Gjest LoisLane Skrevet 21. august 2005 #41 Skrevet 21. august 2005 Nei, er du gal. Det må jo ta vanvittig lang tid? Ønsker meg en rulle - kunne godt tenke meg å rulle det.
Lille Ballerina Skrevet 21. august 2005 #42 Skrevet 21. august 2005 Enig med deg Peony, det er utrolig deilig å legge hodet ned på nystrøket putetrekk
Gjest gjest1 Skrevet 22. august 2005 #43 Skrevet 22. august 2005 Styker putetrekkene men kunne aldri falt meg inn å stryke dynetrekket.
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 22. august 2005 #44 Skrevet 22. august 2005 Å nei du, her strykes det ikke noe som ikke MÅ strykes...
Gjest Cerise Skrevet 22. august 2005 #45 Skrevet 22. august 2005 ooooh nooo, kunne ikke falt meg inn! Hater virkelig å stryke, verste jeg gjør rett og slett. Her strykes ikke mer en absolutt nødvendig, og det er virkelig ikke mye, hehe.
Anca Skrevet 22. august 2005 #46 Skrevet 22. august 2005 Jeg har elektrisk rulle, så alt sengetøy blir rullet hos oss. Synes det er best med glatt sengetøy, men er ikke tilhenger av stryking så det er den perfekte løsningen! Ganske genialt med en elektrisk rulle, da slipper jeg å stryke dukene mine også... (har også en mor og mormor som ruller sengetøyet)
Gjest Lilleulv Skrevet 22. august 2005 #48 Skrevet 22. august 2005 Nei stryker generelt veldig lite...
lillesky Skrevet 22. august 2005 #49 Skrevet 22. august 2005 Nei. Stryker (for) lite. Pappa bodde i en gammel bygård i Oslo, og der var det en elektrisk rulle i vaskekjelleren. Han rullet sengetøy og håndklær fordi det tok mindre plass i skapet. Ganske smart egentlig!
Gjest ikke innlogget Sissi Skrevet 23. august 2005 #52 Skrevet 23. august 2005 Det gjør jeg! Syns det er mye bedre å legge seg i og det tar mindre plass i skapet. Jeg stryker nok ganske mye, syns nemlig også t-skjorter og vanlige klær blir finere når de er strøket. Har noe med både velvære og stell/hygiene av tøy å gjøre. Syns heller ikke det tar spesielt lang tid - kanskje maks 1 time i uka. Definitivt ikke mer "bortkastet" tid enn mye annet.....
Gjest Leya Skrevet 23. august 2005 #53 Skrevet 23. august 2005 Ja, jeg stryker sengetøyet. Jeg synes det er så himla deilig å legge seg i. En annen sak er at jeg faktisk liker å stryke. Det er mentalpleie!
Gjest Madeline Skrevet 23. august 2005 #54 Skrevet 23. august 2005 Jeg stryker nok ganske mye, syns nemlig også t-skjorter og vanlige klær blir finere når de er strøket. Har noe med både velvære og stell/hygiene av tøy å gjøre. Enig med deg i at t-skjorter og vanlige klær blir finere. Jeg stryker alltid slike ting, men sengetøyet orker jeg ikke. Det holder å stryke klær til 5 personer for det er en av de kjedeligste jobbene jeg gjør.
Gjest Sesselja Skrevet 23. august 2005 #55 Skrevet 23. august 2005 Det eneste jeg stryker er bunadsskjorta én gang i året. Mannen stryker skjortene sine når han føler for det (og det er slettes ikke alltid siden vi begge jobber hjemme). Å stryke sengetøyet hadde ikke falt meg inn en gang!
Gjest gjest1 Skrevet 23. august 2005 #56 Skrevet 23. august 2005 Uff nei, jeg hater virkelig å stryke - så å stryke sengetøyet har jeg aldri gjort. Men jeg har faktisk nylig vurdert det. Jeg kjøpte meg ett nytt, svindyrt sengesett som viser seg å bli kjempekrøllete i vask. Ble ganske så skuffet, for det ble jo på langt nær så fint som jeg hadde forestillt meg. Så neste gang det sengesettet vaskes så kommer jeg nok til å stryke det. Men det blir nok bare det ene settet. Jeg styrker egentlig ikke noe som helst. Det er så ufattelig kjedelig. Men kanskje jeg skal prøve å sette strykebrettet inn i stuen og stryke mens jeg ser tv. Hvis det er snakk om en eller annen såpeserie eller noe annen lett unnerholdning så bør det vel være mulig å gjøre det samtidig.
diddi Skrevet 23. august 2005 #57 Skrevet 23. august 2005 Jaaa. Jeg stryker sengetøyet. Det er tusen ganger bedre å legge seg i strøket sengetøy. Svigermor er sjokkert, og mannen min er superfornøyd (så lenge han slipper å stryke det! ) Det tar jo mye mindre plass i skapet også. (Men får jeg plass til en rulle en gang, så kjøper vi nok det.)
Twigi Skrevet 23. august 2005 #58 Skrevet 23. august 2005 Jeg stryker ikke laken eller dynetrekk, men jeg stryker putetrekkene... Ikke snakk om å stryke dynetrekket, for vi har dobbeldyne, men jeg synes det er deilig å legge hodet ned på en pute med nystrøket putetrekk... ← Jeg også. Laken og dynetrekk strekkes og brettes, slik at de blir forholdsvis glatte. Jeg liker å stryke - men det må være foran TV'n. Det er et lite triks - da kan man nemlig se programmer man egentlig ikke har tid til å se, for man gjør jo husarbeid!
Gjest Gjest Skrevet 24. august 2005 #59 Skrevet 24. august 2005 Jeg anskaffer aldri noe som må strykes! Aldri!! Det eneste "stryketrengende" her i huset er et par dressskjorter til mannen.. De bruker han ytterst sjelden.. og stryker selvfølgelig selv.. Stryke jeg? NEI!
Naken Skrevet 24. august 2005 #60 Skrevet 24. august 2005 (endret) NEI!! Har da viktigere ting å bruke tida på!! Sitte på kg f.eks... Endret 24. august 2005 av Naken
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå