AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #1 Skrevet 24. februar 2021 At jeg ikke har kontakt med min familie? Enkelte i familien har møtt ene barnet som nyfødt/under året et par ganger. At jeg har brutt kontakt med to stk pga deres ustabile psyke? Blir dette sett på sånn brutte relasjoner og ustabilt for barna mine? Jeg har god omgangskrets utenom, vi har venner med barn, stabile jobber, et stabilt hjem og er gode foreldre. Anonymkode: f987f...f7a
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #2 Skrevet 24. februar 2021 Hvem tenker du skulle meldt til barnevernet for dette? Anonymkode: 4bc04...645 11
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #3 Skrevet 24. februar 2021 Ja, nå kommer de og tar deg. Løp. Anonymkode: 01c7a...4d9 2
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #4 Skrevet 24. februar 2021 Nei. Hva mener du egentlig her? Anonymkode: 078ce...45a 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #5 Skrevet 24. februar 2021 Hva mener du? Det er veldig vanlig å ikke ha kontakt med familien altså. Anonymkode: 6bf3a...57d 2
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #6 Skrevet 24. februar 2021 Nei. Det har ingenting med omsorgsevne å gjøre... Anonymkode: 7c54d...d29 2
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #7 Skrevet 24. februar 2021 Du må ikke høre på all skremselspropaganda du hører om barnevernet. Anonymkode: c951a...712 4
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #8 Skrevet 24. februar 2021 Hva mener du? Det er mange i familien jeg ikke har kontakt med. Som voksen bestemmer man jo det helt selv. Anonymkode: a2914...5fc 2
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #9 Skrevet 24. februar 2021 Skulle tro at Norge har blitt et diktatur med barnevernet som styrer landet ifølge noen av trådene her.. Anonymkode: 8ce86...beb 4
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #10 Skrevet 24. februar 2021 Jeg blir truet. Anonymkode: f987f...f7a
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #11 Skrevet 24. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg blir truet. Anonymkode: f987f...f7a Har du en pågående barnevernssak nå, eller er du engstelig for at noen skal melde? Anonymkode: 8ce86...beb
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #12 Skrevet 24. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg blir truet. Anonymkode: f987f...f7a Det kan jo komme en bekymringsmelding de er pliktige til å følge opp, men ikke noe mer enn det. Anonymkode: 2fc87...ca5
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #13 Skrevet 24. februar 2021 Slapp helt av. Er ikke slik at barnevernet elsker å ta barna for å plasere barna i fosterhjem... Dessuten er det fylkesnemnda og ikke barnevernet som avgjør om foreldre skal frataes omsorgen for barna. Anonymkode: aa7c0...87d 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #14 Skrevet 24. februar 2021 33 minutter siden, AnonymBruker said: At jeg ikke har kontakt med min familie? Enkelte i familien har møtt ene barnet som nyfødt/under året et par ganger. At jeg har brutt kontakt med to stk pga deres ustabile psyke? Blir dette sett på sånn brutte relasjoner og ustabilt for barna mine? Jeg har god omgangskrets utenom, vi har venner med barn, stabile jobber, et stabilt hjem og er gode foreldre. Anonymkode: f987f...f7a Barnevernet "tar" folk for ting som omsorgssvikt, vold og annen mishandling og andre fæle ting som barn blir utsatt for. At barnet ikke har kontakt med alle i familie eller slekt faller ikke innunder noe barnevernet legger seg opp i, og da særlig ikke isolert sett. Anonymkode: 1cf21...420
GammelKaktus Skrevet 24. februar 2021 #15 Skrevet 24. februar 2021 Selvsagt vil de ikke "ta" deg for dette. Det viktigste er jo hvordan ting er hjemme og at du følger opp barna, ikke hvilke familiemedlemmer/venner du har valgt å kutte ut. Hvis alle som hadde kuttet ut familiemedlemmer skulle blitt "tatt" av barnevernet så hadde de fått det veldig travelt. Barna trenger er trygt og stabilt hjemmemiljø, hvem du velger å omgås eller ikke omgås er ikke så viktig for trygge barn.
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #16 Skrevet 24. februar 2021 10 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg blir truet. Anonymkode: f987f...f7a Så lenge barnet har det fint, så kan folk true så mye de vil. Alt for mange tyr til bekymringsmeldinger når det egentlig ikke er noe galt med situasjonen til barnet. Som igjen fører til at barnevernet må undersøke, de tar i utgangspunktet alle meldinger alvorlig, men det er lett å opprette en god dialog med dem, og de "skjønner greia" veldig fort om det er useriøse bekymringer, eller når det ligger et annet motiv bak. Anonymkode: 1cf21...420 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #17 Skrevet 24. februar 2021 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): At jeg ikke har kontakt med min familie? Enkelte i familien har møtt ene barnet som nyfødt/under året et par ganger. At jeg har brutt kontakt med to stk pga deres ustabile psyke? Blir dette sett på sånn brutte relasjoner og ustabilt for barna mine? Jeg har god omgangskrets utenom, vi har venner med barn, stabile jobber, et stabilt hjem og er gode foreldre. Anonymkode: f987f...f7a Ut i fra det du skriver har du tatt valg som er til det beste for barnet. Psykisk ustabile familiemedlemmer er det best å ha på avstand. Det at du har en god omgangskrets taler i din favør. Er du likevel usikker, siden du blir truet med anmeldelse til bv, så anbefaler jeg deg å sette opp et "kart" over dine nærmeste. Hvem du benytter deg av dersom du må på sykehus, hvem du kan ringe dersom du ikke rekker å hente i barnehagen osv. I tillegg finner du en advokat som du lagrer nummeret til. For det kan være lurt å gå inn med advokat så fort barnevernstjenesten velger å gå inn i en undersøkelsessak. Dette er ikke for å "ta" barnevernet, men for at du skal ha en person som kan gi deg juridisk rådgivning underveis, dersom du har spørsmål. Og det vil du nok ha. Sist, men ikke minst, slapp av! En undersøkelsessak er ikke det samme som å miste barnet. Anonymkode: 7a14a...ef7 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #18 Skrevet 24. februar 2021 Barnevernet, som riktig er, undersøker det som blir meldt inn. Svært lite av det som blir undersøkt, går videre til å bli noe alvorlig, og da er det en god grunn til det. Barnevernstjenesten startet undersøkelsessak for 44 131 barn og unge i 2019. Under 1 % av undersøkelsessakene i 2019 resulterte i at barnevernstjenesten fremmet sak om omsorgsovertakelse eller tvangsvedtak for fylkesnemnda for barnevern og sosiale saker. Anonymkode: 1cf21...420 3
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #19 Skrevet 24. februar 2021 Jeg har slekt som kunne ha funnet på å melde meg til bv, bare for å være jævlige. Jeg fortalte dette til både fastlegen min og helsestasjon da jeg var gravid, og de sa at dersom det skjedde så var det fint å ha det i journalen slik at de kunne støtte meg i en evt sak. Anonymkode: 569b7...90f 3
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #20 Skrevet 24. februar 2021 De er hvertfall veldig opptatt av at du har nettverk rundt deg. Bare si at du har venner som stiller opp som barnevakt når du trenger det,sånt liker de å høre. Anonymkode: 2e0c1...5b2 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå