Gå til innhold

Jeg er homofil, men liker det ikke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er et rasjonelt vesen og er ganske uenig i hvordan samfunnet behandler homofili og slikt.

For meg er det 100 prosent sikkert at heterofili er det eneste som gir mening og er bedre enn homofili. Sex er godt, fordi det skaper noe godt. Dvs liv. Kjærlighet er godt, fordi det fører to personer sammen, som igjen skaper liv under gode forhold.

Homofili og lesbiskhet skaper ingen ting godt. Blant homofile menn sprer det seg mye kjønnssykdom, fordi menn er løse. Blant lesbiske kvinner er det lite sykdom, men de lager barn under mindre stabile forhold og uten biologisk forelder. Det er ikke godt.

Jeg er klar over at min homofili er noe jeg ikke kan noe for og burde ikke straffes for det. Men å si at det er likeverdig med heterofili er tull. Homofili er en en skade, men eller greit. Heterofili er bra, homofili er nøytralt (om en bruker kondom og beskyttelse).

Anonymkode: f2a00...8de

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er til dels enig med deg. Problemer er at noe som er et veldig nøytralt spørsmål - hvem elsker du - ofte munner ut i hat. Hvorfor hater folk de som er annerledes? Fordi folk er enkle, svake, dårlige mennesker. At noen er homofile der ute har ingen konsekvens for de det ikke gjelder (med unntak av spredningen av kjønnssykdommer, men det kommer jeg til). 

Jeg er enig med deg at homofili er en evolusjonært sett suboptimal seksuell legning. Ja, det er naturlig i hele dyreverdenen, men det er suboptimalt for å lage barn - som må sies å være det primære evolusjonære målet med en celle på sikt. På den andre siden har vi heldigvis transendert de såre enkle evolusjonære behov i samfunnet. Mening er ikke lenger like tett forbundet med ren forplantning. At noen er homofile i et moderne livssyn er med andre ord helt nøytralt. Det gir verken mer eller mindre mening. Love is love, man bruker tid på det man finner meningsfylt for en selv i livet. Verken mer eller mindre.

Når det gjelder kjønnssykdommer mener jeg homofile er i særstilling ansvarlig for hva de har holdt på med oppigjennom årene. Det har ikke vært uvanlig å ha 1000-3000 sexpartnere i løpet av et homofilt liv. Når AIDS-epidemien sprakk gikk det så raskt at epidemologer seriøst vurderte om ikke smitten var luftbåren. R-raten så høy. Når homofile menn hadde sex med 50 mann på én kveld har det gått fullstendig av skaftet. Det er uansvarlig oppførsel og destruktivt på vegne av menneskehetens kamp mot mikrobene. De homofile bærer et ansvar her, noe samfunnet har vært lite villig til å påpeke. Resistente kjønnssykdommer går utover alle, ikke bare homofile menn. Nå har vi resistent gonore, herpes, HIV, og gudene vet hvor mange andre kjipe sykdommer. Heterofile som samlet gruppe har ikke vært i nærheten av å bidratt til liknende spredning av kjipe sykdommer. På den andre siden har de homofile som enkeltgruppe måttet lite uproposjonalt hardt - selvfølgelig som følge av egne handlinger, men like fullt lidd. Jeg tror de har fått mer enn nok straff. Likevel vokser det opp nye generasjoner med homofile menn som sine eldre generasjoner skal ligge bokstavelig talt med en liten norsk by i løpet av livet. Det er i seg selv forferdelig egosentrisk og fortjener vår kollektive harme. 

Det jeg er mest opptatt av er at vi som moderne samfunn etterhvert begynner å likestille homofile med heterofile. Det må bli like normalt som å gå på butikken. Det til dels skyggefulle gjemte homofile miljøet med sexklubber og one night stands over en lav sko, 7 dager i uka, mener jeg må bort. Jeg vil at homofile menn helst skulle datet på samme apper som heterofile, gått på kafedater, opp og frem i lyset med oss andre. Problemet, slik jeg ser det, er at homofil seksualitet er grunnleggende annerledes enn heterofil. Variansen mellom kvinne og mann gir en merkelig roligere adferdsform. Jeg tror vi menn hadde ligget døgnet rundt hvis vi kunne, noe kanskje homofil seksualitet er et bevis for. Når menn slipper kvinnen går tydeligvis seksualiteten av skaftet. Men, det er likevel ikke noe galt i å opparbeide seg verdier. Vi kan kontrollere vår adferd. Jeg er selv en attraktiv mann men velger å ikke ligge med alle damene jeg har sjans på. Jeg kunne dratt en Petter Northug og blåst cola og liket bildene til absolutt alle damer på instagram i håp om mest mulig ligging, men jeg velger et roligere liv. Jeg velger å ikke være en menneskelig dispenser av sykdom. Det er en verdi jeg har. Det er mitt bidrag til menneskeheten. Jeg vil at homofile skal komme dit hvor deres verdigrunnlag bærer iallefall et snev av samme grunnleggende omtanke for sine medmennesker. Når man ligger med 3000 mennesker blir det dessverre for egosentrisk. Hadde det da enda kun gått ut over en selv hadde man selvfølgelig kunnet gjøre som man ville. 

Jeg tror videre at en del hat mot homofile stammer fra forkvaklede religiøse forestillinger. Religiøse elsker å sloss på vegne av sin gud - som om ikke en allmektig skaperskikkelse har makt nok til å slåss for seg selv. Pathetic. I tillegg tror jeg det er en god del skap-homofile som nekter å innse sin egen legning og hater homofile som resultat. Her snakker vi dypt rotfestet sinnslidelse. 

Til sist forstår jeg at homofile ikke alltid vil være homofile. Det er ikke alle som kjenner seg igjen i myke håndledd. Mange vil ha familie og drømmer om det heteronormative livet. Jeg kan forstå det. Å være homofil er ikke noe mange ber om. Det er noe man får utdelt. Jeg skulle ønske Pride og det homofile var mer enn englevinger, tangatruse og glitter. Det er ikke alle som kjenner seg igjen i det uttrykket. Er boksen for trang for å romme alle de ulike tilfeldigvis homofile individer? Jeg tror det, og jeg håper homofili blir normalisert over tid til å bli like normalt som noe annet. Jeg håper også at vi kommer dit at vi kan få frem et homofilt individ fremfor å snakke om gruppe. Det finnes ingen heterofil pride-dag. Det trengs ikke. Det er heller ingen som definerer meg som heterofil. Er man homofil er man tilsynelatende primært homofil, ikke primært Ola som elsker biler, eller Johan som spiller fiolin. Man er Johan som er homo, som spiller fiolin. Det håper jeg endrer seg. 

Anonymkode: c570e...907

• Liker 2
Skrevet

For min del så er du samme mennesket uansett om du er hetero eller homo. De spiller ingen rolle i det store og det hele, fordeler og ulemper med alt og de aller fleste gir egentlig faen i om din preferanse er mann eller dame.

Når det kommer til barn og biologi så kan man alt for lett lage barn til ustabile forhold når man er heterofil enn homofil for man må som regel jobbe mer for barna når man ikke bare kan ta 5 min og så er det gjort. Kjenner til mange som har vokst opp med heterofile foreldre og har hatt det helt jævlig så man er ikke automatisk en god forelder bare fordi man er heterofil og kan lage barn altså. 

Jeg tror heller ikke at homofili er en skade, tror egentlig det er like naturlig som heterofili når det kommer til stykket. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...