AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #1 Del Skrevet 24. februar 2021 Jeg og mannen har prøvd å bli gravide siden juni i fjor.. Jeg opplevde å få 2 streker på en graviditetstest i oktober men jeg såg ikke på testen før noen timer etterpå så vet ikke om det var en kjemisk graviditet eller ikke.. Har bare aldri opplevd 2 streker på en test før. Testen ble negativ dagen etter. Kan det ha vært en kjemisk eller bare ugyldig svar på testen? Jeg skriver her inne for jeg føler meg så alene. Alle venner og familie har nyfødte eller er gravide og vi sitter her og får det ikke til. Dra på babyshower og barselbesøk er utrolig tøft. Jeg er selvfølgelig glad på andres vegne for jeg unner alle et barn! Men ønske om barn er så stort og har vært så stort såå lenge at jeg synes alt som har med baby å gjøre bare er skikkelig vondt... 😥 Alle sier jeg bare må slappe av men det er lettere sagt enn gjort. Er det noen som har erfaring med at det tok tid å bli gravid? Hvordan holdt dere ut? Jeg synes det har blitt så altoppslukende og jeg klarer ikke å tenke at det vil ordne seg lenger... 😥 Anonymkode: f1540...9d1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #2 Del Skrevet 24. februar 2021 Du gir det for mye plass, og for stor betydning. Du lar det ødelegge det som er godt i livet ditt. Så du må jobbe med egne tankemønstre. Det var slik jeg snudde det for min del, at jeg heller fokuserte på de positive tingene i hverdagen, tenkte at prøvingen var vond nok, om det ikke skulle få ødelegge resten og. For meg ble det også enklere og enklere etterhvert som tiden gikk. Det første året var vondest, så ble prøvingen en vane, bare litt bakgrunnsstøy i det som var en veldig lykkelig hverdag. (nei, vi lyktes ikke, men det føles egentlig helt greit i dag) Anonymkode: 2b95f...87f 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #3 Del Skrevet 24. februar 2021 Testen er ikke til å stole på etter så lang tid, tror de fleste tester viser to streker når de har ligget en stund. Har du regelmessig syklus? Kontroll på eggløsning? Til sommeren kan dere be om hjelp av legen, så prøv å tenke at dere skrur ned forventningene frem til da (men fortsetter selvfølgelig å ha sex rundt el). Gi hodet en pause. Anonymkode: 0e688...0d0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unicorn27 Skrevet 24. februar 2021 #4 Del Skrevet 24. februar 2021 (endret) AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Testen er ikke til å stole på etter så lang tid, tror de fleste tester viser to streker når de har ligget en stund. Har du regelmessig syklus? Kontroll på eggløsning? Til sommeren kan dere be om hjelp av legen, så prøv å tenke at dere skrur ned forventningene frem til da (men fortsetter selvfølgelig å ha sex rundt el). Gi hodet en pause. Anonymkode: 0e688...0d0 Nei det var det jeg tenkte.. Men jeg såg så vidt på testen og bare la den i søppelbøtta med engang.. Så såg ikke på testen ut tiden🤷♀️ jeg har aldri opplevd at det har vært 2 streker uansett. Jeg har ikke helt regelmessig syklus så skal starte opp på letrozol nå. Mannen skal ta sædtest. Jeg klarer ikke å gi hodet pause.. Spesielt ikke når det er babyer rundt meg overalt.. Lengten etter en egen baby blir så stor når alle rundt oss får.. 💔 Vi vil ikke ha hjelp til å bli gravid så håper vi slipper det. Endret 24. februar 2021 av Unicorn27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 24. februar 2021 #5 Del Skrevet 24. februar 2021 Når man sitter oppi det så er det altoppslukende ja. Ikke bry deg om dem som sier du "skal slappe av". Vi som prøver vet at det ikke lar seg gjøre på den måten, og tanker og lengsel etter baby gjør det ikke vanskeligere å bli gravid. Det viktigste du gjør er å kartlegge eggløsning. Finn ut når den er hver måned og gjør en god innsats rundt denne. Husk at det er bare 20% sjanse for at man får klaff hvis man er frisk og gjør alt riktig. Så man trenger en god dose flaks! Dette er likt for oss alle. Og noen har mer flaks i livet enn andre, og klarer det raskere. Men til slutt vil det sannsynligvis bli din tur 2/3 klarer å bli gravid innen 1 år. Selv brukte jeg 13 og 14 måneder på mine to yngste barn, og er nå på 9. måned på ny prøving igjen. Veeeldig kjedelige måneder, men det blir verdt det til slutt. Skal sies at jeg ikke hadde klart dette uten litt hjelp. Går på medisiner for å holde hormoner og syklus på plass. Ikke vær fremmed for å undersøke dette nærmere. Enten hos privat gynekolog før dere har prøvd 1 år, eller gå via fastlegen etter det. Ekstremt mange trenger en liten boost for å klare å bli gravid. Lykke til! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unicorn27 Skrevet 24. februar 2021 #6 Del Skrevet 24. februar 2021 Amatariel skrev (39 minutter siden): Når man sitter oppi det så er det altoppslukende ja. Ikke bry deg om dem som sier du "skal slappe av". Vi som prøver vet at det ikke lar seg gjøre på den måten, og tanker og lengsel etter baby gjør det ikke vanskeligere å bli gravid. Det viktigste du gjør er å kartlegge eggløsning. Finn ut når den er hver måned og gjør en god innsats rundt denne. Husk at det er bare 20% sjanse for at man får klaff hvis man er frisk og gjør alt riktig. Så man trenger en god dose flaks! Dette er likt for oss alle. Og noen har mer flaks i livet enn andre, og klarer det raskere. Men til slutt vil det sannsynligvis bli din tur 2/3 klarer å bli gravid innen 1 år. Selv brukte jeg 13 og 14 måneder på mine to yngste barn, og er nå på 9. måned på ny prøving igjen. Veeeldig kjedelige måneder, men det blir verdt det til slutt. Skal sies at jeg ikke hadde klart dette uten litt hjelp. Går på medisiner for å holde hormoner og syklus på plass. Ikke vær fremmed for å undersøke dette nærmere. Enten hos privat gynekolog før dere har prøvd 1 år, eller gå via fastlegen etter det. Ekstremt mange trenger en liten boost for å klare å bli gravid. Lykke til! Takk for oppløftende ord ❤️ Ja det er virkelig helt umulig å slappe av! Jeg har truffet eggløsningen hver eneste måned men det har ikke skjedd noe enda nei 🤷♀️ Men har vært hos gynekolog og skal starte på letrozol nå denne syklusen som kommer snart. Mannen skal ta sæd prøve. Så håper så inderlig den ser fin ut!! Ja alle rundt meg har truffet ganske fort! Men håper det kan skje noe nå når jeg begynner på letrozol. Hva slags medisiner går du på? Er det letrozol :)? Har laget meg en dagbok her siden jeg må ha et sted å lufte tankene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 24. februar 2021 #7 Del Skrevet 24. februar 2021 Unicorn27 skrev (1 minutt siden): Hva slags medisiner går du på? Er det letrozol :)? Har laget meg en dagbok her siden jeg må ha et sted å lufte tankene. Det var metformin jeg måtte på første gang jeg var prøver og syklusen var helt på styr med manglende EL, hormonkrøll osv. Jeg bruker det nå også, men i tillegg så begynte jeg på letrozol før jul. Med ovitrelle når jeg får UL. Dette har gjort at jeg har fått tidligere eggløsning, som hjelper meg veldig både psykisk og med tidspresset mitt. Nå tror jeg ikke det er mer jeg kan gjøre enn å håpe at jeg får flaks snart og blir en av de 20%. Jeg skal følge deg i dagboken din! Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #8 Del Skrevet 24. februar 2021 Dere har kun prøvd i rett over et halvt år. Ro ned og pust med magen. Om du sliter allerede nå, vil det ikke bli særlig lett for deg om dere må igjennom ivf. Anonymkode: 3bc58...e66 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #9 Del Skrevet 24. februar 2021 Unicorn27 skrev (58 minutter siden): Takk for oppløftende ord ❤️ Ja det er virkelig helt umulig å slappe av! Jeg har truffet eggløsningen hver eneste måned men det har ikke skjedd noe enda nei 🤷♀️ Men har vært hos gynekolog og skal starte på letrozol nå denne syklusen som kommer snart. Mannen skal ta sæd prøve. Så håper så inderlig den ser fin ut!! Ja alle rundt meg har truffet ganske fort! Men håper det kan skje noe nå når jeg begynner på letrozol. Hva slags medisiner går du på? Er det letrozol :)? Har laget meg en dagbok her siden jeg må ha et sted å lufte tankene. Jeg ser innlegget mitt blir ignorert, men jeg mener det virkelig godt. Det er mulig! Ikke å slappe helt av, men å lære seg å styre tankemønstret i mye større grad, lære seg mentale teknikker. Kombinere dette med ting du enkelt kan styre, som dagslys, fysisk aktivitet, og riktig kosthold. Som igjen gir nok søvn. Jeg hadde virkelig ikke overlevd 7 år som prøver, to år med hormonbehandling, og 9 prøverørsforsøk, hvis jeg ikke hadde lært meg, og brukt, ulike teknikker. Anonymkode: 2b95f...87f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #10 Del Skrevet 24. februar 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg ser innlegget mitt blir ignorert, men jeg mener det virkelig godt. Det er mulig! Ikke å slappe helt av, men å lære seg å styre tankemønstret i mye større grad, lære seg mentale teknikker. Kombinere dette med ting du enkelt kan styre, som dagslys, fysisk aktivitet, og riktig kosthold. Som igjen gir nok søvn. Jeg hadde virkelig ikke overlevd 7 år som prøver, to år med hormonbehandling, og 9 prøverørsforsøk, hvis jeg ikke hadde lært meg, og brukt, ulike teknikker. Anonymkode: 2b95f...87f Takk for gode tips ❤️ Jeg har begynt å trene og løpe ute. Så det merker jeg hjelper. Har problemer med å klare å tenke positivt men jobber med det. Du har jammen holdt ut mye! Det som er at det er absolutt ingen alternativ for oss å være barnløse.. Anonymkode: f1540...9d1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #11 Del Skrevet 24. februar 2021 Amatariel skrev (4 timer siden): Det var metformin jeg måtte på første gang jeg var prøver og syklusen var helt på styr med manglende EL, hormonkrøll osv. Jeg bruker det nå også, men i tillegg så begynte jeg på letrozol før jul. Med ovitrelle når jeg får UL. Dette har gjort at jeg har fått tidligere eggløsning, som hjelper meg veldig både psykisk og med tidspresset mitt. Nå tror jeg ikke det er mer jeg kan gjøre enn å håpe at jeg får flaks snart og blir en av de 20%. Jeg skal følge deg i dagboken din! Lykke til Skjønner Håper virkelig mannen har gode svømmere og at letrozol kan hjelpe til at vi klarer å bli gravid!! Følger din dagbok også 🤞 Fingrene at det sitter en spire hos oss begge veldig snart!! ❤️ Anonymkode: f1540...9d1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #12 Del Skrevet 24. februar 2021 Unicorn27 skrev (4 timer siden): Takk for oppløftende ord ❤️ Ja det er virkelig helt umulig å slappe av! Jeg har truffet eggløsningen hver eneste måned men det har ikke skjedd noe enda nei 🤷♀️ Men har vært hos gynekolog og skal starte på letrozol nå denne syklusen som kommer snart. Mannen skal ta sæd prøve. Så håper så inderlig den ser fin ut!! Ja alle rundt meg har truffet ganske fort! Men håper det kan skje noe nå når jeg begynner på letrozol. Hva slags medisiner går du på? Er det letrozol :)? Har laget meg en dagbok her siden jeg må ha et sted å lufte tankene. Hvordan vet du at du har truffet på eggløsningen? Er du sikker på at du faktisk løsner egg? Anonymkode: c16c4...502 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #13 Del Skrevet 24. februar 2021 Jeg har fått positiv på hver eneste måned jeg har tatt eggløsningstest. Har også sjekket hos gyn og alt ser fint ut. Men skal ta blodprøve for å se om jeg faktisk har hatt eggløsning. Anonymkode: f1540...9d1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #14 Del Skrevet 24. februar 2021 Slet en stund med å bli gravid selv. Det som var noe av det værste for min del da det ikke gikk, var faktisk daglige bilder, filmer og oppdateringer fra gravide og småbarnsmødre-venninner på sosiale medier hver eneste dag. Vil anbefale deg å begrense bruken og i værste fall bare slette alt av sosiale medier hvis det er en trigger for deg. Hverdagen min ble veldig mye enklere da jeg brukte sosiale medier minimalt. Jeg syntes også babyshowere og slikt var vanskelig. Men jeg informerte mine nærmeste venninner om at jeg syntes det var vanskelig. Jeg sa at jeg gjerne ville komme, men det å bidra med kjøping, pynting og diverse rett og slett var veldig vondt for meg, og ba pent om å få slippe å være med på akkurat det. Det respekterte de, (og de forstod at ikke det var pga latskap!) Noen ganger er det helt greit å være åpen og sette egne grenser, selv om en også må presse seg selv littegranne for å være en god venninne. Det blir med stor sannsynlighet din tur og en dag. Enten det blir med eller uten hjelp, så lover jeg deg at når det skjer så er alt dette glemt. Derfor bør du ikke isolere deg totalt fra alt som heter barn og graviditet heller. ❤️ Anonymkode: dd7a1...a6b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #15 Del Skrevet 24. februar 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Slet en stund med å bli gravid selv. Det som var noe av det værste for min del da det ikke gikk, var faktisk daglige bilder, filmer og oppdateringer fra gravide og småbarnsmødre-venninner på sosiale medier hver eneste dag. Vil anbefale deg å begrense bruken og i værste fall bare slette alt av sosiale medier hvis det er en trigger for deg. Hverdagen min ble veldig mye enklere da jeg brukte sosiale medier minimalt. Jeg syntes også babyshowere og slikt var vanskelig. Men jeg informerte mine nærmeste venninner om at jeg syntes det var vanskelig. Jeg sa at jeg gjerne ville komme, men det å bidra med kjøping, pynting og diverse rett og slett var veldig vondt for meg, og ba pent om å få slippe å være med på akkurat det. Det respekterte de, (og de forstod at ikke det var pga latskap!) Noen ganger er det helt greit å være åpen og sette egne grenser, selv om en også må presse seg selv littegranne for å være en god venninne. Det blir med stor sannsynlighet din tur og en dag. Enten det blir med eller uten hjelp, så lover jeg deg at når det skjer så er alt dette glemt. Derfor bør du ikke isolere deg totalt fra alt som heter barn og graviditet heller. ❤️ Anonymkode: dd7a1...a6b Takk for så fine tips❤️ Ja jeg har slettet det meste av sosiale medier fordi jeg merket det ble for tungt å se gravide og barn der så ofte. Ja jeg prøver å være så åpen jeg kan med mine nærmeste. Det som er ekstra vanskelig nå er at min beste venninne har blitt gravid. Jeg ble selvfølgelig glad på hennes vegne men det er allikevel veldig tungt for meg å snakke om graviditet når vi ikke får det til.. Så jeg prøver så godt jeg kan å være en god venninne men kjenner det stikker i meg hver gang jeg hører noe om graviditet.. Så det begynner å bli veldig slitsomt å bære på. Hvordan lykkes du å bli gravid? Og hvor lang tid brukte du på å bli det? Ja jeg håper så inderlig du har rett! Har ikke gitt opp håpet om at det skal gå til slutt 🤞❤️ Anonymkode: f1540...9d1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #16 Del Skrevet 24. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har fått positiv på hver eneste måned jeg har tatt eggløsningstest. Har også sjekket hos gyn og alt ser fint ut. Men skal ta blodprøve for å se om jeg faktisk har hatt eggløsning. Anonymkode: f1540...9d1 Lurt å sjekke med blodprøve ja, EL-test kan ikke bevise noe sikkert. Litt underlig at du har fått letrozol hvis manglende eggløsning ikke er problemet? Anonymkode: c16c4...502 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frk94 Skrevet 24. februar 2021 #17 Del Skrevet 24. februar 2021 Jeg og samboer var prøvere siden april i fjor, sluttet på prevensjon desember19. Det ble mange måneder i med stor frustrasjon, negative tester, etterfølgende av mensen. Følte at det gikk så fort for "alle" andre rundt og at det var ekstra mange som ble gravide. Vi har et vennepar som skal ha baby i april, og det ble ekstra sårt for meg å dra dit på besøk. I januar bestemte jeg og samboer oss for å starte trene, jeg gikk ned 1kg og han 10kg. Jeg bestemte meg for å ikke legge så mye i prøvingen og ikke tru at alt jeg kjente var symptomer. Tenkte også at i april21 kan vi dra til legen for å be om hjelp, og det var ikke lenge til. IKM 6. februar satt jeg med positiv test foran meg. Kunne virkelig ikke tru det, nå som graviditeten er et faktum syns jeg 10 måneder har gått utrolig fort. Trur også vi setter ekstra pris på det siden vi har forsøkt en stund. Masse lykke til! ❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #18 Del Skrevet 24. februar 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Lurt å sjekke med blodprøve ja, EL-test kan ikke bevise noe sikkert. Litt underlig at du har fått letrozol hvis manglende eggløsning ikke er problemet? Anonymkode: c16c4...502 Ja jeg lurte på det samme. Men har hatt en del uregelmessig syklus så derfor ville hun sette meg på det for å stabilisere det. Og det er ikke bare de som mangler eggløsning som blir satt på letrozol. Anonymkode: f1540...9d1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #19 Del Skrevet 24. februar 2021 frk94 skrev (15 minutter siden): Jeg og samboer var prøvere siden april i fjor, sluttet på prevensjon desember19. Det ble mange måneder i med stor frustrasjon, negative tester, etterfølgende av mensen. Følte at det gikk så fort for "alle" andre rundt og at det var ekstra mange som ble gravide. Vi har et vennepar som skal ha baby i april, og det ble ekstra sårt for meg å dra dit på besøk. I januar bestemte jeg og samboer oss for å starte trene, jeg gikk ned 1kg og han 10kg. Jeg bestemte meg for å ikke legge så mye i prøvingen og ikke tru at alt jeg kjente var symptomer. Tenkte også at i april21 kan vi dra til legen for å be om hjelp, og det var ikke lenge til. IKM 6. februar satt jeg med positiv test foran meg. Kunne virkelig ikke tru det, nå som graviditeten er et faktum syns jeg 10 måneder har gått utrolig fort. Trur også vi setter ekstra pris på det siden vi har forsøkt en stund. Masse lykke til! ❤️ Takk for svar ❤️ Det er så godt å lese at det er flere som har vært gjennom det samme. Det føles så utrolig motløst når testene bare er negative gang på gang.. Kjenner meg veldig igjen i det du skriver.. Min svigersøster skal ha baby når som helst nå. Har termin i morgen. Jeg kjenner at det er veldig vanskelig å tenke på.. Ja de sier jo alle at det kan hjelpe å prøve å legge det bort litt, men det er så vanskelig synes jeg 🥺 Jeg trener både ute og på treningssenter, det gjør han også så håper virkelig det kan hjelpe etterhvert! Oi så fantastisk!! ❤️ Gratulerer så mye! Må virkelig være en såå fin følelse etter å ha prøvd så lenge!! Håper det vil sitte en liten spire hos oss også snart 🤞❤️🥺 Anonymkode: f1540...9d1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
selma89 Skrevet 24. februar 2021 #20 Del Skrevet 24. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk for så fine tips❤️ Ja jeg har slettet det meste av sosiale medier fordi jeg merket det ble for tungt å se gravide og barn der så ofte. Ja jeg prøver å være så åpen jeg kan med mine nærmeste. Det som er ekstra vanskelig nå er at min beste venninne har blitt gravid. Jeg ble selvfølgelig glad på hennes vegne men det er allikevel veldig tungt for meg å snakke om graviditet når vi ikke får det til.. Så jeg prøver så godt jeg kan å være en god venninne men kjenner det stikker i meg hver gang jeg hører noe om graviditet.. Så det begynner å bli veldig slitsomt å bære på. Hvordan lykkes du å bli gravid? Og hvor lang tid brukte du på å bli det? Ja jeg håper så inderlig du har rett! Har ikke gitt opp håpet om at det skal gå til slutt 🤞❤️ Anonymkode: f1540...9d1 Jeg har nettopp opplevd det samme, min bestevenninne og jeg begynte å prøve i samme tidsrom og holdt hverandre oppdaterte på EL, sex og mens ukentlig. Hun lyktes i å bli gravid for 4 mnd siden og her skjer det ingenting. Jeg tror det har bidratt til å gjøre meg mer koko og obsessed, at jeg føler det er enda større tidspress. Samtidig var jeg så dust at jeg sa til henne at vi ikke prøver lengre og har tatt en pause. Jeg løy fordi det ble for vanskelig å være sårbar og den som ikke fikk det til. Og samtidig ville jeg ikke at hun skulle bli rar rundt meg og ikke fortelle om sin graviditet. Men samtidig synes jeg det er ganske deilig at jeg med dagens koronarestriksjomer ikke trenger å være så mye med henne fysisk akkurat nå.. Jeg synes du er sterk som er åpen om det til venner ❤️ Mitt beste tips er å omgås single venninner 😅 og prøve å minke internettbruken litt - ikke instagram og ikke for ofte her inne. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå