AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #1 Skrevet 24. februar 2021 Forsyne seg med mat i kjøleskap er jo selvfølgelig helt greit, men når skal man sette ned foten mtp at gjesten forsyner seg grovt og ikke kjøper inn nytt selv om besøket varer i flere dager. Høylydt sex, er det innafor hos dere? Vanskelig å skulle si noe her, kan liksom ikke stikke hodet inn og hysje på de heller. Stå opp tidlig og ordne til en stor deilig frokost når gjestene ikke gidder stå opp før 3-4 timer etter frokosten er klar er også ganske kjedelig. Hvordan si fra uten å være bitch da? Vi ønsker jo besøk men er vel litt konfliktsky Anonymkode: 49127...cfa
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #2 Skrevet 24. februar 2021 "Føl dere hjemme". Vil si at man kan hente seg et glass vann/melk selv, ta en skive med vanlig pålegg, sette på TVen. Det er gjerne noe vi sier til de som er på besøk med småbarn, da de gjerne trenger litt frihet i huset når vi sover. Man forsyner seg ikke av spesialvarer, man lager ikke bråk og støy, man inviterer ikke andre. Det du nevner hadde jeg sagt fra om, rett ut. "dere, det er litt ubehagelig når dere er så høylytte....", "du, laksen var kjøpt inn til brunsj i morgen, pålegget ligger på nest øverste hylle" "sjokoladen var tenkt til filmen i kveld, har du mulighet til å stikke ut å kjøpe en ny? Anonymkode: 266c8...69c 14
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #3 Skrevet 24. februar 2021 Har aldri opplevd sånn oppførsel som du skisserer egentlig, hvem er det snakk om her? Anonymkode: ba3fa...f92 3
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #4 Skrevet 24. februar 2021 Jeg ville aldri bedt gjester kjøpe inn ny mat, om noe var tenkt til senere ville jeg irritert meg over at jeg ikke sa ifra tydeligere, og kjøpt nytt selv. Men jeg tenker at enten inviterer man og holder gjestene i den tida de er der (og det er opp til gjestene å evnt tilby å kjøpe noe selv), eller så har man avtalt litt arrangert spleiselag. Ofte skjer dette automatisk avhengig av relasjonen, familie er jeg vant til at "snylter" frem og tilbake på hverandre, men mest på de med best råd, mens venner pleier å tilby seg å dekke alt utover ett måltid. Det med høylydt sex ville jeg tatt opp litt fleipete med den mest forsiktige av de - "det er fint dere koser dere, men jeg ville bare si ifra at det er litt tynne vegger her, så vi hører dere ganske godt...". Det med måltider er det jo nyttig å snakke om! Ønsker de å bli vekket, foretrekker de å bare ta seg en yoghurt, eller kan dere alle ta liten frokost og spise stor brunsj sammen? Her må dere jo bare snakke sammen! Anonymkode: 74180...c87 5
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #5 Skrevet 24. februar 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Forsyne seg med mat i kjøleskap er jo selvfølgelig helt greit, men når skal man sette ned foten mtp at gjesten forsyner seg grovt og ikke kjøper inn nytt selv om besøket varer i flere dager. Høylydt sex, er det innafor hos dere? Vanskelig å skulle si noe her, kan liksom ikke stikke hodet inn og hysje på de heller. Stå opp tidlig og ordne til en stor deilig frokost når gjestene ikke gidder stå opp før 3-4 timer etter frokosten er klar er også ganske kjedelig. Hvordan si fra uten å være bitch da? Vi ønsker jo besøk men er vel litt konfliktsky Anonymkode: 49127...cfa Forsyner seg dag 2+ uten å kjøpe inn noe selv er ikke greit for meg. Høylytt sex er ikke greit. Lager ikke stor frokost uten at det er avtalt. Jeg er ganske avslappet og dropper mye pliktgreier for besøkende. Anonymkode: e6350...31f
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #6 Skrevet 24. februar 2021 Kan ikke si at mine gjester har oppført seg slik selv om vi sier at de skal føle seg som hjemme. Alle pleier å handle inn, lager aldri frokost før gjestene har stått opp, hva er poenget med det? Ikke sikkert de vil ha mat før de har fått ut sukaten ut av øynene. Høylydt sex har jeg tilgode å høre fra noen av gjestene. Anonymkode: 79361...5be 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #7 Skrevet 24. februar 2021 Med " føl dere som hjemme" mener jeg gå på do når du vil, lån dusjen, se på TV, smør deg en skive, ta deg en kopp kaffe, hent deg litt brus, stek noen egg, eller sleng deg på sofaen. Jeg mener ikke pul så hele nabolaget hører det, sov til kl 18 på kvelden, moms i deg hele pølsepakka, gå med sølete sko inne, sett stereoanlegget på full guffe, eller fort deg å drikk på å alle ølboksene før noen andre rekker å smake. Er vel rett og slett bare å bruke hodet. Anonymkode: 57565...bda 4
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #8 Skrevet 24. februar 2021 2 hours ago, AnonymBruker said: Har aldri opplevd sånn oppførsel som du skisserer egentlig, hvem er det snakk om her? Anonymkode: ba3fa...f92 Litt forskjellige. Vi bor ikke langt unna et av landets største alpinanlegg så slekt og venner er gjerne innom her for en kaffe el overnatting noe som som oftest er hyggelig, men som nevnt over noen unntak. Dette med sex har skjedd flere ganger og ofte når min mann er der med. Vi har også hatt vennepar som har elsket i dusjen og det blir ubehagelig for oss andre. Anonymkode: 49127...cfa
Gjest TheCatLady Skrevet 24. februar 2021 #9 Skrevet 24. februar 2021 Det å føle seg som hjemme betyr ikke at man skal ta for seg og ikke ta hensyn. Man er jo på besøk og da tar man hensyn til det å lage unødvendig støy, forsyne seg grovt av mat og andre ting. Man er på besøk, men for min del så innebærer det at de som gjest gjerne kan ta seg mat, dusje og låne shampoo, balsam og annet, skru på TVen, låne en bok osv. Det skal være hyggelig å være på besøk, men man trenger kanskje ikke å ha skrikeorgasmer og full fest
Gjest Føsleguri Skrevet 24. februar 2021 #10 Skrevet 24. februar 2021 Jeg har aldri forsynt med noe annet enn det som er satt fram når jeg er på besøk hos noen. Jeg finner meg ikke mat i kjøleskapet, det gjør jeg ikke hos foreldrene mine engang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå