AnonymBruker Skrevet 23. februar 2021 #1 Skrevet 23. februar 2021 ...fra helvete. jeg ligger for tiden innlagt på sykehuset og må ligge på dobbeltrom med en annen dame. Det går svært dårlig. Hun får svært høye doser morfin, valium og en mengde andre piller hele tiden. Dette vet jeg fordi hun gnåler om det hele tiden. Til alt og alle som går inn på rommet. Her er noe av det som har skjedd de to siste døgn: - hun gråter stadig vekk fordi hun føler seg som et leketøy for legene, da de forsøkte å sette ned morfindosen med 10mg. - snøvler og røler hele tiden. - hun påstår at hun kjenner kroppen sin best og at hun ikke trenger å bli belært. Hun har tross alt studert psykiatri(når jeg spør henne nærmere så sier hun at hadde ett fag på vgs). - hun snakker ustanselig til meg om forskjellig personale på sykehuset og kaller de hurper/horer/fitter etc. -har telefonen på med lyd og det ringer hele tiden. Hun snakker høyt i telefon. Snakker om svært personlige ting og griner. - fortalte i telefon at sønnen hennes på 13 fikk seg sugd av damen til bestekompisen sin og at sønnen er en myk mann. - sa til sønnen «ja jeg vet at du hater meg fordi jeg er syk...» hvorpå sønnen begynte å gråte og si nei men han hatet Gud for å ha gjort henne syk. - kaller moren sin en hore på telefon og sier det gjentatte ganger til meg og personale. - forteller at hun skylder moren mye penger. - griner og hyler at hun ikke fortjener dette livet her. - snakker stadig om kjønnshårene sine og at de er alt for lange. - snakker over sykepleier og lege når de er inne for å snakke med meg. - framstår som en skikkelig pillenarkoman. - snufser konstant. -ser konstant på Netflix på pc uten øreplugg. - våkner 2-3 ganger hver natt for å klage og få mer morfin. - hun påstår å kunne programmere apper. - hun sier til alle at hun har vært medlem i mensa siden hun har vært 16 år men aldri sagt det til noen. - skjeller ut hele familien sin + ex - topper hele dritten med å fortelle at hun er et godt og rettferdig menneske som aldri sier noe bak andres rygg. Hva gjør man her? Det er ikke mulig å få byttet rom akkurat nå. Jeg forsøker å unngå å snakke med henne, men hun bare fortsetter og forsetter. Noen som har noen gode tips? Tipper hun er rundt 40, vanskelig å si når man ser såpass rusa ut. Vil helst ikke lage noe kvalm, vil bare hvile. Hjelp! Anonymkode: 8a2af...b79 9
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2021 #2 Skrevet 23. februar 2021 Sette ned møte om med 10mg? Herregud for noen doser da. 🤣🤣 Over sykepleier, men et du oversykepleier? Hetee ikke det lenger, og avdelingssykepleier er ikke i avdelingen. Hun i nabosengen er tydligvis syk, slutt å klag på henne. Anonymkode: fa5da...30a
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2021 #3 Skrevet 23. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Sette ned møte om med 10mg? Herregud for noen doser da. 🤣🤣 Over sykepleier, men et du oversykepleier? Hetee ikke det lenger, og avdelingssykepleier er ikke i avdelingen. Hun i nabosengen er tydligvis syk, slutt å klag på henne. Anonymkode: fa5da...30a Møte=morfin Anonymkode: fa5da...30a
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2021 #4 Skrevet 23. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Sette ned møte om med 10mg? Herregud for noen doser da. 🤣🤣 Over sykepleier, men et du oversykepleier? Hetee ikke det lenger, og avdelingssykepleier er ikke i avdelingen. Hun i nabosengen er tydligvis syk, slutt å klag på henne. Anonymkode: fa5da...30a Hvem snakker om oversykepleiere? Og altså, nei du sier ikke det da? Klart mennesket er sykt! Jeg bare spør om råd etter råd om hvordan jeg kan håndtere situasjonen.. Anonymkode: 8a2af...b79 22
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2021 #5 Skrevet 23. februar 2021 Hun er syk, skjønner du ikke det? Hun er virkelig syk. Anonymkode: e2a37...39f 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2021 #6 Skrevet 23. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hun er syk, skjønner du ikke det? Hun er virkelig syk. Anonymkode: e2a37...39f Og altså, nei du sier ikke det da? Klart mennesket er sykt! Jeg bare etterspør råd om hvordan jeg kan håndtere situasjonen.. Anonymkode: 8a2af...b79 18
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2021 #7 Skrevet 23. februar 2021 Haha fy faen jeg dør her 😂😂😂😂 Anonymkode: ea73d...13a 4
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2021 #8 Skrevet 23. februar 2021 Be om å få byttet rom. Hun burde blitt plassert på ene-rom. Allle avd har ene-rom, de må ha det ift isolat. Der burde hun vært. For nattero, ber du om sovetabletter og øreplugger til deg selv. Men fortell personalet at du ikke har det bra, og at du ikke får sove. Du må si det, de kan ikke tolke hvordan du har det. Anonymkode: 66711...31a 23
anonymLala Skrevet 23. februar 2021 #9 Skrevet 23. februar 2021 Snakk med personalet ogforsøk å bytte rom når en av de andre pasientene reiser hjem. I mellomtiden er fellesareal et sted du kan være, evnt se på serier fra laptop med headset. Sov-i-ro om natten (evnt headset med rolig musikk). Og, stakkars deg💕 Kan ike være lett å være innlagt og måtte tåle sånn stress på toppen av det. Håper det ikke varer lenge! 5
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2021 #10 Skrevet 23. februar 2021 Putt inn noen ørepropper eller om du har øreklokker på dagtid med no musikk, podcast eller bare en som blokker lyden ute😆. Skjønner det er slitsomt🤪 Anonymkode: a00a6...6d3 2
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2021 #11 Skrevet 23. februar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Be om å få byttet rom. Hun burde blitt plassert på ene-rom. Allle avd har ene-rom, de må ha det ift isolat. Der burde hun vært. For nattero, ber du om sovetabletter og øreplugger til deg selv. Men fortell personalet at du ikke har det bra, og at du ikke får sove. Du må si det, de kan ikke tolke hvordan du har det. Anonymkode: 66711...31a Nei det har du helt rett i. Jeg skal ta det opp med dem i morgen. Takk for tips! Anonymkode: 8a2af...b79 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2021 #12 Skrevet 23. februar 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Haha fy faen jeg dør her 😂😂😂😂 Anonymkode: ea73d...13a Hun forlanger også banan/jordbær-milkshake hver dag( en liter ) og skal ha brent toast med to osteskiver på ene siden og en skinke på andre. Masse krydder på ostesiden. snakker om at du dret ut en kabel på størrelse med en telefonpåle. foran meg og sykepleier. and the list goes on. Anonymkode: 8a2af...b79 5
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2021 #13 Skrevet 23. februar 2021 anonymLala skrev (3 minutter siden): Snakk med personalet ogforsøk å bytte rom når en av de andre pasientene reiser hjem. I mellomtiden er fellesareal et sted du kan være, evnt se på serier fra laptop med headset. Sov-i-ro om natten (evnt headset med rolig musikk). Og, stakkars deg💕 Kan ike være lett å være innlagt og måtte tåle sånn stress på toppen av det. Håper det ikke varer lenge! Ja, jeg har oppholdt meg i stuen hele dagen. Hun snakker over headsetet mitt, så det hjelper ikke så mye. Hun sier døøøh? Døøøh? Er du der? Skal snakke med sykepleier i morgen. 😬 Anonymkode: 8a2af...b79 3
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2021 #14 Skrevet 23. februar 2021 Jeg delte rom med en dame som ikke turte å slå av lyset eller lukke døren.... det var umulig å sove. Hun skulle også ha middag på natten.. og hadde sin egen private kjøleboks, med elektrisk kabel, som durte konstant.. Anonymkode: 66711...31a 3
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2021 #15 Skrevet 23. februar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nei det har du helt rett i. Jeg skal ta det opp med dem i morgen. Takk for tips! Anonymkode: 8a2af...b79 Hahha! Huff må le litt, ser for meg situasjonen.. og kjenner den igjen fra sykehushverdagen 😂Huff. TS, vær oppmerksom på at det er mye press på enerom og selv om det absolutt er mange sprø pasienter som vi ønsker å skjerme (eller, ønsker å skjerme andre fra, da) så kommer sånne grunner dessverre helt nederst på listen De som må ha enerom av medisinske grunner går først. Men lov å spørre da, Håper det ordner seg! Anonymkode: 1d944...6d4 2
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2021 #16 Skrevet 23. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja, jeg har oppholdt meg i stuen hele dagen. Hun snakker over headsetet mitt, så det hjelper ikke så mye. Hun sier døøøh? Døøøh? Er du der? Skal snakke med sykepleier i morgen. 😬 Anonymkode: 8a2af...b79 Har du prøvd å snakke med henne? Si noe sånt som « jeg vil ikke snakke nå, jeg vil bare ha det stille, jeg er ikke i form til å prate nå» ? Hun burde jo ta hintet... Anonymkode: 66711...31a 2
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2021 #17 Skrevet 23. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg delte rom med en dame som ikke turte å slå av lyset eller lukke døren.... det var umulig å sove. Hun skulle også ha middag på natten.. og hadde sin egen private kjøleboks, med elektrisk kabel, som durte konstant.. Anonymkode: 66711...31a Hva i alle dager...veldig spesielt! Noen folk er jo rett ut skumle! Kanskje jeg bør lure en plastikk-smørkniv under puta bare for å være sikker.. Anonymkode: 8a2af...b79 2
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2021 #18 Skrevet 23. februar 2021 Mitt tips om du ikke får byttet rom: Kast opp og si du har diarè. Da ryker det rett på isolat! Da får du enerom og eget toalett. Anonymkode: e6b76...6ea 7
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2021 #19 Skrevet 23. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har du prøvd å snakke med henne? Si noe sånt som « jeg vil ikke snakke nå, jeg vil bare ha det stille, jeg er ikke i form til å prate nå» ? Hun burde jo ta hintet... Anonymkode: 66711...31a Jo men i tilfelle jeg må være her i flere dager med henne så vil jeg liksom ikke være frekk og lage kvalme heller. Skjønner du ? Huff Anonymkode: 8a2af...b79
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2021 #20 Skrevet 23. februar 2021 Forresten, hvis hun bråker på natt så kan du spørre om det er et annet rom du kan sove på! Vi har noen behandlingsrom/dagpasientrom som bare er i bruk på dag og uten bad, så ingen er innlagt der liksom. Der går det an å trille noen inn for en natt hvis f.eks romkamerat er krise Anonymkode: 1d944...6d4 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå