AnonymBruker Skrevet 23. februar 2021 #1 Skrevet 23. februar 2021 I Bergen har det vært påbud om hjemmekontor i noen uker. Det er nå opphevet. Fikk beskjed fra lederen min at vi nå kan komme tilbake til kontoret. Er litt skeptisk til det pga. den generelle anbefalingen som fortsatt gjelder. Noen andre som er i samme situasjon? Hva tenker dere? Jeg jobber i en stor virksomhet. Anonymkode: 6227f...bc8
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2021 #2 Skrevet 23. februar 2021 Hadde også vært litt skeptisk. I Bergen har dette vært standarden siden i fjor sommer: 1. Lav smitte 2. Hurtig smittestigning som ender i ukontrollerbar smittesituasjon med mye ukjente smittekilder 3. Strenge restriksjoner 4. Hurtig gjenåpning der henimot alt åpnes på én gang. 5. Hurtig smittestigning så er vel bare å dra på jobb..stenger nok snart igjen i alle tilfeller. Anonymkode: 5bca7...6de 1
Mezzosoprena Skrevet 23. februar 2021 #3 Skrevet 23. februar 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): I Bergen har det vært påbud om hjemmekontor i noen uker. Det er nå opphevet. Fikk beskjed fra lederen min at vi nå kan komme tilbake til kontoret. Er litt skeptisk til det pga. den generelle anbefalingen som fortsatt gjelder. Noen andre som er i samme situasjon? Hva tenker dere? Jeg jobber i en stor virksomhet. Anonymkode: 6227f...bc8 Kan eller må er jo et vesentlig spørsmål her da. Her kan de som ønsker det være på hjemmekontor.
Aktiv Kverulant Skrevet 23. februar 2021 #4 Skrevet 23. februar 2021 Det er arbeidsgiver som bestemmer om du skal ha hjemmekontor eller om du skal være på kontoret, nå som det bare er en anbefaling om hjemmekontor. Om sjefen lar det være opp til hver enkelt ansatt, så er det du som bestemmer hva du vil. Om du ikke vil, så hold deg på hjemmekontor. Siden du skriver "kan" i innlegget ditt så tolker jeg det som at du kan bestemme helt selv. 1
Gjest JannickeBa Skrevet 24. februar 2021 #5 Skrevet 24. februar 2021 (endret) Samme her, men vi har fått beskjed om at vi skal, ikke bare kan, komme tilbake. Dette til tross for åpent kontorlandskap og flere er avhengig av kollektivtransport. Oppgavene kan fint gjøres hjemmefra. Så det går helt imot anbefalingene om hjemmekontor for dem som kan. Hva skal til for at den enkelte arbeidsgiver bestemmer seg for at denne anbefalingen ikke gjelder dem? Endret 24. februar 2021 av JannickeBa Unødvendig langt
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #6 Skrevet 24. februar 2021 JannickeBa skrev (19 minutter siden): Samme her, men vi har fått beskjed om at vi skal, ikke bare kan, komme tilbake. Dette til tross for åpent kontorlandskap og flere er avhengig av kollektivtransport. Oppgavene kan fint gjøres hjemmefra. Så det går helt imot anbefalingene om hjemmekontor for dem som kan. Hva skal til for at den enkelte arbeidsgiver bestemmer seg for at denne anbefalingen ikke gjelder dem? Har du spurt sjefen om du kan fortsette med hjemmekontor? Anonymkode: 6b439...c5a
Gjest JannickeBa Skrevet 24. februar 2021 #7 Skrevet 24. februar 2021 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Har du spurt sjefen om du kan fortsette med hjemmekontor? Anonymkode: 6b439...c5a Jeg vet om kollegaer som har spurt sine sjefer (samme beskjed fra alle mellomlederne), og de har fått beskjed om at det forventes oppmøte. Noen har moderert det til f.eks 3 dager i uken. For min del er det ikke så stort problem, men jeg bare tenker at hvis ikke VI følger anbefalingene, som er "midt i målgruppen", hvem skal gjøre det da? For hvis ingen følger dem får vi for mange folk i trafikken igjen, for mye mobilitet osv.
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #8 Skrevet 24. februar 2021 17 hours ago, AnonymBruker said: I Bergen har det vært påbud om hjemmekontor i noen uker. Det er nå opphevet. Fikk beskjed fra lederen min at vi nå kan komme tilbake til kontoret. Er litt skeptisk til det pga. den generelle anbefalingen som fortsatt gjelder. Noen andre som er i samme situasjon? Hva tenker dere? Jeg jobber i en stor virksomhet. Anonymkode: 6227f...bc8 Arbeidsgivere burde ta hensyn til at folk er i vidt forskjellige situasjoner og har vidt forskjellig disiplin. Noen bør holde seg hjemme. Noen vil lettere bli smittet og spre smitte. Noen vil sannsynligvis bli mer syke hvis de får viruset. Folk har også svært forskjellig disiplin. Jeg delte kontor enkelte uker i fjor med en "superspredertype" som hostet og nøs i alle retninger flere ganger daglig uten å forstå hva problemet var. Heldigvis ikke korona, men det kunne ingen vite da. Jeg sa til sjefen at enten tar han med seg hosten hjem eller så burde alle andre gå hjem. Arbeidsgivere som vil åpne bør: * si at ett host/nys og rett hjem. Dessverre vil ikke dette være nok, men er iallfall noe. (Viruset sprer seg på all utpust, mye prat, latter osv) * bruke naturlig og hyppig lufting med vinduer, ikke ventilasjon som kan spre covid fra rom til rom https://www.who.int/news-room/q-a-detail/coronavirus-disease-covid-19-ventilation-and-air-conditioning-in-public-spaces-and-buildings Kontorer der vinduer ikke kan åpnes er ikke bra. * på delte kontorer se om folk kan være der annenhver dag * vurdere hvor lurt der er å slafse og le på hverandre i kantiner * hvis hurtigtester har kommet på markedet, skaffe sånne eller finne ut hvor folk kan få testet seg, oppfordre til testing...jeg tror staten nå har ledig testkapasitet Anonymkode: 79eb7...724
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #9 Skrevet 24. februar 2021 Vær så snill å vurder om dette virkelig er nødvendig. Flere nye smitteutbrudd i byer er det siste vi trenger nå. Om dette er et yrke hvor kontoroppmøte virkelig er nødvendig; bruk munnbind, hold god avstand (husk maks 2 meter i 15 min i samme rom). 🤞🏻 Anonymkode: a1f3b...5c2
Tvist Skrevet 24. februar 2021 #10 Skrevet 24. februar 2021 (endret) Vi kan hvis vi vil, men ikke for mange på en gang. Så det er et par stykker på jobben, resten hjemme. Jeg kunne godt vært på kontoret av og til for å møte folk, men synes ikke det er vits når ingen andre er der. Så da blir jeg hjemme, minst frem til sommeren. På Østlandet. Endret 24. februar 2021 av Tvist
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå