Gå til innhold

Leie ut huset i sommerferien - men til hvilken pris?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var usikker på om jeg skulle poste dette i hus og hage eller reiseliv forumet. Får eventuelt flytte det. 

Vi har et stort og splitter nytt hus i Kristiansand, det er kort til badeplasser og 10 min til dyreparken. Da vi selv skal bort 2 uker i sommer så vurderer vi å leie ut huset for å få dekket litt av utgiftene til vår egen ferie. Er ikke veldig gira på å leie ut til noen helt fremmede, så tenkte kanskje å legge ut på facebook eller noe for å se om noen venner eller bekjente vi leie - men til hvilken pris? Det føles litt rått ut å ta mange tusen i uka for å leie ut til noen vi kjenner, samtidig så ser jeg på finn.no at folk tar både 10 000,- og 25 000,- for en uke. 

Noen som har tanker om hvor mye vi kan/ bør ta? 

Anonymkode: 971a8...bd3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi leide hytte utenfor Kristiansand for et par år siden, og betalte 10.000 kr per uke.  Vil tro at dere kan få det samme i dag, selv om det ikke er en hytte ved sjøen.  Forstår godt at det er greit å vite hvem man leier ut til.  FB er en bra måte.  Du kan jo også legge ut på kjøps- og salgssider for andre områder i landet.  F.eks. er det sikkert mange nordlendinger som kan tenke seg en ferietur til Kristiansand i sommer.  

• Liker 1
Skrevet

Det kommer jo ann på hvor mange soverom du har etc.  Antall bad, hvor langt unna sjø, by, etc

Vi har leid like ved Grimstad,  5 soverom, 2 bad. 100 m til brygga. Og betaler 17.000 kr inkl utvask. Da er vi 2 familier som deler på dette

• Liker 1
Skrevet
9 hours ago, Zienna said:

Vi leide hytte utenfor Kristiansand for et par år siden, og betalte 10.000 kr per uke.  Vil tro at dere kan få det samme i dag, selv om det ikke er en hytte ved sjøen.  Forstår godt at det er greit å vite hvem man leier ut til.  FB er en bra måte.  Du kan jo også legge ut på kjøps- og salgssider for andre områder i landet.  F.eks. er det sikkert mange nordlendinger som kan tenke seg en ferietur til Kristiansand i sommer.  

9 hours ago, Palma said:

Det kommer jo ann på hvor mange soverom du har etc.  Antall bad, hvor langt unna sjø, by, etc

Vi har leid like ved Grimstad,  5 soverom, 2 bad. 100 m til brygga. Og betaler 17.000 kr inkl utvask. Da er vi 2 familier som deler på dette

Takk for svar. Ville dere følt at det var greit å ta 10 000,- per uke for å leie ut til venner? Eller for å snu det, hadde det ikke føltes litt mye ut å leie et hus av noen venner for 10 000,- i uka? 

Vi har 3 soverom og 2 bad, så er nok bare plass til en familie, eller 2 små. Ellers er det to store stuer, og stor uteplass. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Takk for svar. Ville dere følt at det var greit å ta 10 000,- per uke for å leie ut til venner? Eller for å snu det, hadde det ikke føltes litt mye ut å leie et hus av noen venner for 10 000,- i uka? 

Vi har 3 soverom og 2 bad, så er nok bare plass til en familie, eller 2 små. Ellers er det to store stuer, og stor uteplass. 

Å leie ut til venner for penger kan jo være litt tricky. Men ville glatt tatt 10.000 kr av venner av venner om du skjønner hva jeg mener🙂

• Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, Palma said:

Å leie ut til venner for penger kan jo være litt tricky. Men ville glatt tatt 10.000 kr av venner av venner om du skjønner hva jeg mener🙂

Hehe ja, jeg skjønner akkurat hva du mener. Det beste hadde vært å legge ut på fb og at venner delte det sånn at deres venner kunne leid 😝

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...