Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ny i avdelingen på jobb, jobbet i 2 mnd, selv om jeg har jobbet mange år i samme sted og kan faget godt. Vi hadde et møte i går der vi kom inn i en diskusjon, jeg måtte da kommentere men følte ikke meg forstått når jeg prata, var nervøs og fikk ikke helt ut det jeg ville si, noe av det jeg sa gikk i surr selv om jeg kom til poenget til slutt. Noen der tror jeg forstod hva jeg mente mens noen andre så litt usikre ut. Følte meg veldig dum, og nå tenker jeg på at alle tenker på hvor udugelig jeg er. Ikke minst sjefen, hva tenker han om meg? Skal jeg bare holde kjeft i de neste møtene for å unngå å drite meg ut? Hvordan takle sånne episoder? Klarer ikke legge det fra meg. Det var ikke så ille det jeg sa men jeg tror de alle så klart og tydelig hvor usikker og nervøs jeg var og det synes jeg er flaut. 

Anonymkode: defaa...0b8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn er det å være ny og usikker i ny jobb. Når du blir litt mer tryggere på deg selv i jobben klarer du å legge vekk slike bommerter lettere. Det er garantert du som tenker mest over denne hendelsen. De fleste som satt der ønsket vel bare ditt vel og ve der du forsøkte å formidle det du ville. :) Sånt skjer. 

Anonymkode: 7a925...533

• Liker 9
Skrevet

Jeg tror de aller fleste opplever lignende situasjoner i blant, der hvor man bare føler seg skikkelig dum. Jeg kjenner meg hvertfall veldig igjen i deg. 

De som var med på dette møtet, har nå gått videre med sine egne liv og egne problemer, og tenker mest sannsynlig ikke på dette. Fortsett å tørre å ta ordet, så blir du nok tryggere etterhvert!❤

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg er ny i avdelingen på jobb, jobbet i 2 mnd, selv om jeg har jobbet mange år i samme sted og kan faget godt. Vi hadde et møte i går der vi kom inn i en diskusjon, jeg måtte da kommentere men følte ikke meg forstått når jeg prata, var nervøs og fikk ikke helt ut det jeg ville si, noe av det jeg sa gikk i surr selv om jeg kom til poenget til slutt. Noen der tror jeg forstod hva jeg mente mens noen andre så litt usikre ut. Følte meg veldig dum, og nå tenker jeg på at alle tenker på hvor udugelig jeg er. Ikke minst sjefen, hva tenker han om meg? Skal jeg bare holde kjeft i de neste møtene for å unngå å drite meg ut? Hvordan takle sånne episoder? Klarer ikke legge det fra meg. Det var ikke så ille det jeg sa men jeg tror de alle så klart og tydelig hvor usikker og nervøs jeg var og det synes jeg er flaut. 

du bør nokk bare sitte stille og lytte fremover ja. selv den den dummeste kan virke smart frem til den åpner munnen

Anonymkode: ddce2...ba4

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

du bør nokk bare sitte stille og lytte fremover ja. selv den den dummeste kan virke smart frem til den åpner munnen

😌

• Liker 3
Skrevet

De andre har nok glemt det allerede. 

Anonymkode: 9426a...4e6

• Liker 4
Skrevet
bolla92 skrev (9 minutter siden):

Jeg tror de aller fleste opplever lignende situasjoner i blant, der hvor man bare føler seg skikkelig dum. Jeg kjenner meg hvertfall veldig igjen i deg. 

De som var med på dette møtet, har nå gått videre med sine egne liv og egne problemer, og tenker mest sannsynlig ikke på dette. Fortsett å tørre å ta ordet, så blir du nok tryggere etterhvert!❤

Takk ❤️ jeg er en litt usikker sjel når det gjelder å prate foran mange mennesker, men jeg tror jeg har mye godt å bidra med og derfor blir det vanskelig å være stille til tross for nervøsiteten. 

• Liker 1
Skrevet

Kom sjefen i forkjøpet og ta det opp 💕 Husk at dette blir veldig mye større enn det trenger å være i hodet ditt. Du vet ikke, men antar det verste.

Det fører ingenting godt med seg. :klem:

Anonymkode: d0979...f1c

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kom sjefen i forkjøpet og ta det opp 💕 Husk at dette blir veldig mye større enn det trenger å være i hodet ditt. Du vet ikke, men antar det verste.

Det fører ingenting godt med seg. :klem:

Anonymkode: d0979...f1c

Takk for klemmen, den trengte jeg 🥰

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Kanskje du kan vurdere å gjøre det samme, på KG?

• Liker 7
Skrevet

Ting jeg har lært gjennom mange år i arbeidslivet

- alle fokuserer mest på seg selv. De reagerer kanskje bittelitt der og da om noe knotete blir sagt, men det er glemt i det de logger av møtet. (med dette sier jeg også - IKKE ring sjefen og forklar deg, h*n har allerede glemt dette)

- enkelte (forstår du er slik personlighet) overanalyserer og tolker alt en selv sier og gjør. Og blåser opp situasjonen til å bli mye større enn den er. 

- alle får til å si eller gjøre noe dumt innimellom. Jeg har sett det meste fra de fleste, også toppledelsen i et svakt øyeblikk, og så glemt det meste igjen. 

Anonymkode: d1045...d83

• Liker 2
Skrevet

Du har to valg:

1. innse at du dummet deg litt ut, men forstå at det skjer alle og rett og slett bare legge det bak deg

2. Gå å tenke og dvele og grave deg lengre og lengre ned i en spiral som du uansett ikke får gjort noe med.

mest sannsynlig har alle andre enn du glemt det for lenge siden

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...