Lilylune Skrevet 24. februar 2021 #1 Skrevet 24. februar 2021 Jeg var i Normandie i 2019, Bayeux, D-dagsstrendene, Mt st Michel, Rouen. Bayeux var nydelig og den gamle delen av Rouen var helt fantastisk. Og jeg liker rolige områder, vakre gamle bygninger, god mat. Vakker natur. Jeg er også ganske opptatt av å se ting relatert til 2. verdenskrig og historie generelt. D-dagsstrendene var veldig spesielt. Uansett, har dere noen forslag til hvor jeg kan dra i sør- England over til Frankrike? Tenker kanskje vår/tidlig sommer eller høst neste år om mulig. Om noen har tatt en slik tur. Og ta ferje fra Dover til Calais eller Dunkirk (evt annen rute) 1
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 24. februar 2021 #2 Skrevet 24. februar 2021 Du har fått med deg at det er en pandemi ute å går?
Lilylune Skrevet 24. februar 2021 Forfatter #3 Skrevet 24. februar 2021 Catalina Culès skrev (4 minutter siden): Du har fått med deg at det er en pandemi ute å går? Vel, fikk du med deg at jeg skrev fra neste år (om mulig)? Det går an å planlegge forbi pandemien... 8
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 24. februar 2021 #4 Skrevet 24. februar 2021 Lilylune skrev (1 minutt siden): Vel, fikk du med deg at jeg skrev fra neste år (om mulig)? Det går an å planlegge forbi pandemien... Tviler på at det er noe bedre til neste år.
Lilylune Skrevet 24. februar 2021 Forfatter #5 Skrevet 24. februar 2021 Catalina Culès skrev (1 minutt siden): Tviler på at det er noe bedre til neste år. Hvis det blir vanskelig neste år, blir det senere (Derfor jeg skrev «hvis mulig»). Men personlig tror jeg det blir mulig da. Men jeg laget tråden for å få tips for når korona-herket er over 3
MiominMio Skrevet 24. februar 2021 #6 Skrevet 24. februar 2021 Eurotunnel fra Dover til Calais. Jeg bodde i Kent 1 år - vakkert i Sør England. Langs kysten av England finner man generelt mye historisk . Cambridge er en flott plass å være. Så har man de litt mindre stedene også. Sjekk ut Deal f.eks. som er et vakkert lite sted. Det er enkelt å ta seg rundt med tog ihvertfall i England. Ikke så veldig mye tips. Og til dere andre som snakker pandemi hele tiden.....er da lov å planlegge å drømme uten at andre skal knuse det? Lykke til og nyt. Favorittferien er alltid i England 5
Lilylune Skrevet 24. februar 2021 Forfatter #7 Skrevet 24. februar 2021 MiominMio skrev (1 time siden): Eurotunnel fra Dover til Calais. Jeg bodde i Kent 1 år - vakkert i Sør England. Langs kysten av England finner man generelt mye historisk . Cambridge er en flott plass å være. Så har man de litt mindre stedene også. Sjekk ut Deal f.eks. som er et vakkert lite sted. Det er enkelt å ta seg rundt med tog ihvertfall i England. Ikke så veldig mye tips. Og til dere andre som snakker pandemi hele tiden.....er da lov å planlegge å drømme uten at andre skal knuse det? Lykke til og nyt. Favorittferien er alltid i England Tusen takk for tips 😊 Her er det flere ting jeg kan lese mer om!
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2021 #8 Skrevet 25. februar 2021 13 hours ago, Catalina Culès said: Du har fått med deg at det er en pandemi ute å går? England skal fjerne alle restriksjoner i juni om alt går etter planen. Synes det er greit å drømme om en tur dit neste år. Regner med at TS avlyser om det ikke blir mulig. Anonymkode: a0f2b...fbf 2
SPOCA Skrevet 25. februar 2021 #9 Skrevet 25. februar 2021 (endret) Vi har reist i Sør-England, Cornwall, Devon og Somerset, mange år på rad. Det er mange flotte steder å besøke. Her er noen av mine favoritter: Den engelske riviera - Torquay, Paignton og Brixham. Vakre strender, deilig mat og uteliv, gode shoppingmuligheter, museer og andre opplevelser. Vi pleier å alltid å bo i Torquay. Generelt mildt og varmt klima sammenlignet med andre steder i UK. I Torquay og Paignton kan man besøke akvariet og dyrehagen, som begge er "animal sanctuaries", som spesifikt jobber for å redde utrydningstruede dyrearter. Ellers har man attraksjoner som Kent's Cavern, Cockington Court i Cockington Village (om man ønsker en skikkelig engelsk landsby er dette stedet å dra, og her kan man drikke/spise afternoon tea på godset og besøke de flotte hagene), Babbacombe Model Village, Torre Abbey, Bygones-museet, Torquay museum, alle teatrene (det finnes flere i Torquay og Torbay). besøke marinaen i Torquay, spise de berømte krabbene i Brixham, Tessier Gardens osv. Av strender er nok Oddicombe Beach min favoritt. Plymouth - En av de største byene i Sør-England. Her drar vi alltid på teater, da de ofte har produksjoner som man finner i London, men til halvparten av prisen. Gå innom gamlebyen, verdt en titt. St. Michael's Mount som er ekvivalenten til Mt st Michel (ligger i Cornwall) St. Ives - Nydelig sted i Cornwall, vanvittig vakkert med sitt turkisblå hav, den lille engelske byen som gir litt sånn landsbyfølelse, museer (Tate har galleri her blant annet), kjempegod mat og en fantastisk strand (strender) Penzance - Også et vakkert sted i Cornwall. Kan kombineres med St. Michael's Mount. Exmouth - Strender så langt øyet kan se. Her kan man gå lands strandpromenaden og spise is, eventuelt spise på en av de små tavernaene. Dawlish Warren - En av mine favorittstrender i England. Utrolig flotte sandstrender. Exeter - En litt større by med mye å se. Vakker arkitektur, flott katedral, god shopping. Bristol - En av de kuleste byene i Sør-England, synes jeg. Minner meg om et gigantisk Grünerløkka. Ville nok aldri bodd der selv sånn sett, men deilig og avslappet atmosfære med fine museer og fin promenade. Veldig god mat. Ekstremt positivt overrasket over Bristol Museum & Art. Jeg ble helt oppslukt i dette museet, samboeren min og jeg brukte en hel dag i museet og en av utstillingene her var utrolig spennende (til tross for ekstremt smalt tema). Totnes - Vakker engelsk (lands)by. Som tatt ut av Hjartet på rette staden. De har sin egen valuta, så det er litt morsomt å prøve ut. Ellers kan jeg nevne andre byer og steder som Bath, Teignmouth, Newton Abbot (med et av Englands eldste ciderpuber), Dartmouth (ta damplokomotivet fra Paignton), Goodrington m-fl. Var det jeg kom på i farta. Endret 25. februar 2021 av SPOCA 5
Gjest Niek79 Skrevet 25. februar 2021 #10 Skrevet 25. februar 2021 20 hours ago, Catalina Culès said: Tviler på at det er noe bedre til neste år. Du har ikke fått med deg at det er en vaksine ute og går?
Lilylune Skrevet 4. mars 2021 Forfatter #11 Skrevet 4. mars 2021 SPOCA skrev (På 25.2.2021 den 4.49): Vi har reist i Sør-England, Cornwall, Devon og Somerset, mange år på rad. Det er mange flotte steder å besøke. Her er noen av mine favoritter: Den engelske riviera - Torquay, Paignton og Brixham. Vakre strender, deilig mat og uteliv, gode shoppingmuligheter, museer og andre opplevelser. Vi pleier å alltid å bo i Torquay. Generelt mildt og varmt klima sammenlignet med andre steder i UK. I Torquay og Paignton kan man besøke akvariet og dyrehagen, som begge er "animal sanctuaries", som spesifikt jobber for å redde utrydningstruede dyrearter. Ellers har man attraksjoner som Kent's Cavern, Cockington Court i Cockington Village (om man ønsker en skikkelig engelsk landsby er dette stedet å dra, og her kan man drikke/spise afternoon tea på godset og besøke de flotte hagene), Babbacombe Model Village, Torre Abbey, Bygones-museet, Torquay museum, alle teatrene (det finnes flere i Torquay og Torbay). besøke marinaen i Torquay, spise de berømte krabbene i Brixham, Tessier Gardens osv. Av strender er nok Oddicombe Beach min favoritt. Plymouth - En av de største byene i Sør-England. Her drar vi alltid på teater, da de ofte har produksjoner som man finner i London, men til halvparten av prisen. Gå innom gamlebyen, verdt en titt. St. Michael's Mount som er ekvivalenten til Mt st Michel (ligger i Cornwall) St. Ives - Nydelig sted i Cornwall, vanvittig vakkert med sitt turkisblå hav, den lille engelske byen som gir litt sånn landsbyfølelse, museer (Tate har galleri her blant annet), kjempegod mat og en fantastisk strand (strender) Penzance - Også et vakkert sted i Cornwall. Kan kombineres med St. Michael's Mount. Exmouth - Strender så langt øyet kan se. Her kan man gå lands strandpromenaden og spise is, eventuelt spise på en av de små tavernaene. Dawlish Warren - En av mine favorittstrender i England. Utrolig flotte sandstrender. Exeter - En litt større by med mye å se. Vakker arkitektur, flott katedral, god shopping. Bristol - En av de kuleste byene i Sør-England, synes jeg. Minner meg om et gigantisk Grünerløkka. Ville nok aldri bodd der selv sånn sett, men deilig og avslappet atmosfære med fine museer og fin promenade. Veldig god mat. Ekstremt positivt overrasket over Bristol Museum & Art. Jeg ble helt oppslukt i dette museet, samboeren min og jeg brukte en hel dag i museet og en av utstillingene her var utrolig spennende (til tross for ekstremt smalt tema). Totnes - Vakker engelsk (lands)by. Som tatt ut av Hjartet på rette staden. De har sin egen valuta, så det er litt morsomt å prøve ut. Ellers kan jeg nevne andre byer og steder som Bath, Teignmouth, Newton Abbot (med et av Englands eldste ciderpuber), Dartmouth (ta damplokomotivet fra Paignton), Goodrington m-fl. Var det jeg kom på i farta. Tusen takk for mange tips! Her er det mange godbiter!
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #12 Skrevet 5. mars 2021 Catalina Culès skrev (På 24.2.2021 den 12.56): Du har fått med deg at det er en pandemi ute å går? Anonymkode: 59b2c...21f
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #13 Skrevet 28. mars 2021 On 2/24/2021 at 12:05 PM, Lilylune said: Hvis det blir vanskelig neste år, blir det senere (Derfor jeg skrev «hvis mulig»). Men personlig tror jeg det blir mulig da. Men jeg laget tråden for å få tips for når korona-herket er over Det er gøy å sitte og planlegge/ drømme hva man skal få med seg og. Anonymkode: 2d241...a8b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå