Gå til innhold

Alle skal på hyttetur i ferien,men vi har ingen hytte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt lei meg idag.

Vi har vært litt uheldige i livet og ikke gjort ting i "helt riktig rekkefølge". Jeg er i midten av trettiårene, og det samme er mannen min. Jeg går enda på høyere utdanning,fordi jeg valgte å begynne å jobbe og få barn etter vgs,og var usikker på hva jeg ønsket å studere. Mannen omskoleres fordi han har fått en skade,så han er også student nå. Vi eier eget lite hus, og føler vi er heldige med det.

Vi har ikke ressurs sterke foreldre, faktisk har jeg ikke foreldre i det hele tatt, og mannen har bare en foreldre som har vanlig jobb og eier leilighet. Vi har ikke foreldre med hytter eller har hatt mulighet til å eie hytte selv.

Vi har venner med ressurs sterke forelder, og de har også alle sammen høyere utdanning og gode jobber alle sammen. De har enten hytte selv eller foreldrene har hytte, som de reiser til alene og sammen med familien. Barna våre har generelt bare venner med forelde som er fem og ti år eldre enn oss, de har gjerne fått et kull barn som er attpåklatter, og har livet ordentlig på stell.

jeg er redd våre barn vil merke dette. De skal ikke på hytte i ferien. Vi er hjemme og har noen dager fri sammen , mannen er på skolen og jeg har selv skolearbeid,men tatt de ut av barnehage og SFO noen dager for at de skal ha litt fri. Vi har ikke de store planene. En dag til dyreparken , en dag på kaffe og tur i skogen. Ellers sender jeg eldste på SFO når jeg vet det er noe gøy som skjer der, som han kan og vil være med på. Mange av vennene er også på SFO foruten turen de har til hytta.

Føler meg litt sliten og trist nå. Barna ser på barne-TV nå, klokken er 11 , og vi har enda ikke kommet oss ut. Idag står bare tur på butikken og ut med hunden for tur. Klokken 14 kommer en venn av eldste på besøk,og jeg skal prøve å sette i gang noen hobbyaktiviteter😰 

Anonymkode: 091ee...a58

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har slektninger vi kan låne fjell hytte av,men den er selvsagt opptatt nå og ikke ledig før langt ut i mars. Da skal vi på hyttetur 😰🤦 , så vi er ikke bare hjemme hele året. 

Anonymkode: 091ee...a58

Skrevet

Så folk skal på hytta og det skal ikke dere da nei. Det skal ikke jeg heller. Enn at jeg lever godt for det.

Skrevet

Vi har ikke hytte vi heller. Er jo ikke akkurat noen krise. Hva med å lære barna deres at alle familier er forskjellig, og at dere sikkert gjør ting som andre ikke får gjort. 

Anonymkode: 2f0b7...83e

• Liker 49
Skrevet

Du, det er ikke alle som har hytte. Ikke er det nødvendig å ha hytte, heller. Og hytter, dersom de er viktige, kan leies. 

Her skjer det absolutt null i vinterferien, jeg ligger på sofaen og er syk, mannen jobber, barna får klare seg som best de kan.... Det går bra. 

Anonymkode: 2e192...b68

• Liker 25
Skrevet

Blås i det. Alle skal ikke på hyttetur.

Vi har hytte men siden mannen er bortreist gidder ikke jeg å ta med barna alene opp. De har ikke gjort en ting bortsett fra å game hele ferien. De synes det er digg. Jeg har litt dårlig samvittighet, men barna synes det er deilig å slappe av. De gamer med venner over internett så det er garantert flere som gjør det slik. 

Tenker det bare de som ikke har muligheten som tenker at man må på hyttetur. Ikke vær lei deg. Det er mye styr å dra på hytta.

Anonymkode: 30e8b...aba

• Liker 6
Skrevet

Det er flere som ikke har hytte enn det er folk som har hytte.
Dere eier i alle fall hus selv. Det er det ikke alle som gjør.

Det er mye en kan gjøre hjemme i ferien, man MÅ ikke reise bort.

Anonymkode: 5b8d2...8a9

• Liker 32
Skrevet

Forstår du blir lei deg når du kjenner på forskjeller, men akkurat nå er det slik at dere ikke har hytte. Men du kan sette deg som mål å få deg hytte en gang!

Det kunne vært værre. Du kunen vært alene, singel, ha barna 50%, og leid en liten leilighet. ingen familie rundt, og ingen venner som bryr seg med å spørre hvordan det går. Men du har familie. Og gøy at kidden får besøk. Da er det nok to som er glad for at de ikke er på hytta. :)

Anonymkode: b2c79...513

• Liker 9
Skrevet

Hatt det slik i alle år selv. Føler når de prater om hytta på tv som om alle i norge har en hytte..

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Forstår du blir lei deg når du kjenner på forskjeller, men akkurat nå er det slik at dere ikke har hytte. Men du kan sette deg som mål å få deg hytte en gang!

Bah, Ts sitter i det minste i eiga hus. Mange har ikke det en gang. Hva føler ikke de om de stadige større forskjellene mellom folk i kongeriket Norge.

Skrevet

Jeg syns dere er heldige som klarer å beholde bolig gjennom studiene. Ikke alle klarer dette.  

Jeg går på vgs nå (er i 30-årene), og jeg eier bolig (har jobbet siden ungdommen). Helt ærlig så er jeg stolt jeg, som får til det jeg får til nå. 

Og det syns jeg du skal være om deres situasjon og. Ikke fokuser på alt dere ikke har, men heller på alt dere har, og får til. 

Anonymkode: ba0d9...bf8

• Liker 7
Skrevet

Jeg skjønner godt følelsen. Vi har heller ikke hatt tilgang til hytte før i år. Og det er kjedelig når alle skal bort og vi ikke har noen å være med. Men sånn  hadde jeg det som barn også, og det ble folk av meg og 

Anonymkode: 0bea1...075

Skrevet

Jeg vokste opp på gård og vi dro aldri på verken vinterferie eller påskeferie. Det var aldri noe jeg tenkte over. Vi var bare hjemme.

Anonymkode: 6cbde...518

• Liker 8
Skrevet

Vi er ofte på hyttetur, i hytter vi leier. 

• Liker 8
Skrevet
O.G. skrev (5 minutter siden):

Bah, Ts sitter i det minste i eiga hus. Mange har ikke det en gang. Hva føler ikke de om de stadige større forskjellene mellom folk i kongeriket Norge.

JA, det var det jeg mente, jeg har selv bare leid bolig og kjenner masse på forskjeller. Stod å så på at noen reiste med familie med pakket bag i sted. Sikkert til hytta?  Men en gang tenker jeg at jeg vil få det jeg ønsker meg. Får spare og ha det som mål.

Skrevet

Jeg synes egentlig du høres ganske sutrete ut, ts. «Vært uheldige i livet», «ikke ressurssterke foreldre» - er det sånn at det er ungene som er desperate etter denne hytta, eller er det du som vil ha for status? 

Min erfaring er at barn gjerne er hjemme og slapper av når de har ferie. 

Anonymkode: 2e192...b68

• Liker 27
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

JA, det var det jeg mente, jeg har selv bare leid bolig og kjenner masse på forskjeller. Stod å så på at noen reiste med familie med pakket bag i sted. Sikkert til hytta?  Men en gang tenker jeg at jeg vil få det jeg ønsker meg. Får spare og ha det som mål.

Lykke til!

Skrevet

Vi har heller ikke hytte, men jeg synes du skal være stolt over det du har fått til med egen bolig, studier og at barna ellers har det de trenger. Husk at det går an å leie hytte, hvis man absolutt skal på hyttetur.  

Anonymkode: bd4c0...3ce

• Liker 3
Skrevet

Det er mange som ikke har hytte. Kjenner flere som har råd til det men velger heller å leie litt forskjellige steder noen helger osv.  Fordi det er mindre ansvar, mer frihet og mye billigere.

Anonymkode: d9217...7dc

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...