Gjest sliten fra selskap Skrevet 20. august 2005 #1 Skrevet 20. august 2005 Kom nettopp hjem i fra selskap med flere gode venninner. Vi hadde planlagt ost og vin-kveld. Jeg har ikke så mye kontakt med disse menneskene lengre, og dette fordi samtaleemnet kun dreier seg om dem, dem og dem...og ting som eventuelt skulle gå dårlig i mitt liv. Jeg dro motvillig på selskapet i kveld. Og kvelden endte igjen med at jeg ble husets "hakkekylling". De har nemlig alle fått seg kjærester (som også er venner med hverandre) og driver med turer hit og dit hvor kun par skal være med. Selv har jeg nettopp brutt ut av et forhold. Dette fikk de da vite i dag, og de suger ut all informasjon av meg om hvorfor det er slutt. Jeg fortalte det hele to ganger... Og jeg føler at jeg er som et offer der. De liker nemlig ikke min eks (uten at jeg forstår hvorfor, men de ekskluderer ofte gutter som ikke er kompis med deres menn), og elsker tydeligvis å høre at ting får dårlig for både meg og for han. Hva enn jeg sier, så MÅ de pirke på det. Når jeg går bortover i stua så beskuer de meg med blikket sitt, og jeg ser godt at de ser på meg..."ransaker" meg med øynene sine... fra tå til topp. Vet...dette høres helt skummelt ut, men det er sant. Jeg vil ta opp dette med de. Vi pleide å være gode og ganske fortrolige med hverandre. Men jeg har trukket meg unna. Mye fordi de baksnakker så mange, og fordi de ikke har "godtatt" min eks. Jeg har lyst til å si så mye til dem, men det eneste som kommer opp i hodet mitt er at; Jeg liker ikke der lenger... Kan jeg si dette? Det er jo sannheten... Hvorfor behandler de meg sånn? Dere kan jo ikke svare på dette, men puh... jeg ble helt psykisk utmattet etter denne kvelden.
Gjest gjest1 Skrevet 20. august 2005 #2 Skrevet 20. august 2005 Jeg tror ikke jeg hadde giddet å si noe jeg, hadde heller latt være å bry meg noe mer med dem, så kunne de seilt sin egen sjø. Virker ikke så veldig "gode" de venninnene dine.
Nabodama Skrevet 20. august 2005 #3 Skrevet 20. august 2005 For det første, hvorfor dro du når du ikke hadde lyst? For det andre, hvorfor gir du dem det de vil ha? Og to ganger til og med. Hvorfor stiller du ikke opp for deg selv, og sier at du ikke har lyst til å snakke om det?
Gjest Embla s Skrevet 20. august 2005 #4 Skrevet 20. august 2005 Det virker kanskje som om dere har vokst fra hverandre? Høres i allefall ut som om ikke du har det noe hyggelig sammen med de lenger. Så hvorfor henge sammen med de? Sikkert mange ting som kan ordnes opp i ved konfrontasjon og ærlig samtale, men det virker jo som du syns det meste med dem er feil?
Gjest Gjesta Skrevet 21. august 2005 #5 Skrevet 21. august 2005 Jeg har ikke så stor tro på at sånt kommer til å endres jeg - selv ikke etter en samtale... Det at de har kriterier for hvem som skal være med når og hvor, det høres helt idiotisk ut spør du meg - og jeg syns rett og slett du skal la være å være sammen med dem når det ikke gir deg noe. K
Gjest Queenblue Skrevet 21. august 2005 #6 Skrevet 21. august 2005 Jeg tror ikke jeg hadde giddet å si noe jeg, hadde heller latt være å bry meg noe mer med dem, så kunne de seilt sin egen sjø. Virker ikke så veldig "gode" de venninnene dine. ← Enig.
Gjest Gjesta Skrevet 21. august 2005 #7 Skrevet 21. august 2005 Hadde dumpet dem med en gang. Slike venner trenger man ikke . Noe som jeg misliker mest er folk som spør og graver og legger seg borti ting de ikke har noe med! Jeg er alltid veldig bevisst det selv , å aldri spørre ut venner om noe de kanskje synes er vanskelig . For noen fæle venner, slike hadde jeg blitt glad for å bli kvitt.
Gjest trådstarter. Skrevet 21. august 2005 #8 Skrevet 21. august 2005 For det første, hvorfor dro du når du ikke hadde lyst? For det andre, hvorfor gir du dem det de vil ha? Og to ganger til og med. Hvorfor stiller du ikke opp for deg selv, og sier at du ikke har lyst til å snakke om det? ← Jeg vet ikke. Trodde vel (igjen) at dette kunne bli koselig. Jeg hadde også tenkt til å ta det opp med dem. Oppførselen dems. Grunnen til at jeg ikke gjorde det var fordi det kom flere fremmede folk, og jeg orket ikke lage huskestue når det satt en haug med fremmede der.
Gjest trådstarter. Skrevet 21. august 2005 #9 Skrevet 21. august 2005 Det virker kanskje som om dere har vokst fra hverandre? Høres i allefall ut som om ikke du har det noe hyggelig sammen med de lenger. Så hvorfor henge sammen med de? Sikkert mange ting som kan ordnes opp i ved konfrontasjon og ærlig samtale, men det virker jo som du syns det meste med dem er feil? ← Ja, jeg syns det meste ved dem er feil, spesielt når de har blitt som de har blitt. Fordomsfulle, bittre og noen ganger litt slemme. Mulig vi har vokst i fra dem. Og jeg har sikkert mine feil og mangler jeg også, men i denne saken føler jeg at jeg virkelig ikke har gjort noe galt.
Gjest trådstarter. Skrevet 21. august 2005 #10 Skrevet 21. august 2005 Jeg har ikke så stor tro på at sånt kommer til å endres jeg - selv ikke etter en samtale... Det at de har kriterier for hvem som skal være med når og hvor, det høres helt idiotisk ut spør du meg - og jeg syns rett og slett du skal la være å være sammen med dem når det ikke gir deg noe. K ← Jeg er egentlig ikke ute etter at noe skal endres. Det skal vel litt til? Jeg er sinna på dem, og jeg føler at de burde få høre ting som er saklige, og som de gjør...som er slemt. det er allerede 2 stykker som har kuttet kontakten med dem de siste årene. Og dumme meg som ikke forsto hvorfor. Hun ene sa det til dem...hva problemet var. Etter de ble hun kalt gal. Nei, kanskje du har rett. Hvis man skal bli kalt opp fordi man tar opp et tema som plager meg, da vet jeg ikke.
Gjest StoreSky Skrevet 21. august 2005 #11 Skrevet 21. august 2005 Neste gang de inviterer deg, så si "nei takk, jeg er opptatt". For venner skal gi og ta. Disse her hørtes ikke ut som venner i det hele tatt! Venner skal gi en energi og støtte -ikke la en føle seg som dritt. Jeg har kuttet ut en venninne som var slik. Lot ganske enkelt la være å ta kontakt med henne - har mange andre og bedre venner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå