AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #1 Del Skrevet 24. februar 2021 Jeg elsker koteletter, men får det ikke helt perfekt til? Jeg bor alene og pleier å kjøpe koteletter på 40% når de er rett før dato slutt. Fryser de ned single. Tiner opp en i kjøleskapet, freser i panna med smør, salt og pepper på begge sider ca 4-5 min. Lager Toro sky saus og koker ut steikepanna med litt vann, som reduseres. Heller dette over i skysausen og putter koteletten oppi, som trekker der mens jeg koker melne poteter, gulrot og varmer surkål. Serveres med tyttebær. Har dere tips til å gjøre typ denne rett enda bedre? Anonymkode: b0996...139 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #2 Del Skrevet 24. februar 2021 Bruker du vanlig koteletter eller nakkekoteletter? Jeg er glad i nakkekoteletter, steker/bruner de kjapt i panna, og steker dem så i ovnen i ca 1 time på 150grader. Da faller de nærmest fra hverandre og er helt perfekte. Anonymkode: 11c07...fe1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #3 Del Skrevet 24. februar 2021 Jeg har en variant; legg koteletter (rå) i en ovnsfast form. Hakk løk og evt sopp og ha over. Krydre med ønsket krydder. Bland en kartong matfløte med et glass tomatpuré og legg denne over kjøtt og løk. Stek i ovn på 225 grader i ca 40 minutter. Serveres med fx båtpoteter og en god salat Anonymkode: f1782...549 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #4 Del Skrevet 24. februar 2021 Sommerkoteletter eller nakkekoteletter? Stor forskjell for tilberedning. Anonymkode: 8190d...028 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #5 Del Skrevet 24. februar 2021 Stek nakkekoteletter raskt i panne. Fyll på vann (ca så det dekker kotelettene) og la dem koke, ikke fosskoke, under lokk i minst 45 min. Poteter og andre grønnsaker kan koke med i vannet. Anonymkode: 47336...0f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 24. februar 2021 #6 Del Skrevet 24. februar 2021 Koteletter er noe jeg aldri tenker på å lage til middag lenger, etter at jeg ble skilt. Det var det beste eksen visste, og han kunne sikkert spist det 7 dager i uka. Men hans oppfatning av gode kotelettmiddager, var å steke nakkekotelettene i smør, koke ris, og servere det med smeltet smør tømt over risen og kjøttet. Ikke noe tilbehør, ingen saus, ingen grønnsaker... Kan folk komme med flere tips om hvordan man kan tilberede eller med hva man kan servere og spise koteletter? Høres ut som noe som kan bli en grei hverdagsmiddag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #7 Del Skrevet 24. februar 2021 Varianten vi kjører krever 4-5 timer. Det kan gjerne være firstprice, jo mer fett jo bedre. Brunes i panna, stekes i ovn i ildfast form med buljong med grønnsaker av eget ønske. Stekes på 120 grader. Mørere koteletter eksisterer ikke 🤩 De lager seg jo selv da, eneste er jo at de trenger litt tilberedning. Spiser ikke koteletter tilberedt på annen måte. Anonymkode: 8fdf1...c66 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 24. februar 2021 #8 Del Skrevet 24. februar 2021 Steker de og koker de i lettsaltet vann med litt løk i ca en time. Lager saus på krafta, har rødkål og kokte poteter til. Er søndagsmiddag hos oss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 24. februar 2021 #9 Del Skrevet 24. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Varianten vi kjører krever 4-5 timer. Det kan gjerne være firstprice, jo mer fett jo bedre. Brunes i panna, stekes i ovn i ildfast form med buljong med grønnsaker av eget ønske. Stekes på 120 grader. Mørere koteletter eksisterer ikke 🤩 De lager seg jo selv da, eneste er jo at de trenger litt tilberedning. Spiser ikke koteletter tilberedt på annen måte. Anonymkode: 8fdf1...c66 Hvor mye buljong skal det være i formen? Bare litt så det dekker bunnen, eller skal det dekke kjøttet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Skrevet 24. februar 2021 #10 Del Skrevet 24. februar 2021 Legger svinekotelettene i langpannen med en smørklatt under hver (krydre dem godt først). Steker dem 30-40 min på 160-180 grader. Fjerner kotelettene og legger langpannen på platetoppen. Fyller på vann, og koker sjy på stekefettet og krydderet som ligger i pannen. Serverer dem som regel med surkål og kokte poteter. Enkel men god middag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #11 Del Skrevet 24. februar 2021 Ts her. Usikker, men tipper nakkekoteletter? Eller hva bør jeg kjøpe i fremtiden? Anonymkode: b0996...139 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #12 Del Skrevet 24. februar 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Stek nakkekoteletter raskt i panne. Fyll på vann (ca så det dekker kotelettene) og la dem koke, ikke fosskoke, under lokk i minst 45 min. Poteter og andre grønnsaker kan koke med i vannet. Anonymkode: 47336...0f1 Signeres. Men lag brun saus i koketiden og kok dem de siste 10 min i den. Serveres med poteter, surkål og gulrøtter:-) Anonymkode: 02cbe...5a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chantielle Skrevet 25. februar 2021 #13 Del Skrevet 25. februar 2021 Tråden er ryddet for avsporinger. Chantielle mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 25. februar 2021 #14 Del Skrevet 25. februar 2021 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Ts her. Usikker, men tipper nakkekoteletter? Eller hva bør jeg kjøpe i fremtiden? Anonymkode: b0996...139 Jeg foretrekker nakkekoteletter, jeg syns de er saftige og gode. Min variant er å salte og pepre koteletten(e) før jeg bruner dem på god varme, så bruner jeg løk, sopp, paprika og kanskje et par poteter har på bittelitt vann og lar alt stå og surre på svar varme, under lokk, en halvtimes tid. Så setter jeg opp varmen og har i en fløteskvett, litt soyasaus og 1/4 ts sukker for å runde av smaken. Noen ganger dropper jeg poteten og har ris eller pasta til i stedet for. (Ikke helt "koteletter-i-brun-saus-med-potet-og-surkål", men veldig godt.) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miaw Skrevet 25. februar 2021 #15 Del Skrevet 25. februar 2021 Åherregud, nå fikk jeg sjukt lyst på koteletter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ylvali Skrevet 26. februar 2021 #16 Del Skrevet 26. februar 2021 Kanskje jeg skal kjøpe meg koteletter i morra? Jeg liker nakkekoteletter best. Er ikke så glad i sommerkoteletter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #17 Del Skrevet 27. februar 2021 AnonymBruker skrev (På 24.2.2021 den 14.19): Stek nakkekoteletter raskt i panne. Fyll på vann (ca så det dekker kotelettene) og la dem koke, ikke fosskoke, under lokk i minst 45 min. Poteter og andre grønnsaker kan koke med i vannet. Anonymkode: 47336...0f1 🤐😵😵 Anonymkode: cca3b...78e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #18 Del Skrevet 27. februar 2021 Stek koteletter i panna med masse hvitløk, salt og pepper, sopp, fersk krydder, og løk Fyll på med fløte og kraft La kotelettene trekke i sausen i 10 min. Serveres med salat eller ris, evnt begge deler. Anonymkode: cca3b...78e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #19 Del Skrevet 28. februar 2021 Heh, jeg gjør det på enklest mulig vis. Bruker nakkekoteletter, krydrer et par og slenger de i en stekepose med en skvett vann, så i komfyren på 120 grader i en og en halv time eller så. Tiden varierer da, jeg bare skrur ned varmen og ser det an mens jeg mekker hva enn jeg har som tilbehør. Eneste utfordringen er å få dem "hele" over på tallerkenen siden de er så møre at de faller fra hverandre. Anonymkode: 98eeb...da6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
clyde Skrevet 28. februar 2021 #20 Del Skrevet 28. februar 2021 AnonymBruker skrev (På 24.2.2021 den 14.11): Jeg har en variant; legg koteletter (rå) i en ovnsfast form. Hakk løk og evt sopp og ha over. Krydre med ønsket krydder. Bland en kartong matfløte med et glass tomatpuré og legg denne over kjøtt og løk. Stek i ovn på 225 grader i ca 40 minutter. Serveres med fx båtpoteter og en god salat Anonymkode: f1782...549 Lagde denne i går. Det ble kjempegodt! Sausen fikk en litt rar konsistens, men smaken var god! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå