Gå til innhold

I Danmark ble de som var imot gjenåpningsplanen bedt om å forlate lokalet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Opposisjonen i Danmark forlot lokalet: justisministeren ba dem gå om de ikke var enige i deres forslag. Opposisjonen ønsket raskere gjenåpning fordi de er bekymret for konsekvensene av nedstengningen. Det er altså ikke snakk om forhandlinger i det hele tatt, det er som et diktatur. Jeg er ingen konspirasjonsteoretiker, men det er virkelig en del ting som skurrer voldsomt. 

https://www.tv2.no/nyheter/11976763/

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

De sliter jo med det samme som vi sliter med i Norge. Det er kun korona som teller. Vi skal ikke høre på noe annet, vi skal ikke snakke om noe annet. Det er kun korona som teller. Alt prat om psykisk helse, færre som får diagnoser kreft eller andre alvorlige diagnoser skal feies under et teppe. No big deal. 

• Liker 7
Skrevet
Sitat

Regjeringspartiene er uenig med opposisjonens kritikk. De har valgt å høre på ekspertenes vurdering av hvilke tiltak som kan lettes på uten å risikere en ny smittebølge.

– Vi har i praksis gått så langt som ekspertene vurderer at vi kan tillate oss, sier justisminister Nick Hækkerup.

Heia danskene. 

Skrevet
Ukjent. skrev (7 timer siden):

Opposisjonen i Danmark forlot lokalet: justisministeren ba dem gå om de ikke var enige i deres forslag. Opposisjonen ønsket raskere gjenåpning fordi de er bekymret for konsekvensene av nedstengningen. Det er altså ikke snakk om forhandlinger i det hele tatt, det er som et diktatur. Jeg er ingen konspirasjonsteoretiker, men det er virkelig en del ting som skurrer voldsomt. 

https://www.tv2.no/nyheter/11976763/

Jeg er norsk og bor i Danmark. Det er overhodet ikke snakk om noe diktatur-tilstand her. Hele landet har vært stengt siden desember. Det vil si, skoler, frisører, fritidshobbyer, kino osv. det eneste som har vært åpent er matbutikker, apoteker, dyrleger og andre høyt nødvendige ting. Og folk er strengt oppfordret til hjemmekontor. Det er ikke lov å samles mer enn 5 stk i samme «gruppe».  Samme var det fra mars til mai 2020. Så i løpet av det siste året har barnet mitt hatt hjemme skole i 5 måneder.

Her i Danmark testes det flere pr døgn enn Norge gjør pr uke. I tillegg regnes dødsfall annerledes enn i Norge. Uansett dødsårsak (uansett om du dør i bilulykke, selvmord eller ligger på sykehuset pga covid-19, så regnes det som coronadødsfall hvis du har testet positivt de siste 30 dagene). 

Så jeg føler det er god kontroll på tingene. Men det er alltid mange som vil klage, på at ting går for fort eller for sakte. 

Skrevet
Nobile skrev (4 timer siden):

Jeg er norsk og bor i Danmark. Det er overhodet ikke snakk om noe diktatur-tilstand her. Hele landet har vært stengt siden desember. Det vil si, skoler, frisører, fritidshobbyer, kino osv. det eneste som har vært åpent er matbutikker, apoteker, dyrleger og andre høyt nødvendige ting. Og folk er strengt oppfordret til hjemmekontor. Det er ikke lov å samles mer enn 5 stk i samme «gruppe».  Samme var det fra mars til mai 2020. Så i løpet av det siste året har barnet mitt hatt hjemme skole i 5 måneder.

Her i Danmark testes det flere pr døgn enn Norge gjør pr uke. I tillegg regnes dødsfall annerledes enn i Norge. Uansett dødsårsak (uansett om du dør i bilulykke, selvmord eller ligger på sykehuset pga covid-19, så regnes det som coronadødsfall hvis du har testet positivt de siste 30 dagene). 

Så jeg føler det er god kontroll på tingene. Men det er alltid mange som vil klage, på at ting går for fort eller for sakte. 

Er andre setning ironisk? For den henger ikke sammen ned resten av beskrivelsen din.

Det var forøvrig en i opposisjonen i Danmark som uttalte at det var som diktatur. 

• Liker 2
Skrevet

Og nå åpner Danmark opp. Til tross for økte smittetall. Tiltakstrettheten har vært såpass stor, og opposisjonen velger å si i fra tydelig. 

Tviler på at Norge følger etter her. 

• Opprett ny...