Gjest zandra Skrevet 20. august 2005 #1 Skrevet 20. august 2005 Hei, Ja, stryker dere sengetøyet? Min mor har alltids gjort det, hun stryker det meste da, men jeg stryker bare det absolutt mest nødvendige.Må jo erkjenne at det er en veldig go følelse å legge seg i en seng hvor sengetøyet er strøket/presset, og sengetøyet holder seg nok pent lengre...pluss at det blir bedre plass i skapet... Men, så var det dette med tid da..
Gjest gjest1 Skrevet 20. august 2005 #4 Skrevet 20. august 2005 Nei. Moren min også var strykefanatiker, alt ble strøket: oppvaskhåndklær, vaskekluter (frotte) , truser... fant til og med noen oppklipte gamle lakener som skulle fungere som filler til sølvpuss etc innerst i skapet, strøket... jeg er mer anti.
Gjest Embla s Skrevet 20. august 2005 #7 Skrevet 20. august 2005 Nei! Men hadde jeg hatt tid skulle jeg gjerne gjort det!
Arkana Skrevet 20. august 2005 #8 Skrevet 20. august 2005 Nei, det får da være måte på. Livet er for kort til slikt. Tror ikke jeg som 90-åring kommer til å tenke at jeg skulle ønske jeg hadde brukt mer tid på stryking.
Nella Skrevet 20. august 2005 #9 Skrevet 20. august 2005 Nei. Stryker heller ikke oppvask håndkler eller t-skjorter. Egentlig så stryker jeg minst mulig
Soul Skrevet 21. august 2005 #10 Skrevet 21. august 2005 Jeg stryker heller ikke sengetøyet. Stryker minst mulig jeg og... Mamma har en gammel rulle så hun ruller alltid sengetøyet og det ser jo penere ut og det er godt å ligge i. Men, kommer nok aldri til å begynne med det selv. Livet er for kort ja.
Gjest antistryker Skrevet 21. august 2005 #11 Skrevet 21. august 2005 Når skule jeg få tid til det da? Strekker det før jeg henger det opp. Det er ike knusktørt da jeg bretter det sammen, slik ser det strøkent ut.
Thomasine Skrevet 21. august 2005 #13 Skrevet 21. august 2005 Aldri gjort - kommer aldri til å gjøre...
Grooo Skrevet 21. august 2005 #14 Skrevet 21. august 2005 Nei, og det har aldri mamman min gjort heller.. Enda hun gjør masse annet som jeg synes er ganske så unødvendig...
Lillesøster Skrevet 21. august 2005 #16 Skrevet 21. august 2005 Jeg stryker absolutt ingenting, men har du tid så skjønner jeg det. Da jeg bodde i blokk brukte jeg rulleren i vaskeriet, og rullet sengklærne. veldig godt å legge seg i.
Sommerfugl Skrevet 21. august 2005 #17 Skrevet 21. august 2005 Jeg stryker ikkesengetøyet. Bretter det i to før jeg henger det opp etter vask og det blir like fint som om jeg hadde strøket det.
Gjest Gjesta Skrevet 21. august 2005 #18 Skrevet 21. august 2005 Stryke...??? Langt ifra, jeg stryker bare bunadsskjorter til 17. mai. Og juleduker/gardiner.
Gjest Leola Skrevet 21. august 2005 #19 Skrevet 21. august 2005 Nei, det gjør jeg ikke. Lærte av moren min hvordan jeg skulle brette sengtøyet så det blir rett og fint uten stryking. Stryker egentlig veldig lite - kjøper helst strykefritt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå