AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #1 Skrevet 24. februar 2021 Hadde sex for første gang for flere dager siden, blødde et par dager, men det begynte å blø igjen for to dager siden og det blør en god del. Skal ikke ha mens før om ca. to uker, så aner ikke hva som skjer. Er dette normalt? Anonymkode: 97e35...9be
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #2 Skrevet 24. februar 2021 Det kan være mensen som er på bærtur. Hvis du er bekymret så får du bestille deg en time til fastlegen. Anonymkode: b2c09...1bb 2
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #3 Skrevet 24. februar 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det kan være mensen som er på bærtur. Hvis du er bekymret så får du bestille deg en time til fastlegen. Anonymkode: b2c09...1bb Håper det er mensen, men er det vanlig å ha mens igjen 13 dager etter siste mensdag? Anonymkode: 97e35...9be
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #4 Skrevet 24. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Håper det er mensen, men er det vanlig å ha mens igjen 13 dager etter siste mensdag? Anonymkode: 97e35...9be Jeg vet ikke hvor gammel du er, eller hvor lenge siden du fikk mensen for første gang, men mensen kan absolutt være uforutsigbar innimellom og særlig når det ikke er lenge siden man først har fått den. Hvis det ikke gir seg etter 5-6 dager, og du får blødning eller smerter på nytt etter neste samleie så drar du til legen for å være på den sikre siden. Anonymkode: b2c09...1bb
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #5 Skrevet 24. februar 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg vet ikke hvor gammel du er, eller hvor lenge siden du fikk mensen for første gang, men mensen kan absolutt være uforutsigbar innimellom og særlig når det ikke er lenge siden man først har fått den. Hvis det ikke gir seg etter 5-6 dager, og du får blødning eller smerter på nytt etter neste samleie så drar du til legen for å være på den sikre siden. Anonymkode: b2c09...1bb Er 20 år og syklusen min har alltid vært regelmessig, så jeg blir forvirret. Håper virkelig ikke at dette blir en gjenganger ved samleie og at jeg slipper å få det vondt. Opplevde ingen smerter da jeg hadde sex, men blødde en del, men ikke like mye som nå. Anonymkode: 97e35...9be
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #6 Skrevet 24. februar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Er 20 år og syklusen min har alltid vært regelmessig, så jeg blir forvirret. Håper virkelig ikke at dette blir en gjenganger ved samleie og at jeg slipper å få det vondt. Opplevde ingen smerter da jeg hadde sex, men blødde en del, men ikke like mye som nå. Anonymkode: 97e35...9be Hvis det er en gjenganger så må du oppsøke legen, da det er symptomer på bl.a. livmorhalskreft m.m. Det er normalt å blø litt etter første gang men man blør ikke mengder i dagesvis. Du kan ha fått en rift også, som kan skje om man blir penetrert uten å være våt nok, men det skal alikevel ikke komme så mye mengder med blod. Jeg hadde ventet 5-6 dager for det kan være mensen som bare tilfeldigvis er ustabil akkurat nå, men hvis du blør mer, får smerter osv så oppsøker du legen som nevnt tidligere. Anonymkode: b2c09...1bb 2
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #7 Skrevet 24. februar 2021 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Er 20 år og syklusen min har alltid vært regelmessig, så jeg blir forvirret. Håper virkelig ikke at dette blir en gjenganger ved samleie og at jeg slipper å få det vondt. Opplevde ingen smerter da jeg hadde sex, men blødde en del, men ikke like mye som nå. Anonymkode: 97e35...9be Jeg blødde også en del den første gangen. Har ikke gjort det i etterkant. Bare følg litt med fremover, og hvis det fortsetter kan du gå til lege. Anonymkode: 5b533...ef9
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #8 Skrevet 24. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er 20 år og syklusen min har alltid vært regelmessig, så jeg blir forvirret. Håper virkelig ikke at dette blir en gjenganger ved samleie og at jeg slipper å få det vondt. Opplevde ingen smerter da jeg hadde sex, men blødde en del, men ikke like mye som nå. Anonymkode: 97e35...9be Det kan hende du har fått en liten rift inni vagina, men det bør ikke blø mye eller lenge. Jeg har spottet litt en dag og to når det har skjedd. Kanskje snakk med legen din, ta en tur til gyn? Det er ikke dumt med en celleprøve og sjekk, selv om du er under 25. Bedre å gå en gang for mye Anonymkode: e5ce2...3dc 3
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #9 Skrevet 24. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvis det er en gjenganger så må du oppsøke legen, da det er symptomer på bl.a. livmorhalskreft m.m. Det er normalt å blø litt etter første gang men man blør ikke mengder i dagesvis. Du kan ha fått en rift også, som kan skje om man blir penetrert uten å være våt nok, men det skal alikevel ikke komme så mye mengder med blod. Jeg hadde ventet 5-6 dager for det kan være mensen som bare tilfeldigvis er ustabil akkurat nå, men hvis du blør mer, får smerter osv så oppsøker du legen som nevnt tidligere. Anonymkode: b2c09...1bb Jeg blødde ganske lite den første dagen, nesten ingenting, men gradvis begynte det å blø mer og nå blør det ganske mye, og jeg skal egentlig ikke ha mens før om 13-14 dager. Så kjedelig og jeg blir litt frustrert. Bare tanken på å skulle blø mer neste gang jeg har sex gjør meg skeptisk. Anonymkode: 97e35...9be
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #10 Skrevet 24. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg blødde også en del den første gangen. Har ikke gjort det i etterkant. Bare følg litt med fremover, og hvis det fortsetter kan du gå til lege. Anonymkode: 5b533...ef9 Ja, jeg blødde en del den natten jeg hadde sex, men så blødde jeg ikke så mye, men nå blør det ganske mye og jeg skal jo egentlig ikke få mens nå. Ønsker heller ikke å gå til lege. Anonymkode: 97e35...9be
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #11 Skrevet 24. februar 2021 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Det kan hende du har fått en liten rift inni vagina, men det bør ikke blø mye eller lenge. Jeg har spottet litt en dag og to når det har skjedd. Kanskje snakk med legen din, ta en tur til gyn? Det er ikke dumt med en celleprøve og sjekk, selv om du er under 25. Bedre å gå en gang for mye Anonymkode: e5ce2...3dc Det er så irriterende at det begynner å blø mer flere dager etter. Ingen god opplevelse det her. Vurderer å ta en celleprøve Anonymkode: 97e35...9be
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #12 Skrevet 24. februar 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg blødde ganske lite den første dagen, nesten ingenting, men gradvis begynte det å blø mer og nå blør det ganske mye, og jeg skal egentlig ikke ha mens før om 13-14 dager. Så kjedelig og jeg blir litt frustrert. Bare tanken på å skulle blø mer neste gang jeg har sex gjør meg skeptisk. Anonymkode: 97e35...9be Ikke vær skeptisk, det er det ingen grunn til. Det er nok av damer i verden som har historier om mensen som plutselig starter under sex. Shit happens. Nå venter du og ser om det kan være syklusforstyrrelser. Har du startet på ny prevensjon nylig? Anonymkode: b2c09...1bb
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #13 Skrevet 24. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ikke vær skeptisk, det er det ingen grunn til. Det er nok av damer i verden som har historier om mensen som plutselig starter under sex. Shit happens. Nå venter du og ser om det kan være syklusforstyrrelser. Har du startet på ny prevensjon nylig? Anonymkode: b2c09...1bb Det er mange som opplever at sex fremskynder mens? Hvis det stemmer, så kan jeg slappe litt av. Jeg ventet ikke å få mens nå og syns det har gått fort kort tid siden sist. Går ikke på prevensjon foreløpig Anonymkode: 97e35...9be
Million Skrevet 24. februar 2021 #14 Skrevet 24. februar 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg blødde ganske lite den første dagen, nesten ingenting, men gradvis begynte det å blø mer og nå blør det ganske mye, og jeg skal egentlig ikke ha mens før om 13-14 dager. Så kjedelig og jeg blir litt frustrert. Bare tanken på å skulle blø mer neste gang jeg har sex gjør meg skeptisk. Anonymkode: 97e35...9be Jeg blødde mye den kvelden jeg hadde sex første gangen også, men senere samleier var det ikke noe blod i det hele tatt. Ikke var det vondt lenger heller. Det var kun første gangen. Skjedekransen er revnet nå hos deg (blodet tyder på det) så da er det ingen grunn til å tro at det skulle gjøre vondt mer senere. Hvorfor du blør så lenge etterpå, vet jeg ikke, men jeg ville gått til legen om det ikke gir seg innen noen dager. F.eks. legetime i begynnelsen av neste uke om du blør enda da. Så kan legen få tatt en kikk på hva som blør og hvorfor. 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #15 Skrevet 24. februar 2021 Million skrev (2 minutter siden): Jeg blødde mye den kvelden jeg hadde sex første gangen også, men senere samleier var det ikke noe blod i det hele tatt. Ikke var det vondt lenger heller. Det var kun første gangen. Skjedekransen er revnet nå hos deg (blodet tyder på det) så da er det ingen grunn til å tro at det skulle gjøre vondt mer senere. Hvorfor du blør så lenge etterpå, vet jeg ikke, men jeg ville gått til legen om det ikke gir seg innen noen dager. F.eks. legetime i begynnelsen av neste uke om du blør enda da. Så kan legen få tatt en kikk på hva som blør og hvorfor. Takk. Det var en lettelse å høre at det mest sannsynlig ikke blir blødning neste gang, for jeg orker ikke mer blod under samleie. Kan ikke gjøre noe nå som det blør en del, håper bare det gir seg snart. I går begynte det å blø ganske mye og det blør mye i dag også. Anonymkode: 97e35...9be
Million Skrevet 24. februar 2021 #16 Skrevet 24. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Takk. Det var en lettelse å høre at det mest sannsynlig ikke blir blødning neste gang, for jeg orker ikke mer blod under samleie. Kan ikke gjøre noe nå som det blør en del, håper bare det gir seg snart. I går begynte det å blø ganske mye og det blør mye i dag også. Anonymkode: 97e35...9be Hm. Med "mye", mener du mer enn en vanlig menstruasjonsblødning? Hvis det virkelig er MYE, så bør du kanskje ikke vente helt til neste uke, men gå til lege i morgen og få tatt en kikk på det. Har du mulighet til å få gått til en privatklinikk der de har gynekolog, får du antageligvis time på dagen. 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #17 Skrevet 24. februar 2021 Overrasket over at folk sier dette er normalt. Det er ikke normalt å ha tiltagende blødning etter samleie. Enten har du fått mensen for tidlig, eller så kan det faktisk være alvorlig. Jeg ville tatt en tur til gynekolog. Blødning ved samleie er et typisk symptom på livmorhalskreft. Anonymkode: 53fac...c1f 1
Million Skrevet 24. februar 2021 #18 Skrevet 24. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Overrasket over at folk sier dette er normalt. Det er ikke normalt å ha tiltagende blødning etter samleie. Enten har du fått mensen for tidlig, eller så kan det faktisk være alvorlig. Jeg ville tatt en tur til gynekolog. Blødning ved samleie er et typisk symptom på livmorhalskreft. Anonymkode: 53fac...c1f Nå må folk slutte med den "det er sikkert kreft" og krisemaksimeringen sin her så fort det er noe! Trådstarter har fortalt at det er første gangen hun har hatt sex, og da er det millioner av kvinner som blør etter samleiet, uten at sånne som deg skal skrike opp om "kreft!!" med en gang. Det er helt normalt å blø etter samleie første gangen! Litt uvanlig å blø i dagesvis, ja, men derfor har jeg bedt ts om å gå til lege og fått tatt en kikk på det. Kanskje hun er en av dem som har en uvanlig kraftig og tykk skjedekrans, som blør ekstra mye ved revning? Trenger ikke være noe mere hokus-pokus enn det. 4
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #19 Skrevet 24. februar 2021 Million skrev (Akkurat nå): Nå må folk slutte med den "det er sikkert kreft" og krisemaksimeringen sin her så fort det er noe! Trådstarter har fortalt at det er første gangen hun har hatt sex, og da er det millioner av kvinner som blør etter samleiet, uten at sånne som deg skal skrike opp om "kreft!!" med en gang. Det er helt normalt å blø etter samleie første gangen! Litt uvanlig å blø i dagesvis, ja, men derfor har jeg bedt ts om å gå til lege og fått tatt en kikk på det. Kanskje hun er en av dem som har en uvanlig kraftig og tykk skjedekrans, som blør ekstra mye ved revning? Trenger ikke være noe mere hokus-pokus enn det. Har ikke sagt at hun har kreft, jeg sier at det er et typisk symptom og derfor må sjekkes. Ja, det er normalt å blø første gang. Det er ikke normalt at blødningen øker i mengde og at det nærmest ligner en normal mens. Anonymkode: 53fac...c1f
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #20 Skrevet 24. februar 2021 Million skrev (3 minutter siden): Nå må folk slutte med den "det er sikkert kreft" og krisemaksimeringen sin her så fort det er noe! Trådstarter har fortalt at det er første gangen hun har hatt sex, og da er det millioner av kvinner som blør etter samleiet, uten at sånne som deg skal skrike opp om "kreft!!" med en gang. Det er helt normalt å blø etter samleie første gangen! Litt uvanlig å blø i dagesvis, ja, men derfor har jeg bedt ts om å gå til lege og fått tatt en kikk på det. Kanskje hun er en av dem som har en uvanlig kraftig og tykk skjedekrans, som blør ekstra mye ved revning? Trenger ikke være noe mere hokus-pokus enn det. Ja, de fleste tilfeller av livmorhalskreft oppstår jo dessuten pga. HPV og det har hun jo garantert ikke. Og er bare 20 år. Anonymkode: 5e363...04f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå