Gå til innhold

Hvorfor blir ALLE logoer redusert til minimalistisk PISS?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Her er noen eksempler. Dette gjelder nesten alle områder i samfunnet 😠 Teknologi, idrett, industri, etc.

Bare den nye Volkswagen er jo til å bli KVALM av 🤮

 

volkswagen_2019_logo_before_after.jpg

 

1bxda8b2xpu31.png?width=960&crop=smart&a

 

Juventus-Logo-history.jpg

Anonymkode: 36465...df0

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Moderne

Kjenner du til minimalistisk kunst som alle firmaene bruker? Facebook har utviklet en stil som er minimalistisk og føles veldig som om det er laget for "corporate" / bedriftene, og som så mange har blitt inspirert av osv, osv. Merkelige former og fasonger, fargevalg, osv. Eksempel:

png-transparent-facebook-technology-web-design-model-sheet-mockup-drawing-corporate-identity-communication-line.png.f5f34ced65c989b2166a110b9505d00f.png

Jeg skønner ikke at de tror normale folk synes dette er fint?

Oslo kommune er noe for seg selv! De skulle spare penger på mindre detaljer i sine kumlokk 😂😂😂 De får vel spare seg til fant på sin egen kultur 

oslo-segl-logo.thumb.jpg.164d36f69215c41f0004113612f89e2c.jpg

 

Denne her var for rasistisk på grunn av eskimo nasjonaldrakten:

logo-diplom-is.png.ee7290e5cc44e023056d92e592f2f897.png

Byttet ut med noe mer moderne:

m8Y-ApBVjAZbKaF7OkDaPgwS-6INRdE7UBITmaY3FvWg.thumb.jpg.dcc5976d659aea2b1f3ea3077995f215.jpg

Joikakaker får vel samme skjebne snart.

Anonymkode: 5f880...bf5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den siste Firefox-logoen der er jo var tøv, det er ikke logoen deres. 

Anonymkode: 347e5...dd5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før i tiden kunne folk jobben sin. Designere kunne f.eks. tegne. Nå er det tydeligvis nok å beherske paint. 

Litt på siden, men jeg forsto aldri hva som var problemet med logoen til Diplom-Is. Ja, det var en eskimo. Og? Er det ikke lov å bruke urbefolkning i en logo? Er de ikke bra nok? Det må være en "vestlig" person? Det var jo ikke som om den opprinnelige logoen var nedsettende eller noe sånt. Bare tøv. 

Anonymkode: cdf2b...a2e

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.2.2021 den 21.14):

Før i tiden kunne folk jobben sin. Designere kunne f.eks. tegne. Nå er det tydeligvis nok å beherske paint. 

Litt på siden, men jeg forsto aldri hva som var problemet med logoen til Diplom-Is. Ja, det var en eskimo. Og? Er det ikke lov å bruke urbefolkning i en logo? Er de ikke bra nok? Det må være en "vestlig" person? Det var jo ikke som om den opprinnelige logoen var nedsettende eller noe sånt. Bare tøv. 

Anonymkode: cdf2b...a2e

Problemet var eskimodrakten. Spør du meg så er dette verre, for drakten er noe man burde være stolt av. Jeg tror problemet er at assosiasjonen eskimodrakt = iskrem ble for "drøyt" ...

Anonymkode: 5f880...bf5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt mulig skal tydeligvis være så forbanna minimalistisk, i dagens "moderne" samfunn...  

Anonymkode: 845e2...285

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Posten
Fint posthorn, beskriver historisk tradisjonell service

7c646b20-e6e6-466f-b14c-69b5705d8dfd?fit

Posten/Bring
Pokeballer som ikke beskriver en dritt.
images?q=tbn:ANd9GcQMEs0XDCjifPpqJJnmFXu

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det verste er jo at de betaler mange millioner for de logoene når de kunne fått bedre resultater av å spørre et barn. Tv2-logoen eksempelvis. 

 

Anonymkode: 3f8b4...064

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det verste er jo at de betaler mange millioner for de logoene når de kunne fått bedre resultater av å spørre et barn. Tv2-logoen eksempelvis. 

 

Anonymkode: 3f8b4...064

🤢🤢🤢🤢🤢🤢🤢🤢🤮 🤮 🤮 🤮 🤮 🤮 🤮 🤮 🤮 🤮

11902258.jpg?imageId=11902258&x=2.694610

Anonymkode: 36465...df0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norgesenergi sin kunstneriske mimimalistiske logo ligner mer på et sexleketøy enn noe annet. 

 

hTsAbF-ud_2100.png

Anonymkode: d5ffd...3b1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt spørsmål, jeg er ingen fan. Jeg liker generelt ikke minimalisme, det gir meg ingenting. Norgesenergi har skrivefeil i navnet på toppen av det hele, så de er jo helt på viddene.

Anonymkode: 5349f...767

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange som har et designkriterie at logoen skal være tydelig og lesbar selv når den er i sort/hvitt og i mikroskopisk format. Derfor blir gamle meget intrikate og komplekse logoer, som Juventus sin, redusert til bare tegn og streker.

Anonymkode: 04fc8...b3a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/23/2021 at 10:15 PM, AnonymBruker said:

Her er noen eksempler. Dette gjelder nesten alle områder i samfunnet 😠 Teknologi, idrett, industri, etc.

Bare den nye Volkswagen er jo til å bli KVALM av 🤮

 

volkswagen_2019_logo_before_after.jpg

 

 

Anonymkode: 36465...df0

spiderman-logo-2018-6.png

Anonymkode: 45d97...a94

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snart kommer maksimalismem tilbake. For de som liker det. Så ikke fortvil! :)

Og slike logobytter er jo helt geniale for å sløse litt penger, noe pampene på toppen er så glad i. Føles deilig å kunne bestemme over så store summer uten at det går ut over deres egen økonomi. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker minimalistisk stil, både når det kommer til klær, bolig og kunst.

Men disse logoene er jo bare meningsløse.

Anonymkode: ad007...992

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.2.2021 den 20.46):

Den siste Firefox-logoen der er jo var tøv, det er ikke logoen deres. 

Anonymkode: 347e5...dd5

Åja, men DA er jo alt greit🙃 Da faller alle de andre eksemplene bort🙃 Da betyr det at det IKKE er en trend at logoer blir redusert til minimalistisk piss🙃 Så da er ikke dette et problem allikevel🙃 Da kan man puste lettet ut😌

Anonymkode: 36465...df0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...