AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #1 Skrevet 24. februar 2021 leste nettopp om en dame som startet hundekafe; er det virkelig et marked for det😀 må innrømme at jeg synes alltid det er rart(være seg gårdsbutikk, hundekafeer eller whatever), måten det fremstilles på «stod klar med bakst til gjestene». jeg antar disse gjestene betaler for seg. det er jo ikke kirkekaffi søndagene det dreier seg om. og har ikke desse damene(beklager, men sjelden jeg leser om menn som driver med sånt) stort sett en mann de lever av? mulig de har fått eit off.tilskudd også. ser ikke helt den store profitten, men godt mulig jeg tar feil. har selv drevet som selvstendig i mange år, spyttet inn oppsparte midler og prøvd så godt jeg kan alene. har aldri hatt en mann å lene meg på(i dag er jeg syk i tillegg). prøver ikke å henge ut noen, men synes en del slike foretak glorifiseres. virkeligheten er ikke rosa. Anonymkode: fa166...66c
Million Skrevet 24. februar 2021 #2 Skrevet 24. februar 2021 (endret) Kanskje ikke så vanlig her til lands, men en må jo være den første til å prøve ut det markedet? I Japan har de for eksempel mange katte-kafeer. Det bor katter der, som gjestene kan kose med og klappe mens de er på kafeen. Det er gjerne folk som er glad i katter, men ikke kan ha egen katt av diverse grunner hjemme, som kommer dit. Eller folk som aldri får nok av katter, elsker dem, og går dit selv om de har katt(er) hjemme. Det er stort marked for dette i Japan. "Den første kattekafeen i verden åpnet i Taipei, Taiwan i 1998. I dag er kattekafeer populært i Sørøstasia, men finnes også i Australia, Europa og Nord-Amerika." Endret 24. februar 2021 av Million
Dillan Skrevet 24. februar 2021 #3 Skrevet 24. februar 2021 Kanskje noen vil satse litt mer idealistisk og leve ut en drøm. Tror ikke de regner med å bli rike, de håper bare å få til å leve av det.
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #4 Skrevet 24. februar 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): leste nettopp om en dame som startet hundekafe; er det virkelig et marked for det😀 må innrømme at jeg synes alltid det er rart(være seg gårdsbutikk, hundekafeer eller whatever), måten det fremstilles på «stod klar med bakst til gjestene». jeg antar disse gjestene betaler for seg. det er jo ikke kirkekaffi søndagene det dreier seg om. og har ikke desse damene(beklager, men sjelden jeg leser om menn som driver med sånt) stort sett en mann de lever av? mulig de har fått eit off.tilskudd også. ser ikke helt den store profitten, men godt mulig jeg tar feil. har selv drevet som selvstendig i mange år, spyttet inn oppsparte midler og prøvd så godt jeg kan alene. har aldri hatt en mann å lene meg på(i dag er jeg syk i tillegg). prøver ikke å henge ut noen, men synes en del slike foretak glorifiseres. virkeligheten er ikke rosa. Anonymkode: fa166...66c I den virkelige verden er ikke markedet stort nok for alle. Det er ikke nok jobb. Jeg er "en sånn hjemmeværende". Jeg har et kjempesterkt ønske om å bare få holde på med ett eller annet å se folk. Markedet for gårdsbutikker etc er ikke til å bli rik av nei. Helt riktig. Men jeg kan fortelle at kundene som besøker disse stedene er i utgangspunktet villig til å betale godt. Ofte er disse kundene veldig klar over at lokalmarkedet er like viktig som REMA, fordi alle kan ikke jobbe der🙂👍 Anonymkode: a5b2b...8fc
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #5 Skrevet 24. februar 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): I den virkelige verden er ikke markedet stort nok for alle. Det er ikke nok jobb. Jeg er "en sånn hjemmeværende". Jeg har et kjempesterkt ønske om å bare få holde på med ett eller annet å se folk. Markedet for gårdsbutikker etc er ikke til å bli rik av nei. Helt riktig. Men jeg kan fortelle at kundene som besøker disse stedene er i utgangspunktet villig til å betale godt. Ofte er disse kundene veldig klar over at lokalmarkedet er like viktig som REMA, fordi alle kan ikke jobbe der🙂👍 Anonymkode: a5b2b...8fc så bra☺️jeg ønsker å handle mindre på rema, og mer på bondens marked og lignende. men har for dårlig økonomi😐 a4 arbeidslivet er ikke for oss alle; skulle ønske det var mer muligheter-som gir nok overskudd til å leve av. betaling i knapper og glansbilder er ikke nok🤭😬 Anonymkode: fa166...66c
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #6 Skrevet 24. februar 2021 oi den enhjørningen vet jeg ikke hvor kom i fra; var ikke emoji på ironi😂😂 Anonymkode: fa166...66c
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #7 Skrevet 24. februar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): så bra☺️jeg ønsker å handle mindre på rema, og mer på bondens marked og lignende. men har for dårlig økonomi😐 a4 arbeidslivet er ikke for oss alle; skulle ønske det var mer muligheter-som gir nok overskudd til å leve av. betaling i knapper og glansbilder er ikke nok🤭😬 Anonymkode: fa166...66c Samme her, jeg er litt arg på folks ignoranse. Men det er ikke så lett å vite disse tingene heller🙂 Men jeg ser for meg at det den hjemmeværende ikke tjener, det tjener den som er i jobb. Hvis vi fordeler min ektefelles inntekt så sitter vi med halvparten av medianinntekten hver for oss 🤭 Da tjener h*n ikke så mye likevel😳 Hva slags selvstendig næringsdrivende er du? Det var en fin ironisk hest Anonymkode: a5b2b...8fc
Syngemann Skrevet 24. februar 2021 #8 Skrevet 24. februar 2021 Det jeg har vært på av Hundekafe, kattekafe, tegneseriekafe osv. er egentlig samme konsept. En betaler for opplevelsen av å være i nærheten av noe en liker å være i nærheten av, nærkointakt(kos med pus), sosialiserinng(Snakke med tegneseriefigurene) etc. Betaling foregår på timesbaseis e.l. En betaler fks et bord for en halv time, og så har en mulugheten til å bestille forfriskninger utenom. Tror det er muligheter og marked for sånt også her om en treffer og tar den helt ut. Klarer du å fks å naile ku-kafe - så tror jeg du har en hit. Det er klart det er mye jobb med å drive sånt, men det kommuniseres selvfølgelig ikke utad. Endel av det du betaler for er god stemning og et slags alternativt univers.
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #9 Skrevet 24. februar 2021 Syngemann skrev (37 minutter siden): Det jeg har vært på av Hundekafe, kattekafe, tegneseriekafe osv. er egentlig samme konsept. En betaler for opplevelsen av å være i nærheten av noe en liker å være i nærheten av, nærkointakt(kos med pus), sosialiserinng(Snakke med tegneseriefigurene) etc. Betaling foregår på timesbaseis e.l. En betaler fks et bord for en halv time, og så har en mulugheten til å bestille forfriskninger utenom. Tror det er muligheter og marked for sånt også her om en treffer og tar den helt ut. Klarer du å fks å naile ku-kafe - så tror jeg du har en hit. Det er klart det er mye jobb med å drive sånt, men det kommuniseres selvfølgelig ikke utad. Endel av det du betaler for er god stemning og et slags alternativt univers. ku-kafe altså😂👏👏 Anonymkode: fa166...66c 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #10 Skrevet 24. februar 2021 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Samme her, jeg er litt arg på folks ignoranse. Men det er ikke så lett å vite disse tingene heller🙂 Men jeg ser for meg at det den hjemmeværende ikke tjener, det tjener den som er i jobb. Hvis vi fordeler min ektefelles inntekt så sitter vi med halvparten av medianinntekten hver for oss 🤭 Da tjener h*n ikke så mye likevel😳 Hva slags selvstendig næringsdrivende er du? Det var en fin ironisk hest Anonymkode: a5b2b...8fc har drevet men en slags miks av renhold og hjemmehjelp. hadde masse kunder og stortrivdes, men så ble jeg syk🥲tjente ikke spesielt godt, men det gikk rundt. prøvde en stund med en utsending fra nav, men det gikk på ræv. så kommer jeg nok til å legge ned hele greia; ser ikke poenget med å holde på et firma som har ca 0 i overskudd etter at alt er betalt🤭 det som også er veldig kjdelig er at jeg har mistet en stor sosial del av livet mitt. jeg ble godt kjent med mange gjennom bedriften min, og det var så mange hyggelige mennesker å forholde seg til i hverdagen. Anonymkode: fa166...66c
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #11 Skrevet 24. februar 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): har drevet men en slags miks av renhold og hjemmehjelp. hadde masse kunder og stortrivdes, men så ble jeg syk🥲tjente ikke spesielt godt, men det gikk rundt. prøvde en stund med en utsending fra nav, men det gikk på ræv. så kommer jeg nok til å legge ned hele greia; ser ikke poenget med å holde på et firma som har ca 0 i overskudd etter at alt er betalt🤭 det som også er veldig kjdelig er at jeg har mistet en stor sosial del av livet mitt. jeg ble godt kjent med mange gjennom bedriften min, og det var så mange hyggelige mennesker å forholde seg til i hverdagen. Anonymkode: fa166...66c Det er min arbeidserfaring også🙂 Renhold/hjemmehjelp er et veldig belastende yrke også, så det er ikke bare bare Ja, det å ikke kunne jobbe er grusomt, jeg føler med deg. ❤️ Mye av det sosiale skjer på jobb, så det er forståelig. Men du har vært flink som sto på! Og du står sikkert på fremdeles. Skikkelig trist når det ikke går mer😟 Anonymkode: a5b2b...8fc
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #12 Skrevet 24. februar 2021 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Det er min arbeidserfaring også🙂 Renhold/hjemmehjelp er et veldig belastende yrke også, så det er ikke bare bare Ja, det å ikke kunne jobbe er grusomt, jeg føler med deg. ❤️ Mye av det sosiale skjer på jobb, så det er forståelig. Men du har vært flink som sto på! Og du står sikkert på fremdeles. Skikkelig trist når det ikke går mer😟 Anonymkode: a5b2b...8fc takk💚prøver å akseptere min nye tilværelse. skal ikke starte katte-kafe😂 hadde vært kjekt å hatt noe jobb, men når man ikke har fysisk helse eller stor kognitiv kapasitet føles løpet kjørt😬 Anonymkode: fa166...66c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå