Gå til innhold

Bordplassering

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi sliter litt med bordplasseringen. Det finnes jo skikk og bruk for hvordan man skal sitte også,vi har ikke tenkt å følge alt til punkt å prikke. Men hvem og hvordan skal egentlig sitte ved hovedbordet? Det blir enten et E formet bord eller et hesteskoformet bord.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde hestesko, med 6 plasser ved hovedbordet (langt og smalt lokale...) Da satt jeg og min kjære, og han hadde sin mor og far ved siden av seg, og jeg mine foreldre ved siden av meg. Nedover fulgte søsken forlovere og besteforeldre, og så tanter og onkler, og venner nederst, sånn ca, i en fin blanding. :)

Skrevet

Ja - dette slet vi med!

Det finnes mye regler - og det er mamma og pappa genrasjonen veldig opptatt av! Tro det viktigste med bordet er at alle har noen rundt seg de kjenner / har noe til felles med!

Ved hovedbordet er det vanlig at dere og foreldre sitter, evt besteforeldre.

Ha forlovere nærme.

Egentlig skal vel familie sitte på hver sin utstikker og venner komme etter familie.

Vi hadde all familie på samme arm - blir samme genrasjon sammen.. og venner blandet inn der + venner på den andre armen (vi har VELDIG liten familie begge to..). Ble en utrolig stor suksess!

Tror ikke det er så viktig å følge regler bortsett fra hovedbordet! Dere må sitte på midten. Egentlig skal du ved siden av din mann og din far, din mann ved siden av din mor så hans far. Din far skal ha hans mor til bords. Dette er ikke så nøye lenger!

Gjør slik som du vil og slik som du føler for!!! Pass på at alle sitter med noen de kan prate med - er viktig at alle koser seg! Er lenge å sitte ved bordet...

Skrevet

vi hadde E formet,fikk plass til 10 stk ved hovedbordet :)

Skrevet

Vi hadde også hestesko, og vi hadde det akkurat som Annie78 skriver på hovedbordet.

De 30 andre gjestene plasserte vi litt rundt omkring slik at alle hadde noen kjente i nærheten. Tok ikke så mye hensyn til hvor familen ble plasset i forhold til venner siden vi uansett var så få og ingen ville uansett sitte langt unna hovedbordet.

Skrevet (endret)

Vi hadde også U-bord med 6 stoler på hovedbordet.

Der satt brudeparet med hver sine foreldre på sin siden.

Nærmest på de to armene satt søsken, besteforeldre, tanter/onkler, faddere og forlovere.

Endret av Heidi76
Skrevet
Vi hadde hestesko, med 6 plasser ved hovedbordet (langt og smalt lokale...) Da satt jeg og min kjære, og han hadde sin mor og far ved siden av seg, og jeg mine foreldre ved siden av meg. Nedover fulgte søsken forlovere og besteforeldre, og så tanter og onkler, og venner nederst, sånn ca, i en fin blanding. :)

Dette var omentrent samme løsning som oss. Vi hadde i samme lokalet som Annie, men vi var 14 stk ved hovedbordet. Oss på midten, etterfulgt av foreldre og søsken med deres barn. (ingen besteforeldre tilstede) Vi blandet ikke familiene (slik man egentlig skal etter skikk og bruk) - mine foreldre og søsken var på min side, og hans foreldre og søsken var på hans side.

Vi hadde 3 utsikkere på E bordet vårt. Det satt 8 personer per utstikker (4 pr side). På dem midterste (som var rett forran oss), satt forloverene med følge og toastmaster m/følge. På den utstikkeren som var til siden på "min side" satt mine tanter og onkler fra begge sider. Plassert med faddere og gudforeldre nermest. På den utstikeren som var på "hans side" satt de eneste 2 som kom fra hans slekt, sammen med våre øvrige venner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...