg var på besøk hos henne nylig hvor hun fortalte om oppholdet. Hun var ikke fornøyd, hadde masse klager på de ansatte som hadde fulgt henne opp. Så viser hun meg to bæreposer med små bokser med pålegg (smør, syltetøy, fiskepålegg, ketchup osv) som hun har tatt med seg fra senteret. Hun gliser og sier at hun benytta sjansen til å græbbe til seg og at hun ikke er en person som fornekter seg noe. Jeg blir litt satt ut når jeg ser dette, og tenker umiddelbart på dette som en form for stjeling? Det er vel ikke meningen at et slikt senter skal brukeres private matbudsjett når brukerne kommer hjem? Hun rettferdiggjør stjelinga med at hun er uføretrygdet og må få lov til å unne seg litt ekstra. Jeg tror ikke dette legger noen demper på vennskapet vårt, men regner med at jeg får servert mye rundstykker fremover med diverse pålegg fra småbokser.. Men er dette noe som "folk flest" gjør?

Anonymkode: 27774...c2e

Videoannonse
Annonse
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Ehhh, nei dette er ikke noe folk flest gjør, folk flest er ikke simple tyver. 

Gjest Trynefaktor
Skrevet (endret)

Nei, det er ikke vanlig. Kanskje noen ville tatt med et par uåpnede bokser/poser de allerede har forsynt seg med,men ikke to fulle bæreposer.  

Endret av Trynefaktor
Skrevet

😳

Dette er ikke normalt nei, og ville for min del helt klart lagt en demper på vennskapet.

• Liker 4
Skrevet

Det var vel litt i det meste laget. Det er ikke så uvanlig å ta med seg noen ekstra kuverter, men to fulle bæreposer er ganske overkill. 

Anonymkode: 6bc1c...2b2

• Liker 2
Skrevet

Det er ikke en form for stjeling, det er rent tyveri. Minner meg om en studievnninne som fortalte meg kjempefornøyd at hun hadde stjålet bøker fra et bibliotek, orket ikke være venner med henne mer.

• Liker 5
Skrevet

Ikke normalt, men jeg stjeler alltid en kopp når jeg på ulike plasser ( ikke hjemme hos noen) nesten blitt en tvangs greie. Vet at det er mange som stjeler fra institusjoner, slik som venninna di gjør. 
Der jeg jobbet så tok også personalet pålegg å brød. 

Anonymkode: df587...86b

• Liker 1
Skrevet

Bare å se hvor mange tyverier det er fra hotellrom også. Folk er så frekke!! 

• Liker 3
Skrevet

Hvordan kan hun mene at hun fortjener det?? Hun er en tyv og stjal fra et sted med marginale budsjetter. Gratulerer.

Folk as.

Skrevet

Takk for svar, dere :)  Jeg tror hun mener hun fortjente det til dels fordi hun ikke følte hun fikk den oppfølginga hun hadde forventet av de ansatte (kom visstnok i konflikter med personalet på behandlingsstedet også), og dernest fordi hun er uføretrygdet og har dårlig råd. Enkelte lager seg vel ulike grunner til å ta seg til rette ovenfor fellesskapet. Jeg tenker ta opp med henne hvordan hun ser for seg at økonomien til slike behandlingssteder skal bli dersom alle som føler seg utilstrekkelig behandlet skal forsyne seg grovt av mat og ta med hjem til seg selv, mat som behandlingsstedet har kjøpt inn til beboere på institusjonen. Og så håper jeg hun ikke får vann på mølla sånn at hun ender opp i trøbbel med loven en dag, i en annen sammenheng. 

Synes det ble så ubehagelig når hun viste meg bæreposene med påleggsbokser som hun sa hun hadde tatt, at jeg måtte spørre her inne om hva andre tenker om slikt...  Jeg tok med meg en klut fra et hotell for mange år siden, og har fortsatt litt dårlig samvittighet for det, liksom :ler:

Anonymkode: 27774...c2e

• Liker 2
Skrevet

Nei, dette er ikke noe folk flest gjør. Hun er en simpel tjuv.

Skrevet

Er ikke noe folk flest gjør, men typisk "white trash" oppførsel. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...