AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #1 Skrevet 24. februar 2021 Mistet drømme jobben pga korona, noe jeg syntes var veldig trist. Men, fikk jobb raskt igjen. Trodde det ville være en jobb jeg ville trives i, en liten privat bedrift. Dessverre så likte tydeligvis ikke sjefen meg fra dag en. Hn var skikkelig ekkel med meg, kjeftet, nektet å gi meg opplæring, kom stadig med stikk og trakasserende kommentarer (ikke seksuelle). Jeg fikk høre at jeg ikke dugde og 14 dager etter jeg begynte, skjelte hn meg så kraftig ut at jeg gråt på kontoret. Dagen etter sa hn bare «så du kom i dag også, ja» og lo. Jeg holdt ut iom at jeg trengte jobben og gjorde mitt beste for å lære på egen hånd. Hn var den som skulle lære meg opp, men han sa bare at jeg måtte finne ut av det selv. Det var ingen andre til å lære meg opp eller spør. Alle var opptatt med sitt. Det var flere momenter å forholde seg til, men det sa hn ikke noe om til meg så jeg visste ikke om det. Jeg spurte, men fikk ingen svar. Systemene var gamle og innviklede og hn nektet meg å ta notater, jeg skulle bare kunne alt med en gang. Hn brukte meg til å rydde, vaske og lage orden på hn’s kontor, mens jeg egentlig burde lært min egentlige jobb. Hn satte meg til å vaske kjøkkenet og kjøleskap. Jeg måtte kjøre leveranser til kunder og fikk ikke gjort jobben jeg egentlig skulle. Hn var utrolig humørsyk og spesielt sur på morgenen. Jeg fikk egen pc først etter to uker der, og kom ikke i gang med noe før det.Ikke en gang fikk jeg ett positivt ord, kun kritikk. Hn kunne plutselig stå bak meg og si «Har du kontroll?» Svarte jeg at jeg trengte opplæring sa hn bare «Så du har ikke kontroll, nei « og gikk. Etter fem uker kom hn en morgen og var ekstra sur og ga meg bare sparken. Jeg gikk hjem, og sendte en mail om usaklig oppsigelse og hn gikk med på å gi meg lønn i tre mnd. Hn skjønte at det ville bli bråk med fagforeningen om hn ikke gikk med på det. Men, i ettertid ser jeg at trakasseringen, kritikken og kjeftingen hn’s har gjort noe med meg. Jeg føler meg udugelig, dum og tenker at ingen vil ansette meg igjen. Jeg er veldig lei meg og har det vondt. Kommer av at jeg har mistet to jobber på seks mnd. og at andre jobben vet jeg at jeg kunne gjort en god jobb, men fikk aldri en sjanse. Jeg har både gode attester og referanser fra tidligere jobber, men slik det ble på siste jobben sitter virkelig i meg. Jeg har null overskudd og motivasjon, ønsker virkelig at hn skal vite hvor stor skade hn gjorde. Vil bare gi hn en på trynet egentlig. Hvordan komme seg opp av denne deprimerende gjørma jeg er havnet i ? Anonymkode: 6a750...2de
AfricanQueen Skrevet 24. februar 2021 #2 Skrevet 24. februar 2021 wtf, dette er ikke greit!! ta den sjefen ned ved å bruke alle dine rettigheter, lovverk og fagforeningen !
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #3 Skrevet 24. februar 2021 Dette er ikke ok! Er du medlem av en fagforening? Hvis ikke, meld deg inn snarest og kontakt tillitsvalgt. Jeg ville prøvd å lage nest mulig helvete for denne sjefen og deretter sagt opp stillingen. Anonymkode: 5bb7b...faf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå