AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #1 Skrevet 24. februar 2021 Vet ikke helt hvor jeg skal starte dette innlegget. Jeg jobber i musikkbransjen. Meg og min venninne jobber noen ganger sammen. Det har vært noen episoder hvor jeg føler hun har sett på meg som konkurrent. Men samtidig, har ting løst seg veldig fort. Vi har vært venninner i flere år. Hun er en person som trenger mye oppmerksomhet men hun kan også være veldig søt og loyal. Det var episode i går, som jeg følte viste hennes "sanne seg" igjen.. Vi arbeidet sammen, med en annen person som jeg kjenner fra før, han har blitt en god venn og kollega. Han er ganske stor i sitt miljø, altså litt B-kjendis. Min venninne endret totalt oppførsel.. Og ignorerte meg mesteparten av tiden. Alle ideer eller innspill jeg kom med lo hun nesten av. Hun spurte også om han kunne poste bilde av de to sammen på sosiale medier. Altså det gikk helt over stokk og stein 😳😂 Må nesten legge til at han er homofil, og kunne ikke stoppe å snakke om pride og om hvordan de to skulle dra på pride sammen og hun la på seg en slags rolle som jeg aldri har sett før. Selvfølgelig fantastisk å støtte pride, men det var som om hun endret fullstendig personlighet. Hun kom stadig med nedlatende kommentarer til meg, hver gang jeg snakket, snakket hun i munnen på meg . Jeg svarte hun tilbake noen ganger, men samtidig orket jeg ikke å skape dårlig stemning. Det var et punkt hvor jeg fikk nok, hun begynte hun å sakke om at hun har aldri ligget med noen i bransjen, fordi hun rett og slett ikke er den typen, og at hun er veldig proff på det området, men sannheten er at hun har ligget med nesten alle hun har jobbet med. Selvsagt trenger man ikke å si det, men hun la det frem som om hun syntes det er helt forferdelig med jenter som gjør det, og at hun er "all about female power".. Jeg blikket henne litt.. Men gud, jeg ble helt sjokkert av hvordan hun var i går. Hun "name-dropper" flere hun har jobbet med for å få han til å like henne. Selvsagt likte han henne, hun er likenes, men det var denne rollen som hun la på seg, som ikke er i strid med virkeligheten. Vi har hatt en krangel tidligere ang akkurat dette temaet, hvor hun lyver til meg om ting.. Men da bryter helvete løs. Hun har ikke evnen til å ta kritikk. Jeg vet ikke hvordan jeg skal håndtere henne i fremtiden. Bør jeg slå hardt ned med en gang hun er respektløs? Hva kan jeg si? Jeg blir så sjokkert at jeg velger bare å ignorere. Jeg kan heller ikke si noe til min venn... Noen ganger tenker jeg at jeg vil ut av vennskapet, da jeg er ganske stor motsetning til dette. Men samtidig er mange gode minner. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Anonymkode: 857aa...403
powerpuffen Skrevet 24. februar 2021 #2 Skrevet 24. februar 2021 Tenker at du kan prøve å holde en vennskapelig tone de gangene dere jobber sammen. Utover dette trenger du ikke ha noe kontakt med henne om du ikke ønsker det selv. For øvrig så er du veldig spesifikk og utleverende i innlegget ditt. Jeg antar at musikkbransjen er et miljø som ikke er voldsomt stort, hvor mange kjenner hverandre. Jeg kjenner folk som jobber i musikkbransjen, og for alt jeg vet har du nå beskrevet noen jeg kjenner. 5
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #3 Skrevet 24. februar 2021 En person som var respektløs mot meg hadde jeg ihvertfall ikke vært nær venn med. Anonymkode: 1d8f4...696 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #4 Skrevet 24. februar 2021 Sprinkle skrev (2 minutter siden): Tenker at du kan prøve å holde en vennskapelig tone de gangene dere jobber sammen. Utover dette trenger du ikke ha noe kontakt med henne om du ikke ønsker det selv. For øvrig så er du veldig spesifikk og utleverende i innlegget ditt. Jeg antar at musikkbransjen er et miljø som ikke er voldsomt stort, hvor mange kjenner hverandre. Jeg kjenner folk som jobber i musikkbransjen, og for alt jeg vet har du nå beskrevet noen jeg kjenner. Sant, bare litt vanskelig når vi har så mange felles venner etc. Hun endrer personlighet så fort, og tilpasser den til mennesker hun vil imponere noe som er vanskelig for meg å se. Også plutselig, er hun en helt fantastisk venninne.. Så er tricky. Tviler på at du kjenner vedkommende, jeg befinner meg ikke i Norge på dette tidspunktet Anonymkode: 857aa...403
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #5 Skrevet 24. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): En person som var respektløs mot meg hadde jeg ihvertfall ikke vært nær venn med. Anonymkode: 1d8f4...696 Ja, men hva gjør meg når det plutselig blir endringer? Hun er jo ikke sånn hele tiden.. Anonymkode: 857aa...403
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #6 Skrevet 24. februar 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hun er jo ikke sånn hele tiden.. Anonymkode: 857aa...403 Hadde uansett ikke gidda. Anonymkode: 1d8f4...696 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #7 Skrevet 24. februar 2021 Dette er ingen sann venn. Hun er for usikker og ulojal. Så fort noen bedre dukker opp så dumper hun deg. Fas henne ut på privaten. Forhold deg profesjonell når dere jobber sammen. Jeg hadde en venn som stort sett var veldig ok, men han kunne også være nedlatende og unnet meg ikke suksess. Nå som vi ikke er venner mer så savner jeg ikke han i det hele tatt. Venner skal unne hverandre godt, uansett hvordan man selv har det Anonymkode: 5287f...355 2
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #8 Skrevet 24. februar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hadde uansett ikke gidda. Anonymkode: 1d8f4...696 Det tenker jo jeg og. Hvordan skal jeg gjøre det? Vi er "trio" meg, hun og en annen venninne. Reist på ferier sammen etc. Hvis jeg "gjør det slutt" med henne nå. Har jeg ikke så mange igjen her jeg bor. Har kanskje 2 andre venninner, men ikke så nære som henne og hun andre venninnen min. Er også redd for at hun kommer til å snakke stygt om meg i bransjen vi er i. Hvordan ville dere gjort det? jeg vet at den tiden kommer, men jeg vet ikke hvordan jeg skulle gjort det. TS Anonymkode: 857aa...403
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #9 Skrevet 24. februar 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Dette er ingen sann venn. Hun er for usikker og ulojal. Så fort noen bedre dukker opp så dumper hun deg. Fas henne ut på privaten. Forhold deg profesjonell når dere jobber sammen. Jeg hadde en venn som stort sett var veldig ok, men han kunne også være nedlatende og unnet meg ikke suksess. Nå som vi ikke er venner mer så savner jeg ikke han i det hele tatt. Venner skal unne hverandre godt, uansett hvordan man selv har det Anonymkode: 5287f...355 Det er ikke noe godt med sånne venninner. Er helt klart at man skal unne hverandre suksess og være gode med hverandre uansett hva. Jeg tror hun føler seg litt truet av at jeg kjenner så mange og at jeg virkelig gikk for bransjen jeg er i. Og på kort tid har fått det godt til. Men samtidig så er det vanskelig for meg å tenke, da hun også er støttende på så mye... Kjempe kjip situasjon. I går når jeg møtte henne. Var hun allerede annerledes. Akkurat som at hun hadde innstilt seg på å gjøre alt for at min venn/kollega skulle bli hennes bestevenn og hun skulle putte på en rolle. Hun var allerede overlegen før vi startet å arbeide. Tenkte ikke noe på det da, men i ettertid tror jeg at hun bestemte seg for dette kvelden før. TS Anonymkode: 857aa...403
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #10 Skrevet 24. februar 2021 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Det tenker jo jeg og. Hvordan skal jeg gjøre det? Vi er "trio" meg, hun og en annen venninne. Reist på ferier sammen etc. Hvis jeg "gjør det slutt" med henne nå. Har jeg ikke så mange igjen her jeg bor. Har kanskje 2 andre venninner, men ikke så nære som henne og hun andre venninnen min. Er også redd for at hun kommer til å snakke stygt om meg i bransjen vi er i. Hvordan ville dere gjort det? jeg vet at den tiden kommer, men jeg vet ikke hvordan jeg skulle gjort det. TS Anonymkode: 857aa...403 Få deg andre venner og interesser, og fase henne ut på en sånn måte at dere ikke blir uvenner men du er opptatt med andre venner, hobbier etc. Anonymkode: 1d8f4...696
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #11 Skrevet 24. februar 2021 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): I går når jeg møtte henne. Var hun allerede annerledes. Akkurat som at hun hadde innstilt seg på å gjøre alt for at min venn/kollega skulle bli hennes bestevenn og hun skulle putte på en rolle. Hun var allerede overlegen før vi startet å arbeide. Tenkte ikke noe på det da, men i ettertid tror jeg at hun bestemte seg for dette kvelden før. TS Anonymkode: 857aa...403 Du kan evt prøve å snakke med henne om dette i forkant av neste gang. Det kan jo være hun bare prøver å selge seg inn og ikke tenker på at det blir ubehagelig overfor deg. Anonymkode: 1d8f4...696
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå