AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #1 Skrevet 24. februar 2021 Hei. Jeg er selv kristen, men får ikke på møter og snakker ikke mye om det. Har ikke noen kristne venner og lever stort sett som alle andre. Gir 10 prosent av min lønn til formål som tjener Gud. Lærer barna min aftenbønn og at Jesus har skapt alle dyrene etc. Så har vi min mor da. Hun er stadig vekk på møter. Snakker bare om Gud. Er veldig opptatt av helvete. Hun vil hjelpe alle andre både økonomisk og med tjenester. Jeg gidder ingen av delene. Er sliten etter jobb og fritiden min verner jeg om. Der jeg lever jeg som alle andre. Reiser , koser meg , pusser opp hus etc. Altså ,.det er en forskjell på meg og min mor. Jeg har troen min, men den et ikke en like stor del av mitt liv som hos min mor. Noe hun er skuffet over. Jeg tror hun ser på meg som ikke skikkelig kristen. Synspunkter på dette? Anonymkode: 46b8f...6b6
Momma Skrevet 24. februar 2021 #2 Skrevet 24. februar 2021 Selv om din mor lever livet i en slags evig bot for å unngå å havne i helvete, behøver ikke du gjøre det samme. Nyt livet og vær sikker på at din tro er det rette for deg, selv om den trolig aldri vil være "nok" for din mor. 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2021 #3 Skrevet 25. februar 2021 Din mor er fanget i et gammelt system av frykt. Hun vil ikke klare å se det selv. Du derimot er mer fri fra dette systemet, da du klarer å tenke kritisk for deg selv. Det mange ikke vet er at dagens religioner er skapt av en elite som formet det slik for å ha fullstendig makt over massene ved å spille for frykt for å havne i helvete. Dette for å kunne kreve inn og høste det de selv trengte for sin egen overlevelse. Den opprinnelige kjernen av universiell skapelse har aldri krevd dette av mennesker eller andre vesen skapt av den universielle livskraften. Med andre ord så er den tienden og bibelen skapt av negative vesen som ikke har menneskehetens beste i sine tanker. I remtiden vil alt dette blir avslørt og dokumentert for menneskeheten. Vi vil komme tilbake på det nivået vi var hvor de negative vesene klarte å ta kontroll på oss. Vi har levd under det som i bibelen beskriver som et helvete i veldig veldig lang tid allerede, gitt noen "friheter" så vi skal tro at tidene er blitt bedre samtidig som all mat, luft, vann og annet er tilsatt giftstoffer som gjør oss syke og avhengig av lege og sykkehus etc etc etc. Sannheten skal sette deg fri, sies det. Anonymkode: d0d6d...fae 2
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #4 Skrevet 28. februar 2021 Har Jesus skapt alle dyrene? Hvor lærer man det? Anonymkode: ba09e...f0e 2
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #5 Skrevet 28. februar 2021 Dette hørtes sektete ut.. Det er din tankegang du må jobbe med, så får din mor styre på som hun vil, så lenge det ikke går utover deg. Du må finne ut hvordan du vil leve og stå for det. (ps: Jesus skapte ikke alle dyrene i noen religion jeg har hørt om..) Anonymkode: abcb7...cf9 1
Teethgrinding Skrevet 1. mars 2021 #6 Skrevet 1. mars 2021 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Dette hørtes sektete ut.. Det er din tankegang du må jobbe med, så får din mor styre på som hun vil, så lenge det ikke går utover deg. Du må finne ut hvordan du vil leve og stå for det. (ps: Jesus skapte ikke alle dyrene i noen religion jeg har hørt om..) Anonymkode: abcb7...cf9 Det er så fantastisk når man er kristen, men er så på bærtur at man blander gamle og nye testametet, kreasjonisme og moderne liturgi. News flash: Kirken anno 2021 tror ikke på eksistensen av helvete, vigsler homofile, og erkjenner evolusjonslæren, dvs at gud ikke har skapt dyrene eller mennesket i sin nåværende form - vi er altså utviklet. Det er fett å kalle seg kristen og være imot kristendommen offisielle lære. LOL. Hva med å kanskje droppe alt tullet og bli ateist først som sist? Det finnes ingen gud. Hvorfor late som. Det er bortkastet energi på tull og tøys.
Gjest Smeltemann Skrevet 1. mars 2021 #7 Skrevet 1. mars 2021 Din mor har vel mere å be om tilgivelse for eller du har. Lev som du ønsker selv og ikke bli påvirket av andre. Gå med Gud 🤩🤩🤩
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå